iemand ervaring met baby met hersenschudding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hallo, ik vraag me af of hier iemand is waarvan de baby een eerst tweede graads hersenschudding heeft gehad en welke symptomen de baby had.
    Mijn zoontje is gisteren namelijk gevallen met de buggy en wilde daarna een tijdje niet eten, we moesten hem van de dokter de eerste 24 uur om de 2 uren wakker maken, dit hebben we dus gedaan en nu zijn die 24 uur om en mag hij weer lekker slapen. vandaag heeft ie iets meer geslapen dan normaalgesproken, maar dat leek mij wel logisch aangezien ik zelf ook wel moe was van die om de 2 uren wakker zijn.
    Hij heeft niet gebraakt vandaag en at normaal, ziet er ook normaal uit en doet ook nog eens nieuwe dingen dus ik denk dat er niets mis is.
    Maar ik vraag me dus af wat de symptomen zijn als het wel mis is.
    Groetjes

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    dat wakker maken is niet zozeer om de hersenschudding zelf ( als je al zou hebben) maar om te kijken om er bijv geen subduraal hematoom ( bloeding tussen twee hersenvliezen) en een bloeding in het hoofd zelf hebt. Suf, of buiten westen raken kan dan pas later optreden en dat controleer je dus.
    Aan een hersenschudding alleen doe je niet veel, behalve rustig aan doen denk ik.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi,
    geen ervaring met een baby, maar heb zelf een flinke hersenschudding gehad. Als het "mis" is, is je kindje slaperig, reageert weinig/niet. Wat mij vooral bijstaat is last hebben van licht. Ik zat in huis met de gordijnen dicht en een zonnebril op8). Was snel duizelig en kon me niet concentreren. Zielig hoor voor je mannetje, heeft hij veel hoofdpijn? Sterkte!

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb op ehbo geleerd dat het belangrijkste is dat je kijkt of je kindje anders reageert / gedraagt dan anders. Dus als hij suffer is, of slaperiger, of wegdraait met zijn ogen of niet goed reageert.
    Je zult wel enorm geschrokken zijn!

5. Ons Kleintje

Bedankt voor jullie reacties!
    ja ik schrok me rot, ik ben een andere kinderwagen gewend, maar de kleine zit nu tussen de wandelwagen van Quinny en de bijbehorende buggy, in. Daarom tijdelijk een goedkopere buggy, die kiept. Maar nu dus op een stuk beton op een bouwterrein waar een vriendin van me is gaan wonen. O ik voel me echt schuldig!
    Hij was wel heel moeilijk wakker te krijgen snachts, maar ja hij slaapt ook de hele nacht door, was er telkens ongeveer 10 minuten mee bezig om hem wakker te krijgen en 5 minuten om hem in slaap te krijgen, dus aardig wat werk aan gehad en het was ook wel heel zielig want elke keer als ik hem moest wekken huilde hij als een jong poesje. maar ja beter zo dan achteraf spijt hebben dat je hem niet gewekt hebt.
    ik weet niet of hij hoofdpijn heeft, maar ik denk van niet. Hij kon goed tegen het licht vandaag. wel iets meer geslapen dan normaal, ongeveer 5 uren ipv 3 uren. Verder was ie heel alert en heeft ie heerlijk gespeeld. pffff. Dan ben ik echt wel een bezorgde moeder!
    @christel: Oke dank je dan weet ik waarvoor het was (wist van ehbo wel dat het om te voorkomen was dat hij in een coma zou kunnen raken), was niet uitgelegd.

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, wat rot! Sterkte ermee.
    Afgaand op je verhaal denk ik dat hij het wel goed doet. (Maar ik ben natuurlijk geen deskundige)

7. Ons Kleintje

Hoe het nu gaat:
    Hij begon vannacht ontzettend over te geven(7keer), daarom naar de dokterswacht gegaan, om te kijken of het dan toch geen hersenschudding was. Gelukkig had hij geen hersenschudding, maar wel bleek dat hij een oorontsteking heeft door zijn verkoudheid. Ik vond hem wel een beetje moe en jengelig afgelopen dagen, en was niet helemaal gerust. Ik ben dus blij dat hij even is bekeken door een dokter.:)

Deel Deze Pagina