Hier had ik een hele vlotte zoon bij 10 maanden had hij zijn hele gebit compleet, Mijn dochter is wat trager, maar volgens mij nog behoorlijk vlot, 8 tanden op de voorgrond zijn aanwezig, dan de eerste lichting kiezen zijn er ook, de bovenste 2 hoektanden zijn deze week doorgekomen en gisteren ontdekte ik dat de 2e lichting kiezen boven ook al door is, t meisje hefet er behoorlijk wat last van deze week, veel huilbuien, overal op knagen niet in dr hum. Naast alle huis tuin en keukenmiddeltjes kan ik verder nog wat doen? Heb dr nu een spuugdoekje gegeven met nat en die even in de koelkast gehad en daar ligt ze heerlijk op te bijten steeds, een bijtring of iets wil zij niet. Tips zijn welkom
Zoo zielig voor die kids he! Ik heb overdag bij mijn zoontje wat aangemodderd maar 's nachts heb ik hem toch echt een zetpil tegen de pijn gegeven. Met een goede nachtrust kun je overdag toch net wat meer pijn verdragen.. Slaap je 's nachts slechts dan voel je je overdag ook niet lekker.. En een weesgegroetje dat ze snel door zijn! Ik wacht hier nog op de laatste lichting kiezen. Merk jij als de kiezen doorkomen dat ook aan de geur uit het mondje? Ik rook vanmorgen iets en dacht dat ik dit ook al rook toen een aantal maanden terug kiezen eraan kwamen (ik wil je topic niet kapen he haha) Succes!
Heeft ze alle 12 haar tanden en 8 kiezen dan al? Vlot zeg!! Laatste paar kiezen komen pas rond 2 jaar dacht ik. Hier heeft zl sinds 14 maanden 12 tanden en 4 kiezen. Nu dus alleen nog wachten op die laatste 4
Dat is wel heel vlot.Dochter van 2,5 jaar krijgt nu pas haar laatste kiezen en heeft er dan 8 in totaal.
Ik heb wel eens druppeltjes Dentinox gebruikt.. te krijgen bij de Etos (en vast ook wel bij andere winkels).
Ze moet enkel nog haar hoektanden en achterste 2 kiezen onder nog de rest heeft ze inderdaad allemaal. Nogmaals onze zoon had echt alles al met 10 maanden. Die is ook nu heel erg vlot bij 4,5 jaar zijn volwassenen kiezen achterin al door (helaas 1 zonder glazuur) En nu net 5 jaar en zijn eerste tand eruit en de 2e volgt al rap ofwel alles zit los. Ben benieuwd hoe het bij dochter verder zal gaan ze heeft er echt veel meer last van dan onze zoon had, maar zou dat dan komen doordat zij later is dan dat hij was?
Geef je al paracetamol? Dat was het enige wat hier enigszins hielp... Verder dan ondersteunen met dentinox, (ik gaf dat voor maaltijd/fles aan, zodat de pijn even zoveel mogelijk weg was en ze even konden/wilden eten). Bedje ophogen om druk op de oren te verminderen, (en bij heel veel last sowieso even de oren laten checken: ik heb meerdere oorontstekingen aangezien voor tandjespijn... ).
10 maanden is overigens echt megavroeg! Meeste kids hebben met 2,5 hun gebit compleet. Hier twee meiden die gebit compleet hadden kort voor de tweede verjaardag en dat is dus al vroeg Nouja, ben je er daarna wel van af Meer last omdat ze later is, lijkt me niet. Verschilt gewoon per kind.
Mijn schoonmoeder zei dat als ze later zijn het tandvlees harder en stugger is ofzo vandaar dat ik dat dacht, Ze is vorige week nog geheel gecheckt en bleek antibiotica nodig te hebben daar de verkoudheid op dr longetjes zat, ik denk dat we daarmee wel de hoektanden hebben gered, ze kreeg behoorlijk wat paracetamol. maar het lijkt nu gewoon alsof alles achetr elkaar doorkomt, als het puntje door is heeft ze verigens geen last meer en is zij weer vrolijk als altijd.
Harder en stugger tandvlees zou juist eerder betekenen dat ze meer pijn hebben bij doorkomen, en dus meer pijn als ze groter zijn... Vorige week gecheckt zegt niets over de oren nu he? Als het maandag niet beter is, zou ik zelf wel echt even laten checken. Ook zo zielig als er toch meer speelt dan enkel tandjes...