slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    onze zoon sliep altijd
    9.00-10.00
    12.00-14.00
    16.00-17.00
    19.30-7.00
    nu slaapt hij tussen de middag ineens maar 1 uur inplaats van 2. dit is te weinig om de dag door te komen. soms slaapt hij deze tijd zelfs helemaal niet. hij heeft dit slaapje wel echt nodig.
    we hebben niks veranderd.
    per keer is hij ongeveer 2 uur wakker soms iets langer maar nooit langer dan een half uur.
    wat kan ik doen om mijn zoon ook overdag genoeg te laten slapen?
    hoeveel slapen jullie kleintjes overdag?

2. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Toen tayo zo oud was sliep hij altijd van

10 tot 11 (soms half 12)
    van half 2 tot (half) 3 uur

en dan pas 's avonds om half 7 weer

Merk je aan hem dat hij het echt nodig heeft? of is hij gewoon lekker wakker? Ik vind dat hij best veel slaapt maar het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere. Misschien is het een periode dat hij eventjes minder slaapt.

groetjes
    Maartje

3. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Als je kindje niet wil slapen dan kan je daar volgens mij weinig aan doen. Heeft hij inderdaad dat slaapje nog wel nodig, het kan zijn dat hij nu gewoon meer wakker kan zijn.
    Mijn oppaskindje van bijna 7 maanden slaapt tussen 10 en 11 uur en tussen 4 en 5 uur 's middags. Dan gaat hij om 7 uur 's avonds weer naar bed (en is altijd om half 6 's ochtends weer wakker, fijn hé!!).

4. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ik weet dat ik niks te klagen heb hoor want mijn zoontje slaapt verder geweldig. maar hij heeft die 2 uurtjes echt nog nodig. als hij maar een uurtje slaapt is hij heel huilerig en als hij het wel geslapen heeft helemaal niet.
    vandaag hebben we hem er uit gehaald na 1 uur slapen en toen een half uur in de box laten spelen en daarna weer naar bed gedaan en toen heeft hij nog 1 uur geslapen. toen was hij weer zijn vrolijke zelf.
    en ik weet slaap kun je niet dwingen maar ik dacht misschien heeft iemand hetzelfde. een kindje dat steeds maar 1 uurtje slaapt terwijl hij langer achter elkaar nodig heeft....

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hoi, Luca heeft het tegenwoordig ook. Hij kreeg ook net tandjes en ik dacht dat het daar mee te maken had. Maar we zijn nu al een paar weken verder en hij sliep altijd van 10.30-12.30 en nu als het mee zit tot 11.30 maar meestal korter. Ik laat hem nu ook dan weer een uurtje spelen, geef hem een soepstengel en daarna gaat hij weer een uurtje naar bed, als hij heel huilerig is, Soms heeft hij het niet nodig en is het gewoon genoeg. Maar meestal moet hij nog weer even lekker zijn bedje in.
    groetjes!

Deel Deze Pagina