Dochtertje 2 maandjes moeite met ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LdJ, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LdJ

LdJ Niet meer actief

Hai dames (& heren)

Ik zit met de volgende vraag;

Ik heb een dochtertje van 2 maandjes oud die flesvoeding krijgt, en zij heb veel moeite met ontlasting.
    Vanaf de geboorte deed ze het gewoon netjes om de dag alleen werden dat opeens 2 dagen en afgelopen week heb ik de huisarts gebeld omdat ze al 5 dagen niet gepoept had ondanks dat ik haar wel heb proberen te helpen met thermometertje & zeep aan het thermometertje om het op gang te laten komen.

De huisarts heeft mij voor haar toen 2 klismas (microlax) voor geschreven die ik dezelfde middag nog op kon halen, maar hoefde niet met haar langs te komen want dat was niet nodig vond ze. Ik heb haar diezelfde middag gelijk een klisma gegeven en nóg kwam het niet op gang, ben een half uur bezig geweest om haar weer te helpen met de thermometer en uit eindelijk schoot het er letterlijk uit. In totaal 3 luiers vol. Het begin was wel hard maar nou niet overdreven hard en de rest was allemaal vieze prut en derrie.

Ik zelf vind het zorgwekkend dat ze het zelf wel probeert maar er gewoon niks uit komt.
    Ook beweegt ze extreem veel haar tongetje en het CB zei dat dat kwam door misselijkheid maar daar is verder ook geen aandacht aan besteed.
    Ook is het een kindje wat veel krampen heb na haar flesvoeding en soms zelfs na anderhalf uur nog wel eens haar voeding voor een deel uit wil spugen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en enig idee wat hier aan de hand zou kunnen wezen? We zijn nu weer 2 dagen verder en nog steeds geen poepbroek, heb mezelf voor genomen als ze vanavond nog geen poepbroek heb gehad om morgen een afspraak bij de huisarts te maken en desnoods een verwijzing naar de kinderarts te vragen.
    Tips zijn ook van harte welkom

Alvast bedankt! :D

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    hier ook veel last gehadd van verstopping... dingetjes die je kunt proberen:

op nuchtere maag 50 ml lauw water zonder melk poeder, en dan een half uurtje later haar eerste flesje van de dag

lactulose, heb ik via de doktersassistend gekregen, elke dag 5 ml voor de eerste voeding (dit werkt bij mij het beste)

op elk flesje 20 ml meer water (bijvoorbeeld 140 ml + 4 schepjes voeding ipv 120/4)

dr brown flesje gebruiken, scheelt voor de lucht in haar buikje, difrax is volgens mij ook erg goed, maar die heb ik niet geprobeerd

thermometer niet met zeep (dat kan irriteren) maar met vaseline, doe ik ook wel eens, maarja, je verstand zegt natuurlijk dat je dat niet elke keer moet willen, ze moet het zelf kunnen...

een stuk wandelen in de draagzak, wie weet help de zwaartekracht een beetje ;)

een lekker warm badje, meestal als ik haar voor de middag in bad heb gedaan, is het smiddags raak!

tja, dit is alles wat ik tot nu toe heb gedaan, nu werkt het gewoon al om sochtends de lactulose te geven, en bij elke voeding wat meer water. En nog is het soms tobben hier hoor met zeer buikje... :( vind het altijd zo zielig om te zien dat ze pijn heeft en het poepen niet wil lukken!!

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Herkenbaar.

Alleen is mijn dochter 5 weken. Bij ons krijgt ze voor het spugen en ontlasting een dieet voeding: nutrilon omneo comfort. Dat is voor spugen en moeizame ontlasting.

Ik help haar ook met de thermometer. Ik ga niet toe zitten kijken hoer kind onwijs veel moeite heeft met de ontslasting.

Tevens gebruik ik ook lactulose en extra water. Ook de poep ziet er groen uit. Heb jij dat ook? Groetjes

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn oudste heeft ook fv gehad, en had vanaf de geboorte ook moeite met ontlasting. Was echt zielig om te zien. Ben toen direct overgestapt op omneo en nooit geen last meer gehad als baby.

Wel nu hij wat ouder is, weer moeizame ontlasting, maar geef hem dan roosivicee laxo of doe wat druppels olijfolie in zijn drinken.

5. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ja als ze twee dagen niet heeft gepoept wordt de poep hier ook donkergroen ipv geelachtig. Heb jij dat ook TS? En is het dan ook taaier en plakkeriger? zal wel komen omdat het dan langer in de darmpjes gezeten heeft, dan is er meer vocht uit getrokken door het lichaam

Deel Deze Pagina