Nu al 4 weken spuitluiers, zijn toch geen tanden???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lizzie123, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Hai meiden
    Vorige week ook al en onderwerp geopend. De titel zegt het al. Elke dag wel 9 a 10 broeken en schone kleren. Nu is mijn vraag, als het tandjes kunnen zijn duurd dat dat zo lang die spuitluiers? Mijn zoontje is 4 maanden..
    Begin me nu toch echt wel zorgen te maken!

Bedankt alvast!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt me een geval van even bij de huisarts langs...
    Je hebt niet iets veranderd in de voeding de afgelopen weken?

3. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    nee helemaal niks veranderd.Met helemaal niks. Geen andere fles of voeding. Ben al bij arts geweest! Vond het niet ernstig klinken?!? Nou ik ben het nu wel zat..

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

volgens oei ik groei krijgt een kind geen spuitluiers van tandjes, heb er zelf geen ervaring mee.

maar ivm vochtgebrek had ik allang de ha gebeld! zou ik gelijk even doen!

5. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik zou ook even langs de huisarts gaan en zeggen dat dit nu al vier weken aanhoudt. Zijn vocht goed in de gaten houden, anders moet je misschien ORS bij gaan geven. Kindjes kunnen snel uitdrogen. Ik heb ook een tijdje zoveel poepluiers gehad bij ons menneke, daar kwam het door het johannesbroodpitmeel. Geef je dat ook? anders zou je daar eens naar moeten kijken.

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    4 weken diarree bij 4 maanden.....ik zou al lang bij de huisarts zijn geweest. Zo'n kleintje kan behoorlijk snel uitdrogen namelijk. Van tandjes krijgen ze meestal geen spuitluiers, wel heeeeeeel erg stinkende luiers en dan (hier tenminste) gewoon het aantal keren als anders wordt gepoept.

7. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Ben dus al bij de ha geweest. En die maakt er weinig van! Ik geef hem al extra water en heb ors in huis. Hij krijgt pitmeel, maar bij hem werkte dat stoppend! Hij kreeg een tijdje medicijnen voor obstipatie. Ben daar al even mee gestopt omdat hij uitzich zelf toen 1 poepluier per dag a 2 dagen had. Maar nu is het niet te stoppen. Zijn billetjes helemaal rood en schraal. Steeds doekjes erover. Had al sensetive gekocht, maar ben nu met washandjes aan de gang. Met gewoon water. Donderdag kan ik bellen naar HA. Er is een kweekje gemaakt van zijn ontlasting. Moest ik uit zijn luier scheppen wat amper te doen was omdat het net als urine gelijk zowat in de luier zat! Dus hoop dat dat wel gelukt is! Zo moeilijk dit...
    (misschien even onsmakkelijk, maar het is ook een en al slijm..)

8. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Kan het koemelkallergie zijn?? Hij heeft dan alleen last van diaree. Na zijn fles komt het er aan de onderkant gelijk uit...

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kma kan zich in allerlei symptomen uiten, misschien ook wel alleen met diarree. Heeft hij geen uitslag (gezicht of andere plekken buiten de billen uitslag om), veel huilen, spugen,?

Heel vervelend voor jullie, vooral voor je ventje! Ik hoop dat er wat uit de test komt!

10. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Geen uitslag of iets. Net nutricia gesproken,die raden me aan (in overleg cb of arts) over te gaan op soya zodat de darmpjes tot rust komen en dan pepti. Kijken als het minder word. Het is zo sneu voor hem. Net weer schone kleren aan! Dat was romper 7 vandaag!

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij kma wordt meestal afgeraden om soya te gaan gebruiken, want als ze daar dan een allergie voor ontwikkelen ben je nog verder van huis (er zit namelijk bijna overal soya in). Tenminste dat werd mij verteld door de dietiste... Wij zijn zelf overgestapt op pepti (vanwege 10 uur huilen per dag, uitslag, spugen, ontzettende stinkende winden, niet slapen overdag en 's nachts maar een paar uur, erg veel overstrekken) en binnen 2 dagen hadden we een ander kind.

12. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Ik zei ook al pepti, maar die vrouw van nutricia zei dat de soya eerst de darmen tot rust zou brengen en daarna over op de pepti.. De vrouw van het cb heb ik in het begin veel aan gehad, zodra ik het cb binnen kom en ik heb haar niet komt ze altijd ff snel bij me langs (commode). DUs ik zal even bellen wat haar advies is. Ze kent ons nu inmiddels en weet hoe en wat. Maar wat blijft het moeilijk. Raak er toch wel mee aan hoor nu.

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja, dat kan ik me voorstellen! Vooral naar je gevoel luisteren....

Succes ermee, hopelijk heeft het cb goed advies.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Niet normaal dat je huisarts je wegstuurt en er niks mee doet, het is zo'n kleintje! Die drogen ook heel snel uit dus: laat je tanden zien en laat je niet meer wegsturen!

15. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Nou meiden, ben aan de soya voeding. Gister had hij "maar" 5 broeken en vandaag 2!!!! Dus iets verbetering! Het cb zou me vandaag terug bellen, aangezien je niet zomaar verder mag met soya zonder je weet wat er precies is?!? Heeft iemand hier ervaring mee? ( cb heeft weer niet gebeld!!! Vanmorgen weer zelf gebeld en ze zouden terug bellen, gister al, maar helaas)
    Heeft iemand anders dit ook gehad? Dat de soya werkte en daarna in het ziekenhuis voor testen???

Deel Deze Pagina