wanneer ging jullie buik zichtbaar groeien bij zwangerschap nummer 3?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Catheleine, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik heb het idee dat mijn buik nu al aan het groeien is. Ik ben volgens de berekeningen 7 weken maar zelf denk ik dat ik rond de 6 weken zal zijn...
    Ik heb een wikkeljurkje maar ik vind dat ik hem nu even niet aan moet doen, want we willen nu nog niet iedereen vertellen dat we zwanger zijn... Maar je ziet echt een opgezet buikje als ik hem aan heb... Ik weet wel dat het darmen zijn maar vind het wel erg vroeg...
    Mijn man zei dat ik bij de tweede ook met 8 weken al zwangerschapskleding ging kopen, zelf kan ik het me niet meer herinneren...

Wanneer hadden jullie een buikje en positiekleding nodig?

Groetjes Catheleine

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik had nu met 8 weken ook al positiekleding aan
    het lijkt echt per zwangerschap steeds sneller te groeien...

3. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ja dat idee heb ik ook mijn broeken zitten al vrij strak, en in een jurkje ofzo valt het echt op...
    Opzich niet erg maar we wilde het deze keer tot ongeveer 12 weken nog tegen niemand zeggen...Buiten de ouders om...
    Vorige keer ging het mis dus deze keer willen we het zolang mogelijk stilhouden. maar de misselijkheid komt alweer meer opzetten ,ben bang dat we het dan wel moeten gaan zeggen.. ben de laatste 2 keren tot ruim 12 weken ziek thuis geweest zo misselijk...

Bedankt voor de reactie
    catheleine

4. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij week 18 pas. Maar ik ben van mezelf al dik. Nu ineens komt mijn buik naar voren en heb ik een echte zwangere buik. :)

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Eigenlijk merkte ik het zelf al gelijk met 4 weken deze keer. En werd er ruim voor de 12 weken-grens door collega's e.d. gespeculeerd over een zwangerschap! ;-D Dus het was deze derde keer heel snel zichtbaar.
    Eerste zwangerschap: pas na de 20 weken begon je iets te zien. Tweede zwangerschap: rond de 16, 17 weken.
    En de derde keer echt zodra de zwangerschap een feit was ongeveer al een buikje!

6. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Toen ik zelf net wist zwanger te zijn werd er tijdens mijn werk in de zorg door een mannelijke client gevraagt of ik zwanger was.. ik was toen net 5 weken zwanger.
    Ik zei meteen ''nee hoor'', dit omdat ik het dus nog echt niet wilde vertellen.. toen ik hem vroeg waarom hij dat dacht zei hij omdat ik iets een bolling zie bij je buik.
    Ik maakte er maar een grapje van en zei dat ik teveel gegeten had :D...
    Maar ik vond het echt zo apart dat hij het al zag..:)

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

9 weken was er echt een buikje zichtbaar, 14 weken was het tijd voor positiekleding.

8. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Tjee, ik kreeg pas bij 20 weken ongeveer een buikje, maar toen paste ik nog steeds in mijn gewone broeken, aan het eind van de dag deed ik wel de knoop los...

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb met 8 weken ongeveer mijn positiebroeken weer aangetrokken. Buikje begon pas écht te groeien met een week of 12.

10. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Gelukkig ook reactie's die redelijk prettig in mijn oren klinken, vind een buikje leuk hoor, maar het hoeft nog niet zichtbaar te zijn voor iedereen...

Ben te onzeker om het iedereen te vertellen...

Catheleine

11. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Rond de 8/9 weken moest ik al andere kleding aan. Ik wilde het ook nog niet vertellen maar mijn buik besloot anders. En het feit dat ik elke ochtend misselijk naar het toilet rende, was voor de vele vrouwen op mijn afd wel een teken dat ik zwanger was.

12. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Mijn buik begon met 12 weken al te groeien..vrij snel voor de eerste vind ik. Ben nu op de helft en nu word hij echt goed zichtbaar.. en erg leuk de kleine schopt lekker:D

Deel Deze Pagina