Ik ben sinds ruim een week begonnen met fruit. De eerste keer moest hij er helemaal niks van weten. Ik geef hem elke dag vers fruit. Meestal peer, banaan of gemengd. De eerste happen gaan redlijk goed, maar al gauw werkt hij het met zijn tong naar buiten. Ik heb hem 2 x fruit uit een potje gegeven ik merkte dat hij dat wel iets lekkerder vond. Moet ik het nog wat meer tijd geven? Of is het raar dat hij na een week nog niet echt veel ervan eet?
Hoeveel geef je hem? Wellicht is hij er nog niet aan toe. In het begin gaat het echt om theelepeltjes zodat ze de smaak en een andere structuur leren. Geleidelijk aan wordt het steeds wat meer. PS volgens mij moet dit topic bij voeding.
potjes zijn vaak wat zachter van smaak als vers, ik heb lars eerst ook laten wennen met potjes, ik deed zon potje in 3en, want ze adviseren 3 dagen dezelfde smaak te geven voor je ze wat anders laat proeven, en meer hoefde hij in het begin ook nog niet, na een week of 2 was hij aan het idee gewend en ben ik gaan expirimenteren met smaken. en van lieverlee steeds grotere stukjes. en nu lust hij alles.
Ik geef al 3 weekjes fruit en groente, maar ook hier met ze tong "wegduwen" alleen was het niet omdat hij het vies vond, maar meer omdat hij niet wist hoe het lepeltje werkte. gewoon proberen en dan zal hij het vanzelf leren.
Je kindje moet sowieso wennen aan het lepeltje en het feit dat het een hele andere rare smaak is. ( voor hem dan) Het kan nog wel even duren voor hij het echt lekker vindt. Overigens is de eerste tijd een paar hapjes meer dag genoeg, het gaat er om dat hij de smaak leert kennen. Ik zou dan ook niet iedere dag ander fruit nemen maar een aantal dagen hetzelfde. Bij.v 3x banaan en dan 3x peer ofzo
Ja dat was bij mij ook ivm borstvoeding. Hij is dan ook erg enthousiast asl hij die lepel aan ziet komen, tot dat hij proeft wat er op zit haha
Ik denk dat een potje wat zachter van smaak is, en fijner van structuur. Als je vers fruit maalt blijft het toch wat minder fijn van structuur..Misschien dat, als hij eenmaal aan een potje is gewend, en dat goed kan eten, dat het verse fruit beter gaat..
kleine van mijn vriendin moest ook geen vers, alleen potje, maar dat is inmiddels wel over haha, is nu een echt bananenmonstertje