Wanneer ging jullie kind in een loopstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elmo, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jij weet niet hoe hard wij kunnen rennen ;)

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zie het al helemaal voor me :) :) , nog effe geduld en dan lekker genieten, die kleintjes zijn opeens een stuk mobieler, en vinden het prachtig.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle gaat er alleen in als hij op de zaak is, thuis hebben we er geen. Juist in de kantine en op het kantoor is het een handig ding, want hij kan nergens bij, en is toch mobiel... Hij vind het geweldig! Nu alleen nog leren dat hij ook vooruit kan... :) De eerste keer was met een maand of 7 geloof ik...

4. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ook rond de 5.5 mnd.
    hij vond het vanaf dag 1 geweldig.

idd tip over bescherming klopt haha
    kan echt zeer doen als ie met een gang aan komt zetten ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me een linke boel met zo'n kar op plavuizen.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    waarom?

@Elmo whahahahaha ik zie hem al helemaal gaan!

7. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Maricha al vanaf dat ze mnd of 5 is en geloof me..... tis geweldig! ze loopt nu echt al door de kamer en als het niet snel genoeg gaat ... gaat madame springend verder, net een konijntje!

Maareh houd foto en filmcamera bij de hand want je ligt helemaal dubbel om je uk

liefs,

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dirksmama...
    Als je reageert...licht dan ook je angsten toe.
    Hier heb ik echt helemaal niks aan.

Natas, op de meeting allemaal maar ons karretje meenemen dan :-D
    Dan houden we een race in de tuin van Fem!

Elmo

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Met 9,5 maanden is ze pas in haar loopstoel gegaan. Ze vindt het super maar ik na 10 min vindt ze het al niks meer aan.

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    tja plavuizen geven natuurlijk niet echt mee, maarja, daar loop je met alles tegen aan, lars heeft hier ook al een paar keer kennis gemaakt, maar meer als een bult op zijn koppie heeft ie daar nog niet aan overgehouden :confused:
    ik weet niet of je er al een hebt aangeschaft, en ik weet niet wat voor plavuizen je hebt, maar als je grote/grove voegen hebt zou ik er een kiezen met wat grotere wielen, dan heb je minder kans dat hij blijft hangen, en zal hij dus ook niet snel omvallen. ach, en anders geef je hem toch gewoon een helmpie op :D

11. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur zit er ook al in, een kwartiertje per dag. Ik krijg altijd de slappe lach omdat ze dan zo gelukkig is en moet lachen. En dan raced ze door de kamer en dan zie je natuurlijk gewoon hoe ze er straks uit gaat zien als ze ECHT gaat lopen. Op een of andere manier zie je die loopauto dan even niet en zie je haar gewoon lopen, echt geweldig. En dan opeens slaat me de angst toe: is dit wel goed voor haar heupjes?

Nou ja, ze staat al sinds ze 6 weken is dus...maar zeker de moeite waard!

Groetjes, M

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op harde vlakke ondergronden, zoals plavuizen of marmoleum gaan de wieltjes veel te hard waardoor ze echt snelheden kunnen maken. De ondergrond geeft te weinig weerstand (tapijt en gras geven wel voldoende weerstand om de snelheid veilig te beperken).
    Ik heb dat destijds wel op de playgroup gezien waar Dirk ging, en de angst sloeg je soms echt om het hart. Vooral als ze dan vervolgens ergens opknallen of omvallen. En vallen op plavuizen kan hard aankomen. Als ze lopen, tuimelen of kruipen niet zo heel erg, maar als ze ook nog eens een enorme snelheid maken kan het hard aankomen.

Mijn schoonzus werkt op de ER (Emergency Room) en zij liet haar zoontje om die reden ook alleen in de tuin in zijn loopstoeltje. Zij had wat nare dingen gezien. (Persoonlijk snapte ik niet waarom ze dan toch nog een stoeltje gebruiken, maar ja, iedereen kijkt daar anders tegenaan).

13. sim

sim Niet meer actief

wij hebben een houten vloer, en elijah knalde overal tegen aan met zijn loopstoel, hij vond het allemaal prachtig, zo'n ding kiept niet zomaar om. hij is er ook mee op het gras geweest....en dat is pas gevaarlijk, want dan blijven ze steken en komen ze met de achterwieltjes van de grond, een houten of gladde vloer is juist ideaal voor die dingen! drempels en randen tapijt en zelfs tapijt juist niet.

14. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    de loopstoeltjes van nu vallen nie zomaar om.
    de wieltjes staan anders dan vroeger en er zit een verlaagt stuk aan de voorkant tegenwoordig.

luca gaat op de plavuizen juist minder snel dan mijn ``laminaat`` in de woonkamer.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Door die voegen kan hij echt niet snoeihard hoor!
    Enne...zo groot is de woonkamer nou ook weer nier hoor...dat ie meters doorglijdt.

Ik denk echt dat het allemaal wel meevalt, anders had ik hem uiteraard nooit gekocht.

Ook ben ik niet van plan hem alleen te laten en als het 1x bijna fout gaat gaat het feest natuurlijk niet meer door.

Tegen de tijd dat ie erin kan is het mooi weer en kan ie buiten op de harde grinttegels, veilig racen.

Voor alle negatieve reacties verwijs ik naar mijn eerste bericht....;)

Laminaat lijkt me inderdaad nog gladder (aangezien niet elke plavuis gelijk is ;)).

16. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena ging er op 5 maanden in.
    Ze vond het geweldig!

Nu staat em steeds meer stil omdat ze door de kamer stapjes zet door haar aan alles vast te klampen :D

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier plavuizen en een redelijk lange woonkamer waar ze heerlijk heeft kunnen sjeesen :D Nooit omgevallen oid. Alleen veel kabaal als ze ergens achter bleef hangen. Had dan mama of papa nodig om weer op de weg te komen zeg maar. Ze heeft er veel plezier aan beleefd.
    Heb jij er ook eentje met muziek op? Ik weet nl nog precies hoe die deuntjes gingen. :D Geniet er iig maar van.

18. sim

sim Niet meer actief

inderdaad niet druk om maken, valt allemaal wel mee. en dat het allemaal zo slecht voor de heupjes is geldt voor de mensen die ze van smorgens vroeg tot savonds laat er in doen.

veel plezier met spelen[​IMG]

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, er zitten muziekdingetjes op!

Ik ga hem er zeker niet uren instoppen hoor :-D
    Dat doe ik met de autostoel en wipper ook niet.

Een kwartiertje tot half uurtje in de wipper, langer niet.

Hij heeft ook zo'n super schommelstoel (kun je kantelen en kan niet vallen ;)) die vindt ie ook geweldig.

Ik denk dus echt dat die loopstoel een succesnummer gaat worden!

Nou moet hij eerst maar eens gaan zitten :-D

20. sim

sim Niet meer actief

elijah zat er al in voor hij zelf kon zitten ongeveer met 5 maand, gewoon korte momentjes, even weer wat anders dan de wipper. ik vind nog steeds de loopstoeltjes de uitvinding van de eeuw, we hebben er echt heel veel plezier van gehad (het hele gezin :D )

Deel Deze Pagina