wanneer van 5 naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door TweeTy83Claudia, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    ik was benieuwd wanneer je bij je baby mag overgaan van 5 naar 4 flessen?
    onze dochter is nu namelijk 3 maand

kwa tijden kunnen wij namelijk al wel makkelijk overgaan op 4 flessen valt me op als ik kijk hoe ze overdag op de voedingen reageert....

want ze krijgt 's avond de laatste tussen 2300 en 2400
    en meestal de ochtend tussen 800 en 1000 (afhankelijk wanneer ze wakker word. meestal is dat 930)

de ochtend en avond wil ze zowiezo al wel een fles van 230 hebben (210 water +poeder)

overdag geef ik haar dan wel iets minder natuurlijk anders krijgt ze teveel... maar de ochtend en avond wil ze toch vaak wel een 230 hebben....

wie oh wie kan me helpen/advies geven

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Onze kinderen gingen naar 4 flessen toen ze bijvoeding gingen eten. En niet nog wennen maar echt aten.
    Zo begonnen we met fruit in de ochtend, toen dit goed ging viel de 2de fles in de ochtend eruit.
    Alleen begonnen wij de dag al rond half 8 8 uur.
    dan rond 10.00 fruit wennen en een uurtje later weer een fles.

Maar hier gingen ze echt naar 4 flessen met een maand of 5.

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook enorme twijfel wat ik nu moet doen..

Onze zoon is 4 maanden, maar wel 10 weken te vroeg geboren.
    Hij wil sinds een paar dagen veel overdag drinken en zijn avond fles wil hij niet meer. Overdag drinkt hij 4 x 200.. Gisterenavond wilde hij echt niet wakker worden voor zijn fles dus zijn laatste voeding was om 19:00 en zijn eerste pas weer om 07:00. HIj heeft die hele tijd gewoon lekker geslapen. Was sochtends weer gewoon lekker actief, maar vind het wel lang voor zo'n kleintje. Hij weegt overigens 5 kilo..

Maar ja erin proppen heeft hier ook weinig zin.

Hij heeft nu vandaag om 07:00 gehad, 11:15, 15:45 en slaapt nu weer lekker.. Dus ga nu proberen of ik de laatse fles rond 20:15/20:30 kan geven. Kijken hoelang hij doorslaapt. Gisteren dus 12 uur. Dus ben benieuwd wat hij vannacht doet.. Hij heeft qua gewicht wel genoeg aan 4 x 200.. Maar vraag het me af of het niet te vlug is voor hem...

Moeilijk he!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doorsnee zegt men: bij 4 maand EN 6 kilo.. Maar kinderen verschillen zo erg.. Sommige hebben echt bijvoeding nodig ernaast, sommigen halen die nacht van 12 uur niet, anderen zijn juist niet wakker te krijgen voor die laatste fles, of drinken een ochtendfles amper..

Het is, naar mijn idee, vooral kijken naar je kind.

Mijn jochie is morgen 5 maand, en krijgt de FV op verzoek. Gisteren was de 1e dag dat hij op 4 flessen uitkwam, en de klok rond kon. Maar hij is wel 7,5kg... En dan krijgt hij 4x210/7. Vandaag ook weer, alleen de dag is nog niet om, dus kijken wat hij vanavond/vannacht doet.

Die 210/7 bood ik eerder ook wel aan, maar hij dronk het soms helemaal leeg, en andere flessen met 150cc.. Dus gemiddeld zaten we op 5x200

Missiemaartje, 5 kilo is dus eigenlijk wel licht.. Maar als hij 's ochtends goed wakker wordt, en 's nachts niet wakker te krijgen, tsja, dwangvoederen is ook niet mijn ding. Tenzij hij slecht lijkt te groeien..

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja vanochtend was hij super goed wakker, meldde zich gewoon om de 'normale' tijd zeg maar.. En tja vannacht kwam hij niet en dan ga ik hem ook niet wakker maken.

Ben benieuwd wat hij vandaag doet. Heeft nu om 07:00 gehad, 11:15, 15:45 en slaapt nu nog steeds.. Maar goed hij drinkt 4 x 200 en hij moet minstens 780 binnen krijgen. Ook genoeg plasluiers naar mijn idee. Tot vorige week groeide hij perfect. Ga morgen tussendoor wel even wegen want wil wel weten of hij goed gegroeid is.

Dit doet hij echt sinds een paar dagen.. Dus geen idee of hij goed groeit. Hij lijkt erg tevreden dus dan zal het wel goed zijn.. Misschien was het iets eenmaligs, maar nu kom ik ook op 4 flessen uit dus ik weet het niet!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier heb ik met 3 maanden ook een tijdje op 4 flessen gezeten.. Een maand ongeveer
    Tsjaa ik had maar van 9.00 tot 22.00 de tijd dus kwam dan op 4 flessen uit
    De laatste 2 weken 5 flessen en vandaag weer 4 het ligt er een beetje aan

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn zoontje heeft nooit op 4 flessen gezeten. Na 4,5 mnd BV overgegaan op 5 flessen, en hem daar op gehouden tot we met vaste voeding zijn begonnen. En toen met 6 mnd gewoon direct de ochtendfles, de 10 uur fles en de 4 uur fles laten vervallen. Hij krijgt nu alleen nog om half 2 een fles en om 21:00 een papfles.

Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je kindje het fijnst vindt, en niet per se volgen wat op het pak staat of het CB zegt. Sommige kindjes vinden het heerlijk om een paar grote voedingen te drinken en anderen 'grazen' liever een beetje.

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe zwaar was jouw kindje toen ??

Deel Deze Pagina