Hier ook een snelle. Al met 5 weken. Hij werd steeds vaker later wakker dat erop een gegeven moment zijn gaan rekken met een speentje (geen gehuil om voeding hoor!) dat ging heel snel en makkelijk en ineens sliep hij door!
Dochter met 6 weken, maar vanaf 4,5 maand tot 2 jaar weer wakker, soms voor voeding. Ik gaf BV. Zoon met 7 maand, en slaapt eigenlijk altijd zonder voeding van 22:30 tot 6:00. Krijgt bv
Ik vond het geen bikkelen, ze sliepen naast me. Jongste sliep de eerste vier weken thuis uit het ziekenhuis wel door, dat ritme hadden ze ee op de kinderafdelimg ingeramd, maar toen de groei wat achterbleef (ze was dysmatuur) heb ik nachtvoedingen ingevoerd. Meer voeding geven had daarna geen effect, toen ze eenmaal op haar natuurlijke ritme zat kwam ze gewoon wanneer ze eten nodig had, ook 's nachts. Zij dronk uit een fles nooit meer dan 100cc, meer kreeg je er met geen mogelijkheid in, dan kotste ze gewoon alles er uit of ze ging hysterisch krijsen, wat niet goed was voor de nachtrust van het hele gezin. Door gewoon haar clues te volgen had iedereen rust.
Hier tussen 1 en 1,5jaar, had verder niks met voeding te maken. Babys en kinderen worden niet alleen maar van honger wakker. Ts: accepteer het gewoon, je kind is er pas...
Net als adi zegt...Jarne gaat slapen om 20u en krijgt ook pas terug een voeding om 8u 's morgens. Maar daartussen wordt hij wel eens krijsend wakker dat hij een knuffeltje wilt en aaitje. Tutje dat hij wil. Allee ja...er is altijd iets é Ik vind dat ook niet elke keer even leuk, maar zal er nooit over klagen want het is mijn kleine schat en die heeft me nodig! Zal nog een tijd komen dat ik het zal missen als hij mijn knuffels niet meer wil en daarom geniet ik er dubbel zoveel van!
De oudste sliep met 8 wkn al van 23 tot 7. Ons prinsesje begint het nu pas te doen, maar dan moet ze wel echt haar flesje van 23 uur leegdrinken anders kun je er donder op zeggen dat ze rond 4 uur een klein beetje wil drinken en waag he je niet om haar dan alleen maar een aai over d'r bolletje te geven dan is meteen de hele buurt wakker Wel heel irritant dat doorslapen.... Nou ligt mama elke keer om 4 uur te luisteren...hoor ik haar of hoor ik haar niet???
Mijn oudste sliep met een week of 6/8 door. Mijn tweede pas na 3,5 jaar! Ze kwam altijd nog 1x per nacht om wat te drinken (fles/water). Nu is ze bijna 8 en slaapt ze gewoon prima! Mijn jongste was ook een snelle net zoals zijn oudste zus!
Lucas slaapt nu door sinds een paar dagen, daarvoor sliep hij sporadisch wel eens door. En dan bedoel ik van 23.00-6.30u. Die nachten vallen mij ook zwaar omdat ik 4 maanden lang rond half 4 wakker ben geworden en daarna gewoon niet meer in slaap kom. Sinds deze week slaap ik zelf ook weer een uurtje of 6 achter elkaar..heerlijk! Wij hebben geprobeerd de laatste fles groter te maken, maar dat hielp hier helemaal niet om hem langer te laten slapen! Sommige kindjes hebben daar volgens mij ook alleen maar last van! Wat bij mij hielp, en wat ik hierboven las is: echt loslaten. Hoe moeilijk ook! Je kindje is er blijkbaar nog niet aan toe. Hier wordt hij nu ook wel eens wakker, soms is hij echt ontroostbaar en dan geef ik hem gewoon een flesje extra. Ik ga dan geen strijd aan dat hij maar uit zichzelf moet gaan slapen. Er is dan blijkbaar iets aan de hand en hij laat zich dan goed 'troosten' met een klein flesje....
Hier sliep ze al met een week door,gaf toen nog wel bv,tot bijna 3 maanden gegeven en nu al dik 1,5 maand dat ze soms wel eens een nacht komt om de fles.
noah slaapt sinds 3weken door vanaf half 9 tot smorgens 6 a7 uur. heerlijk vindt ik dat. in t begin om de 3 uur wakker snachts.
Ons meisje slaapt door vanaf dat ze ongeveer 6 wkn was. Laatste fles om 22u en wordt dan tussen 7 en 7.30 wakker. Na deze fles slaapt ze nog weer tot 11u, heerlijk dus!
hoi, hier bijna 10 maand. ze gaat slapen rond 20u30 en slaapt max tot 6u30 soms maar tot 6u. in de nacht word ze soms niet, maar meestal wel paar keer wakker , voor haar tut, of om haar te goei te leggen. gr
Rick sliep met 6 wkn al door (laatste voeding ong. 23:00 uur), Maaike kreeg nog een papfles om ong. 23:00 uur en sliep dan door (tot overlijden) en Sven kreeg ook rond dezelfde tijd een papfles en sliep dan ook door en dit heeft geduurd tot 11 maanden. Sandy
Wanneer ging onze dochter doorslapen... Ze heeft tot 4 of 5 maanden lang om 5 uur een voeding gevraagd en was dan meestal van 5-7 wakker, waarna we om 7 uur weer in slaap vielen. Daarna had ze genoeg aan de avondvoeding van 22.30 dus vroeg geen nachtvoeding meer, maar toen begon hier helaas het gedonder pas echt, tussen de 5 en de 10 maanden was ze een paar keer per week 3 tot 4 uur lang wakker 's nachts! Dan wou ze alleen maar bij me zijn, dus zat ik met haar in de stoel op haar kamer, als ik haar weglegde huilde ze gigantisch. Uiteindelijk viel ze rond die leeftijd na 3-4 uur weer in slaap, meestal na een flesje. Toen ze 10 of 11 maanden was hebben we haar bedje naast mijn bed gezet, mede omdat ik alle nachten alleen moet doen ivm nachtdienst man en omdat ik echt in slaap viel op mn werk. Sinds ze bij ons op de kamer slaapt, zijn de slechte nachten op 1 hand te tellen, alleen als ze ziek is eigenlijk. Hier kan ik dus helaas zeggen dat we bijna een jaar lang wakkere nachten hebben gehad!
Het is eigenlijk ook wel goed om in dit topic het geboorte gewicht van je kindje te vermelden. Lichte kinderen slapen minder snel door gemiddeld dan wat zwaardere kinderen. Mijn beide kinderen waren boven de 7,5 pond
Dochter sliep vanaf 5,5 week door. Ik weet het nog goed. De sirene ging aan en ik stapte uit bed om een voeding te maken. Voeding klaar, ik sta voor haar deur en ik hoor niks meer. En het blijft stil! Ik gluur een keer om het hoekje, maar ze was weer in slaap gevallen. Ik heb nog even gewacht, maar ben uiteindelijk weer in slaap gevallen en 's ochtends rond een uur of 6 liet ze weer van zich horen. Vanaf 12 weken slaapt ze van 19:00 tot 7:00. Ze is trouwens geboren met een gewicht van 2975 gram.
Hier echt doorslapen van 23.00 uur tot 6.00 uur rond de 12 weken, daarvoor kwam hij steeds rond 5.00 uur. Hier maakt volle flessen niks uit, ook de focus om overdag goed te letten op voeding werkte beter. Nu heb ik zelfs de 23.00 uur fles weggelaten en mijnheertje slaapt langer, met een fles minder dus......En in de laatste fles doe ik geen rijstebloem maar ben bijvoeding aan het introduceren. Ik vind het zelf een beetje een raar idee om een baby vol te stoppen met eten voor de nacht, zelf slaap ik ook niet lekker in na een flink diner. Ga dadelijk met een maand of 6/7 wel granen door de ochtendfles doen. Hij heeft ook echt zelf bepaald wanneer hij langer sliep, voeding heeft volgens mij geen invloed gehad. Maar ik herken je gevoel van onvoorspelbaarheid wel. Als hij dan eens langer sliep lag ik wakker en dan ineens schiet je weer wakker omdat hij toch eerder komt, heel vermoeiend! Succes, het gaat echt over. De vraag is alleen wanneer.......dat is bij elk kindje verschillend........
hier sliep lize vanaf een week of 8 a 10 (ja weet het nu al niet meer haha, zo snel gaat dat vergeten ) door. met doorslapen bedoel ik minimaal 8 uur nu slaapt ze al een tijdje gewoon 12 uur en de eerste weken was het 1 nachtvoeding om 4 snachts (sliep dan 5 a 6 uur door erna) succes meid, is erg zwaar maar zoals je leest, zodra ze doorslapen ben je dat vrij snel weer vergeten