wanneer groeien baby's nou minder hard?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biancamv2, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#1 Biancamv2, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2012
    Ik vraag me af wanneer baby's minder hard gaan groeien. Mijn meisje van nu 4,5 maand oud zit in maat 74,ze is van haar geboorte af(51,5 cm geschat)nu dus al 17,5 cm gegroeit en vanaf haar laagste gewicht(3500 gram)dik 5 kilo aangekomen. Ze is nu dik 8,5 kilo en 69 cm lang. Ik wil graag leuke zomerkleertjes kopen,welke maat moet ik dan nemen nu ze maat 74 heeft en wanneer groeien ze minder hard? Mijn 2 mannetjes hadden het 1ste jaar geen periodes gehad dat ze minder hard gingen,maar aangezien dit een meisje is is het toch anders kwa groei denk ik.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Is niet te zeggen hoor! En qua groei maakt het volgens mij ook niet altijd verschil tussen jongens en meisjes. Er zijn er ook die heel hard groeien en blijven groeien en ze kan ook ineens stil komen te staan. Hier 2 langzame groeiers die qua groei aardig opgingen (meisje altijd iets zwaarder dan jongetje).

Qua kleding? geen idee want ze moet toch nu nog wel in 68 passen met deze lengte en gewicht? Of draagt ze veel Noppies en andere klein vallende merken? Ik zou zo zeggen maat 80, maar het blijft een gok.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Misschien kun je het enigszins schatten op basis van haar lijntje op de groeicurve?
    En verder verschilt de pasvorm idd ook enorm per merk; mijn dochter is nu rond de 62 cm en de rompertjes van Lief! in maat 68 passen gewoon al niet meer, terwijl maat 62 van de hema als gegoten zit.

4. Biancamv2

oke,dus verschil jongen meisje is heel weinig, ze is helaas al uit de 68,het zit strak en mouwtjes zijn net te kort. Ik heb veel h&m,hema,eirkje,feetje,mexx,wibra,zeeman en Benneton. Noppies maat 74 zit ook strak,maar die vallen een maat kleiner. Zit te denken om anders combi maatjes te nemen,dus 74/80 voor de zomer,en dan hopen dat ze die tot september aan kan. Dank je wel.

5. fafje

fafje Niet meer actief

mn zoontje zat met 3mnd pas in 62...en vanaf 4/5 mnd 68...en met 9mnd maat 74 maar kort...hij ging al gauw naar 80...iets voor zn eerste verjaardag...
    maar t zou kunnen dat jouw kindje juist lang in 74 zit...

tis moeilijk te zeggen...hier wa shet vanaf 15 mnd 86 en nu (19mnd)draagt ie soms al truien van 92

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik denk dat ze nu wel een hele tijd in 74/80 zit hoor. Ik kan mij niet indenken dat ze op dit tempo door blijft gaan. Maar wauw ze groeit wel goed zeg!!

Hier is mijn dochter inmiddels 19 maand en groeit erg matig ( 9,4 kilo en 81 cm) . Ze draagt nog 74 en soms ook 80.

Ik heb hier wat dat betreft wel optimaal gebruik van de kleding :D

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden zit nu al een paar maandjes in maat 74. Dat is tot op heden zijn langst gedragen maat. Rond de zomer zit hij wel in maat 80 verwacht ik. Al met al groeide hij in het begin supersnel, nu staat het eventjes een beetje stil heb ik het idee...;)

8. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Alex doet hier al 80 of 86 aan. Volgende week weet ik hoe groot hij is.
    74 is hier veels te klein al dus waaarschijnlijk boven de 74cm :)

Hij heeft maat 86/92 van body's omdat de 74/80 ook te klein waren.

Hoop dat ie nu eindelijk langer in een maat blijft

9. Biancamv2

ik denk dat ze ook snel door 74 is want jurkjes maat 74 zitten als tuniekjes heb haar eerste jurkje maat 80 al aangehad en is niets te groot. Shirtjes van mexx maat 74 zit ook precies gepast. Ze groeit net zo hard als haar broers. Ze word dan nu ook eerder getest op de stofwisselingziekte die grote broer en ik ook hebben. Mijn jongens hebben hun eerste jaar ook alleen maar flinke groeispurts gehad. Zie bij Daniëlle precies de groeilijn hetzelfde omhoog gaan alleen zaten hun op deze leeftijd al in maat 80/86. Ik hoop wel dat ze dan wat langer in maatje 80 blijft hangen.

10. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    mijn dochter van 2 zit nu net in 80 ;) jurkjes heb ik 86 gekocht maar dat zit nog ruim kan ze volgendjaar weer aan. Mijn jongste is 4 maand en draagt maat 56. Voor haar heb ik 62 gekocht voor de zomer hopelijk gaat het passen. ik zou voor de combimaat gaan bij jou meisje.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier hetzelfde Jesse is nu 3,5 maand en weegt 7kg en heeft al maatje 68 maar soms zelfs al 74 aan. Ik koop nog even geen zomer kleding eerst maar egen wachten welke maat hij moet hebben. Heb gelukkig wel wat liggen dus als het mooi war weer wordt heb im in ieder geval wat zomerkleertjes

12. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik zit precies met hetzelfde heb alleen een zoon. Hij heeft ook al que bovenkleding veel maat 74 aan die ook gewoon goed past. Ben ook nog wat aan het twijfelen.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb maat 80 voor de zomer liggen. Ze was in maart met 6 mnd 68 cm en 7,9 kilo. Toen zat ze al 3 mnd in maat 68, ze draagt nu sommige dingen nog 68 maar het meeste 74. Ze groeit niet zo hard meer als in het begin.

Zou als ik jou was 80 kopen

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Het stagneert nu pas een beetje.. ze zit al eventjes in maat 86/92.. daarvoor vloog ze zowat door de maten heen.. maat 68 heeft ze maar een week of 3 aangehad..

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée zit vanaf haar verjaardag in 80 dus nu zon 6 maanden. Heel langzaam gaat ze na 86. Heb dat ook gekocht voor de zomer. Nu koop ik ook wat 92. Gelijk voor eind zomer / najaar.ik zou nog even afwachten of de lijnen gewoon doortrekken van CB.

Deel Deze Pagina