Hoi, Ik was vandaag op het cb. En daar vroeg ik wanneer mijn dochter mee mocht in het fietszitje. De arts vondt dat het nu al wel kon omdat ze al zo goed blijft zitten.Nou ik vind dit nog te vroeg, dus ben benieuwd met welke leeftijd jullie kindje in het fietszitje ging? Groetjes Naantje
Justin ging met 7 maanden, toen hij idd stevig kon zitten en dan niet stoepje op/af ofzo maar vlakke wegen.
Joënna zat ook al zelfstandig met 5 en halve maand. maar ze zit pas vanaf 9 mnd. in het fietsstoeltje. nu komt dat ook wel omdat ik geen fiets had haha, maar anders had ik d'r alsnog niet met 6 mnd. al meegenomen op de fiets denk ik... vind het persoonlijk wat vroeg.. ik denk dat ruim 7 á 8 maanden een mooie leeftijd is om te beginnen.
Mijn dochter is 7 mnd en kan nog niet zelf zitten, dus kan ze nog niet mee op de fiets. Ik denk dat je kindje eerst goed zelf moet kunnen zitten. Dan eerst een klein rondje en dat opbouwen tot langer. Ik kijk er wel naar uit om weer lekker op de fiets erop uit te gaan!
Met 9 maanden. Ze kon toen zo'n 2 maanden zelf (gaan) zitten. Wel ben ik redelijk snel wat langere afstanden gaan fietsen..
Jasmine ging met ca. 9,5 maand voor het eerst mee op de fiets. Tot nu alleen nog maar kleine rondjes gefietst.
Hier met 7 maand ongeveer. Mason zat toen ook al ruim anderhalve maand zelf en heel stevig. Alleen op vlakke wegen en korte stukjes deed ik.
Met 6 maanden zat onze meid goed stevig, alleen niet zo lang en ze werd er moe van. Met 8 maanden kon ze gewoon blijven zitten zonder moe te worden, en vanaf toen zijn we met haar gaan fietsen.
Mijn zoontje zat ook al vroeg (met 6,5 maand geloof ik), maar ik ben met hem gaan fietsen toen ie ruim 8 maanden was.
En dan voor of achter? Mijn zoon is over het jaar en ik wacht nu op de fiets ( in bestelling ). Ik ben zelf al niet zo een fietsheld dus zie hem niet echt voor aan mijn stuur, maar achter vind ik zo vervelend omdat ik hem dan niet kan zien...
Milan zat ook al vrij vroeg, met 6 maanden kon hij zelf gaan zitten en bleef hij ook écht lang zitten. Maar ik ben pas met bijna 9 maanden met hem gaan fietsen. Ik vond 'm voor die tijd echt nog te klein/jong.
Het is belangrijk dat ze echt goed zelf kunnen zitten. Het ruggetje krijgt best wat te verduren. Ik mocht met 7,5 maand gaan fietsen met haar
Ik heb nog nooit met mijn zoon gefietst, omdat hij in de winter is geboren, en toen hij 10 maanden was was het al bijna wéér winter, en vond ik het te koud op de fiets Hij is nu 14 maanden, en dit voorjaar gaan we zeker met hem fietsen.
Ik denk niet dat mijn zoontje dat fijn had gevonden, achterop. Lijkt mij persoonlijk ook helemaal niets. Ik vind het overigens geen extra moeite, zo'n zitje voorop. Kan er prima mee fietsen.
Liam ging vanaf 10 maand mee op de fiets,, hij kon met 8 maand zelf zitten, dit hebben ze gezegd op het consultatiebureau en de kinderarts, maar jah het was ongelooflijk slecht weer en koud dus heb even gewacht tot het iets beter weer werd Liefsz
Onze dochter is afgelopen woensdag voor het eerst mee geweest op de fiets, met mijn vriend(ikzelf moet eerst een andere fiets). Toen ze ± 10 maand was, ging ze uit zichzelf zitten, toen werd het winter die vrij lang duurde, dus toen vond ik het nog niet echt iets om met haar te gaan fietsen. Zaterdag gaan we even voor een andere fiets voor mij kijken.
Onze Tijl hebben we met 7,5-8 maanden op de fiets meegenomen. Eerst een blokje om, dan 10 minuten, dan een kwartiertje, zo opbouwen tot we een uur of langer op de fiets konden. Het is niet alleen het zitten, maar er gaat ook een hele wereld van hele snelle beelden open. We hebben een hamax stoeltje dat je achterop hebt en dat een slaapstand heeft. Makkelijk ding, wordt veel gebruikt en dat zal een paar jaar meegaan. Enige wat ik lastig vind is een petje of mutsje tegen de zon. Die waaien snel af of de uk besluit dat het niet zo nodig is om een petje op te hebben. Aftersun of zonnebrandcreme in je jaszak is dan ook geen overbodige luxe met mooi weer.