Hoe beginnen de waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ireen, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo medemama's,

Mijn zoontje heeft 2 weken geleden gespeeld met een meisje dat een dag daarna de waterpokken kreeg.
    Nu heeft ie al 2 dagen verhoging (37.9), is een beetje hangerig en pieperig, verder wel okee en speelt ook wel, dus niets ernstigs vooralsnog.
    Nu had ie vanmiddag op zijn slaap een groepje rode puntjes, later trok dit grotendeels weg.

Ik snap dat hij het een keer moet krijgen, maar ik vroeg me af...

Wat waren bij jullie de eerste symptomen van de waterpokken?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Normaal zacht rode puntjes die al snel vulde met blaasjes..daarna verspreide het langzaamaan, iedere dag kwamen er wel wat meer bij.
    Nu zijn het flinke korsten geworden, 9 dagen na eerste uitbraak.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kreeg op een maandagmiddag wat rode bultjes, maar die trokken weer weg, ze voelde zich verder prima. De zondag erop kreeg ze weer wat bultjes en die nacht ging ze overgeven en had hoge koorts, toen kwamen er langzaamaan meer bultjes die blaasjes werden. Ze is er een week goed ziek van geweest.

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier niet eerst koorts, pas toen ze al wat bultjes had (maar ze heeft het dan ook heel heftig gehad). Maar als ik dat zo van je lees, denk ik wel aan de waterpokken. Normaal gesproken wordt je kindje eerst hangering en wat koortsid en als de blaasjes doorbreken voelen ze zich beter (behalve dan de jeuk:()

5. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Hier begon het wat hangerig en op een gegeven moment haalde ik d'r uit bed en dacht dat ze zo vaak gestoken was door een mug. Later die dag werden het blaasjes..

6. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik dacht inderdaad ook eerst aan muggenbulten, maar toen zei de leidster van het kdv dat het waarschijnlijk waterpokken waren. En inderdaad kwamen er in de loop van de dag nieuwe plekjes bij. Eerst waren het rode plekjes en later kwam er een vochtblaasje op.
    Mijn kleine man heeft er verder geen last van gehad.:D

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Ireen: ik zit hier net te googelen op allerlei vlekjes en bultjes-ziektes, want hier rode bultjes op d'r armpjes. Daarvan dacht ik eerst nog dat het muggebultjes zouden kunnen zijn, maar ze heeft het ook op d'r billen en in d'r lies en schaamstreek. Op d'r billen ook weer zo hoog, dat het geen luieruitslag kan zijn.
    Kan me hier niet heugen dat ze in aanraking is geweest met een kind met waterpokken, maar ik had alles al wel een beetje teruggebracht tot deze optie, die het meest waarschijnlijk zou zijn.
    Of toch 5e of 6e ziekte, (m'n neefje waar we zondag waren, zou dat ws hebben, zei m'n schoonzusjes (niet aangekondigd, want het was een surpriseparty voor ze). Maar daarvan ligt de incubatietijd hoger dan een week, en het is 5 dagen geleden dat we er zijn geweest.

Maar goed, Thirza hier al een paar dagen gloerig, (niet getempt, ik voel zo ook wel dat ze verhoging heeft dan), gisteren veel geslapen (als het daarvan is, had ik liever toch geen goeie nacht gehad ;)) en vandaag erg hangerig en jengelig en niks is goed, (zelfs buiten niet!)... Haar temp wel weer bijna normaal.

Dus, wat het nou is...?

8. raspberry

O, maar als het dus waterpokken zijn, zou ze uiterlijk morgen al echt blaasjes moeten hebben, als ik het zo lees? Nouja, dan merken we het wel...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier dus eerst rode bultjes die weer wegtrokken en bijna een week later weer rode bultjes die dus wel blaasjes werden.

Zou Eva er daarom zo ziek van zijn geweest, omdat het zo heeft 'ingewerkt'?

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja raar he.
    Vandaag hier niets te zien, maar wel verhoging.
    Jens loopt ook al drie dagen de hele dag te piepen (letterlijk) en wil veel op schoot :)) stiekum vind ik dat wel lekker). Heb hem vanmorgen om 10:00 al op bed gelegd. Normaal doet ie een slaapje om 12:00 maar hij was zo moe. Hij wordt nu net wakker.
    Die vlekjes zijn dus weer weg...
    Heb hem uiteindelijk vanmorgen een paracetamol gegeven om te kijken of het nu beter gaat of dat hij piept omdat hij pijn heeft.

Kiezen komen ook door (al weken, heel fijn) dus dat kan ook nog de pieperigheid verklaren.

Tja, lastig he, nu moeten we weer afwachten :D.
    Over twee weken kunnen we zeggen wat het geweest is :D:D.
    Die vijfde en zesde ziekte... geen idee. Hier vandaag dus geen vlekjes, ga hem nu weer eens inspecteren!

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Heeft Thirza niet weer eens iets binnengekregen waar ze niet tegen kan (klinkt niet aardig he, is wel aardig bedoeld hoor!), want kunnen ook nog urticaria (galbultjes) zijn?

12. raspberry

Maar die zijn niet rood toch? Ze heeft wel vaker van die bultjes, groter dan kippevel zeg maar, en wat anders van vorm, maar wel huidkleurig.
    Maar nu dus echt van die mini-muggebult-achtige bultjes...

Ook hier trouwens tanden... nummer 3 van de hoektanden was gisteren door.
    Maar ze heeft dus gisternacht veel geslapen (20-1 en half 2-7) en viel bij de gastouder gewoon al spelend om 10 uur alweer in slaap! Is toen dus op bed gegaan en tot 13 geslapen...
    Ook al zo tegen d'r normale ritme in, want als ze zo laat wakker is 's ochtends, slaapt ze echt niet eerder dan 1 uur...

Nouja, wat je al zegt idd, en wat ik elders ook al riep ;), over twee weken weten we het ws wel zeker :D
    (Als het waterpokken zijn, ben ik blij trouwens dat ze dat nu krijgt, want over 2,5 weken gaan we op vakantie...)

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ja :D daar doelde ik op, op die opmerking van over twee weken weten we het :D

Urticaria zijn meestal niet rood nee, dat is waar.

Ja, J. is dus ook zo moe... Maar misschien hebben ze ook nog wat in te halen van een tijd zich ellendig voelen.

Wij gaan morgen op vakantie haha! Maar goed niet echt vakantie, alleen een ander huis voor twee weken, Roel moet gewoon werken maar is wel wat meer vrij.

Aan de ene kant; gehad is maar gehad, aan de andere kant, liever nu niet. T klinkt bij Thirza wel als waterpokken! Heb je ze zelf gehad? Lang leve de borstvoeding!

14. raspberry

Ja, heb ze zelf gehad, was toen denk ik een jaar of 4... zal m'n moeder eens vragen. Ik weet in ieder geval nog dat we toen ergens op visite geweest zijn, terwijl ik de waterpokken had, (raar ding, je geheugen

Deel Deze Pagina