eerste prikje, en nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by brownielover, Sep 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,162
    3,041
    113
    Nederland
    hoi allemaal,

mn meisje heeft vandaag dr eerste prikjes gehad en heeft er verder weinig last van nog. wel wat huilerig.. ze dronk haar fles net keurig op iniedergeval.

maaaarrrrrr. nu voelt ze warm, en ga ik haar zo ff temp. meten.
    vanaf hoeveel verhoging is een zetpil aan te raden, en zouden jullie dat sowieso even doen of niet? ze wil iniedergeval nog niet slapen, dan begint ze meteen te huilen. zou n zetpil daarbij helpen of niet?

& moet ik haar tussendoor nog extra drinken geven? water ofzo?

vast bedankt!

groetjes melanie

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Voor verhoging zou ik geen zetpil geven. Ik kijk liever naar het ongemak/pijn. Als ze echt zeuren of huilen dan kijk ik het even aan, maar als het niet beter wordt dan geef ik wel een zetpil. Dus soms is het dan 39,5 maar normaal actief, zonder zetpil. Of 38, maar erg huilerig, dan wel een zetpil.
    Bij 39,5 hield ik de temp natuurlijk wel meer in de gaten. Het moet ook niet te hoog worden.

Maar vaak zijn ze na een enting toch wel even uit hun humeur. gewoon even lekker knuffelen en bij je houden, en als het slapen echt niet gaat, kun je een zetpil proberen, maar is dat niet mijn eerste keus.

Extra water is niet nodig, normaal gesproken. Alleen als ze extra water zou verliezen door diarree ofzo, maar als dat niet aan de hand is, dan hoef je dat niet te doen..

Share This Page