Wanneer ging jullie kindje over naar een groot bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamv1, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Bij een zaak hier in het dorp, bedje is vandezelfde serie als de babykamer.. dochter heeft toen zelf haar dekbedovertrek uitgezocht, eentje van nijntje. Niet mijn keuze maargoed zij ligt eronder niet ik...

2. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Met 2 jaar en 9 maandem ging ze over naar een peuterbed. Nooit problemen mee gehad. Ze komt zelden zelf het bed uit maar roept ons.

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hier is de oudste verhuisd een maand voordat hij 2 werd (zijn zusje moest uit de wieg en in het ledikantje. Nog ff getwijfeld of ik nóg een ledikantje zou kopen, maar dat vond ik toch een beetje overdreven).
    Ik heb een ledikant van Ikea waarvan je een kant weg kan halen. Dat eerst een week of 6 gedaan. Zo kon hij wennen aan het feit dat hij zelf uit bed kon. De overgang naar een éénpersoonsbed was daarom niet echt groot. Hij was wel heel trots, een groot bed, compleet met dekbed! Nu nog zindelijk worden... :)

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    O ja, we hebben de deurkruk omhoog gezet. Hij kan dus wel zijn bed uit, maar niet zijn kamer.
    Het bed hebben we bij leenbakker gekocht. Gewoon rechttoe-rechtaan. Ik heb een paar dekbedovertrekken gekocht bij Ikea (leeuwen), Leenbakker (auto's) en de dumpafdeling van Babypark (beesten). Ze zijn allemaal erg leuk. Bij Action gelijk waterdichte moltons gekocht (voor dat zindelijk worden natuurlijk).

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze zoon is vorige week, met 19 maanden overgegaan. Hij begon uit zijn ledikant te klimmen. Hebben een peuterbedje gekocht. Alleen wanneer hij echt niet naar bed wil komt hij er af en toe uit, nu 2x gebeurd, maar als we dan door de (beeld)babyfoon zeggen dat hij weer in bed moet gaan liggen dan doet hij dit wel. Zodra hij wakker wordt roept hij mama en blijft hij wachten totdat ik hem uit bed haal.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje ging naar een peuterbed toen hij 2,5 jaar was en dat ging gelijk goed gelukkig:)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met 20 maanden naar een peuterbedje, (gewoon bed past niet in haar kamer), met dekbedje :)
    Dame houdt niet van opgesloten zitten en gooide de katoenen dekens altijd van zich af, terwijl ze bij ons in bed wel erg genoeglijk altijd onder het dekbed kroop... Dekbed heeft ze dus ook nooit afgegooid en ze blijft altijd keurig in bed :)

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée was 15 maanden. Tot die tijd nog geen een x een nacht door geslapen. Dit was onze laatste redding zeg maar. Eerst 't logeerbed gebruikt en daar een plank tegen gemaakt. Voor 't uitvallen. Mevr. Sliep gelijk door :) sinds vorige week heeft ze een Nieuw bed en tot nu toe is ze er maar 1x uit gevallen. Op 't extra matras wat we er Naast hadden gelegd.

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Denny ging over naar een peuterbed toen hij 21 maanden was. We verwachten een tweeling en willen zijn ledikant dan gebruiken voor een van de babies. We vonden het belangrijk dat hij helemaal gewend was aan zijn nieuwe bed voor hij weer moet wennen aan 2 babies. Als we nog niet in verwachting waren geweest denk ik dat hij in zijn ledikantje had gelegen tot ongeveer 2,5 jaar. De eerste dagen kwam hij zijn bed wel uit. Nu valt het mee

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Bedankt voor alle antwoorden :D

Deel Deze Pagina