Bij een zaak hier in het dorp, bedje is vandezelfde serie als de babykamer.. dochter heeft toen zelf haar dekbedovertrek uitgezocht, eentje van nijntje. Niet mijn keuze maargoed zij ligt eronder niet ik...
Met 2 jaar en 9 maandem ging ze over naar een peuterbed. Nooit problemen mee gehad. Ze komt zelden zelf het bed uit maar roept ons.
Hier is de oudste verhuisd een maand voordat hij 2 werd (zijn zusje moest uit de wieg en in het ledikantje. Nog ff getwijfeld of ik nóg een ledikantje zou kopen, maar dat vond ik toch een beetje overdreven). Ik heb een ledikant van Ikea waarvan je een kant weg kan halen. Dat eerst een week of 6 gedaan. Zo kon hij wennen aan het feit dat hij zelf uit bed kon. De overgang naar een éénpersoonsbed was daarom niet echt groot. Hij was wel heel trots, een groot bed, compleet met dekbed! Nu nog zindelijk worden...
O ja, we hebben de deurkruk omhoog gezet. Hij kan dus wel zijn bed uit, maar niet zijn kamer. Het bed hebben we bij leenbakker gekocht. Gewoon rechttoe-rechtaan. Ik heb een paar dekbedovertrekken gekocht bij Ikea (leeuwen), Leenbakker (auto's) en de dumpafdeling van Babypark (beesten). Ze zijn allemaal erg leuk. Bij Action gelijk waterdichte moltons gekocht (voor dat zindelijk worden natuurlijk).
Onze zoon is vorige week, met 19 maanden overgegaan. Hij begon uit zijn ledikant te klimmen. Hebben een peuterbedje gekocht. Alleen wanneer hij echt niet naar bed wil komt hij er af en toe uit, nu 2x gebeurd, maar als we dan door de (beeld)babyfoon zeggen dat hij weer in bed moet gaan liggen dan doet hij dit wel. Zodra hij wakker wordt roept hij mama en blijft hij wachten totdat ik hem uit bed haal.
Met 20 maanden naar een peuterbedje, (gewoon bed past niet in haar kamer), met dekbedje Dame houdt niet van opgesloten zitten en gooide de katoenen dekens altijd van zich af, terwijl ze bij ons in bed wel erg genoeglijk altijd onder het dekbed kroop... Dekbed heeft ze dus ook nooit afgegooid en ze blijft altijd keurig in bed
Esmée was 15 maanden. Tot die tijd nog geen een x een nacht door geslapen. Dit was onze laatste redding zeg maar. Eerst 't logeerbed gebruikt en daar een plank tegen gemaakt. Voor 't uitvallen. Mevr. Sliep gelijk door sinds vorige week heeft ze een Nieuw bed en tot nu toe is ze er maar 1x uit gevallen. Op 't extra matras wat we er Naast hadden gelegd.
Denny ging over naar een peuterbed toen hij 21 maanden was. We verwachten een tweeling en willen zijn ledikant dan gebruiken voor een van de babies. We vonden het belangrijk dat hij helemaal gewend was aan zijn nieuwe bed voor hij weer moet wennen aan 2 babies. Als we nog niet in verwachting waren geweest denk ik dat hij in zijn ledikantje had gelegen tot ongeveer 2,5 jaar. De eerste dagen kwam hij zijn bed wel uit. Nu valt het mee