Hee meiden Gister ging ik met mn meisje van bijna 8 mnd babyzwemmen. Ivm vakantie is dit in een ander bad dan normaal.. Ze was al een beetje moe dus af en toe jengelen maar dat gebeurd wel vaker. Tot ze na 5 min niet meer ophield met huilen. Ze was ontroostbaar. Toen ik t bad uitliep had ze rood gevlekte armen die ruw aanvoelden. Heb gelijk haar zwempakje uitgedaan en ben met haar onder de douche gaan staan. Ze krijste t uit het was echt een pijnkreet. Ik heb haar daarna afgedroogd en ingesmeerd met bepanthen en toen was het eigenlijk al goed en kon ze weer lachen en brabbelen. Wat zou dit kunnen zijn??? Is het chloor? Maarja in het reguliere bad is er niks aan de hand.. Vond het echt zooo zielig En als dit zo is betekend t dat we niet meer kunnen zwemmen in de vakanties. Liefs,
Mijn dochtertje heeft ook last van rode plekken als we uit het zwembad komen. Alleen heeft er geen last van en na goed afspoelen en insmeren zijn ze ook weer snel weg. Was de chloor sterker als in het andere bad naar je idee?
Het kan van het chloor zijn - maar het kan ook van een ander reinigingsmiddel zijn wat in zwembaden gebruikt wordt (het vlokmiddel) - maar vaak zie je dan dat andere mensen er dan ook last van hebben. Je kan altijd je kindje voor het zwemmen insmeren met vaseline, of een andere hele vette creme, zodat ze een beschermlaagje heeft. Maar het is heel moeilijk om te zeggen na 1 x waar het aan ligt.
Ik weet het niet, nu was het in t zogezegde doelgroepenbad, hier komen normaal dus scholen zwemmen. Terwijl waar we normaal zwemmen is het in de ochtend ouder en kind zwemmen en smiddags recreatie. Ze had wel duidelijk pijn, maar voor zover ik zag had alleen zij last. Mn hart breekt weer als k eraan denk Insmeren voor het zwemmen vind ik wel een goeie!