Hoelang baby in wiegje gehad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hallo ik vroeg me af hoelang jullie baby's in het wiegje hebben gelegen bij jullie op de kamer? Onze meid ligt nog (steeds) bij ons op de kamer :D
    Als ik er al aan denk dat ze 's nachts in haar eigen bedje op haar eigen kamertje moet.....:)ik vind het zo gezellig met haar langs ons. Maar als ik heel eerlijk ben past het bijna niet meer, ze maait met haar armen tussen en tegen de spijlen aan (prenatal hoge wieg mix en match). De buurvrouw is in juli uitgerekend en we hebben haar het wiegje beloofd dus dan moet ik er wel afstand van doen, ze heeft dan 6 maanden bij ons geslapen.
    Hoe ging dat bij jullie? En hebben jullie de kleine meteen 's nachts in het ledikantje gelegd of moet dat op een bepaalde manier...?

2. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging hij met 2,5 maand met wieg en al naar zijn eigen kamertje. De eerste avond/nacht keek ik met een pruillipje naar zijn kamertje (o wat ligt hij zielig alleen.... maar meneer sliep heerlijk!)
    Met 4 maanden ging hij over op het ledikant.

Nu even een lastige periode (denk de 6 maanden sprong) Hij slaapt in principe alleen in zijn ledikant op zijn kamer, maar eind van de nacht wordt hij onrustig en wil hij niet meer slapen. Hij komt dan weer bij ons op de kamer in de reiswieg (van de kinderwagen). Het past nog maar net, maar dat vindt hij toch fijner haha.

Elke nieuwe stap kan moeilijk zijn. Maar als de stap genomen is ben ik ook weer zoooo trots :)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik had ervoor gekozen de kleine man direct in zijn eigen kamer te leggen (met zijn en onze deur open). Anders slaap ik niet, hoor elk kreuntje.
    De eerste 5 a 6 weken in de wieg, erna in het ledikant. Dit ook omdat de wieg terug naar souders gaat en we afgelopen weekend erheen gingen.

Maar ik zeg; doe wat jij of jullie fijn vinden! En als je ruimte heb kun je het ledikant op jullie kamer zetten?

Ik ben begonnen met overdag over en dan kijken hoe het gaat. De oudste sliep beter in het ledikant en is niet meer terug gegaan. De jongste sliep iets minder goed en heeft toen nog een nachtje in de wieg gelegen. Maar ipc dus gewoon over :)

4. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde als jij.
    Oorspronkelijk was ik van plan om de kleine meteen op haar eigen kamertje te leggen, maar na de bevalling vonden we het (o.a. vanwege de borstvoeding) toch handiger om haar in het wiegje op onze kamer te leggen. En dat vond ik eigenlijk ook wel zo gezellig en prettig.
    Uiteindelijk heeft ze ook ruim vijf maanden bij ons op de kamer geslapen. Ik vond het zo knus dat ik er helemaal geen zin in had om haar naar haar ledikantje op haar eigen kamertje te verhuizen. Maar ja, op een gegeven moment wees m'n man me op het feit dat het wiegje toch wel erg krap begon te worden en toen moesten we er toch maar aan geloven. :D
    Het is eigenlijk toen ook meteen goed gegaan. Het was trouwens wel zo dat we haar voor haar slaapjes overdag al vanaf een paar weken oud in haar eigen kamertje in haar ledikant lieten slapen, dus ze was al aan het ledikantje gewend. Dat ze er nu opeens 's nachts ook in sliep was voor haar geen enkel probleem.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik schat tot ongeveer 2.5-3maanden, toen werd hij te breed, wurmde zijn handjes onder de dekens vandaan en zat vervolgens vast met zijn handjes tussen de spijlen, dan stootte hij zich en werd wakker

in een weekje overdag geoefend met het ledikant op zijn kamertje en daar slaapt hij ook beter, voor mij was het moeilijker :p

de eerste keren in het ledikantje lukte niet totdat ik een gedragen t-shirt van mij bij hem legde overdag, na 2 keer in slaap te zijn gevallen met mijn t-shirt ging het goed en was dat niet meer nodig

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor alle reacties!
    Wij laten ons meisje overdag ook al vaker in haar ledikantje slapen, en dat vind ze geen enkel probleem, slaapt als een roos!
    Ik denk ook dat zij er helemaal geen moeite mee heeft maar ikke wel.....moet er toch een keer aan gaan geloven. Heb met mezelf afgesproken dat als we terug zijn van vakantie, 1 juni dan gaat ze in het ledikantje, en elke avond denk ik, 'is al bijna 1 juni' hihi!
    Komt goed :)

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog steeds in zijn wieg, gelukkig wel een redelijk groot wiegje. Hij wordt volgende week al 6 maanden:). Ik wilde hem eerst sowieso tot 6 maanden in onze kamer houden maar ik geloof dat dat toch wel langer gaat worden:cool:. Hij slaapt ook nog niet door dus ik vind het daarom ook wel erg makkelijk dat hij nog zo dicht bij me ligt.... Overdag slaapt hij wel in zijn eigen kamertje en dat gaat prima zo. Ik denk dat, als ik er aan toe ben;), hij de nacht in gaat in zijn ledikantje op een gegeven moment en dat wanneer hij voor de eerste voeding komt, ik hem dan bij ons in de wieg leg (als dat nog past...).

Maar ik zie het niet binnen een maand gebeuren dat hij in zijn eigen kamer gaat.... vind het wel prima! Maar inderdaad, als het wiegje te klein is dan wordt het een ander verhaal, dan kun je niet meer anders... ja of de ledikant in je slaapkamer zetten!

8. p1982

p1982 Niet meer actief

oudste 2 dagwn.was gewoon wakker en niet slapen als we beide in bed lagen
    jongste 2 maande.kwam toen in t ziekenhuis en ging goed dus dan thuis ook maar apart.wel in der wiegje tot 6maanden

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hier 6 mnd in de wieg, toen lag hij er bijna met benen over heen :)

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn dochter was met 2 maanden al uit haar wiegje gegroeid. ze slaapt nu in een ledikantje bij ons op de kamer. ik ben er nog niet aan toe om haar op haar eigen kamer te leggen. vind het heerlijk om haar naast me te hebben. mijn zoontje ging ook pas met 8 maanden op zijn eigen kamer.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier net niet tot 12 weken gered. Ze past er nog wel in hoor, maar ik sliep gewoon onrustiger met haar naast me in de wieg. Eigenlijk moet ik de wieg nog even omwisselen met het ledikant, maar ik vind dat zo'n gesjouw... Maar het wiegje opruimen kan ik echt nog niet :D. Te sentimenteel!

12. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zoonlief heeft tot 5 maanden lekker in de wieg bij ons op de kamer geslapen. Heel gezellig en knus vond ik dat! Zijn slaapjes overdag deed hij wel op zijn eigen kamer in het ledikant, maar de nachten lekker dicht bij papa en mama!! Toen hij met 5 maanden niet meer lekker in de wieg lag moesten we (met name ik!) er toch echt aan geloven...

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier slaapt hij nog steeds in zijn wieg, maar hij is met een maand of 2,5 wel naar zijn eigen kamertje gegaan.

14. Na 2,5 maand pastte hij er niet meer in en sliep hij in zijn ledikant.. 's nachts nog wel in de co-sleeper die is wat groter! Vanaf 4,5 mnd ook niet meer in de co-sleeper die heb ik nu weggehaald.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza toen het niet meer paste, en dat was met een maand of 5.
    Caitlyn ligt pas sinds anderhalve week 's nachts op haar kamertje. Zij past nog wel in de wieg, maar we kregen de indruk dat ze wakker werd van ons, dus over naar d'r eigen kamertje.

16. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Wij hadden onze dochter nooit in een wiegje. In het begin wel snachts bij ons in bed, maar ik geloof met een week of 6/7 over gegaan naar haar eigen ledikantie op haar eigen kamer :).
    Ze sliep daar overdag al dus ging eigenlijk moeiteloos de overgang!

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze kindjes zijn ongeveer even oud en bij ons ligt ze ook nog snachts in de wieg op onze kamer.
    Sinds een maand ligt ze overdag al wel in haar ledikant op haar eigen kamertje en dat is geen probleem geweest.

Ze past er nog net in, ik hoop dat ze er nog eventjes in blijft passen! De zijkanten zijn van een soort gaas dus ze kan niet met haar armpjes tussen spijltjes door.

18. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

1,5 week in de reiswieg van de wagen. Heb geen wieg gehad. Na de 1.5 week direct in ledikantje op eigen kamer. Ging vrijwel meteen goed.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ledikantje past helaas niet op onze kamer deed ik anders meteen!
    Ik dacht wellicht kan ik 's nachts een campingbedje bij ons op de kamer zetten. Maar aan de andere kant wil ik ook dat ze leert alleen te slapen, ik denk dat het voor haar geen probleem is, denk dat ik eerder niet alleen kan slapen....
    Hebben jullie dan's nachts de babyfoon aan? Of de beide deuren open of zo? En het wiegje aan de buren lenen, vind het nu al sentimenteel.....maar toen ik dat beloofde was ins meisje 4 weken toen dacht ik 'ach als ze 5 maanden is slaapt ze allang in haar eigen bedje' ahum....niet dus....! Ik ben zo'n emo-kip sinds onze kleine geboren is

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

2 maanden in kleine wieg op onze kamer
    6 maanden in grote wieg op eigen kamer (ook de eerste maanden overdag)
    na 6 maanden in ledikant op eigen kamer

Deel Deze Pagina