De titel zegt het al: Wanneer ging jullie kleintjes naar zijn/haar eigen slaapkamertje? Ik wilde een poll aanmaken, maar dat ging mis.... Dus dan maar zo: 1 de eerste week direct 2 na 1 wk maar voordat hij/zij 1 mnd was 3 na 1 mnd maar voordat hij/zij 3 mnd was 4 na 3 mnd maar voordat hij/zij 6 mnd was 5 na 6 mnd
nummer 3... zoon 6,5 week en ging toen doorslapen dochter ging met 7,2 week doorslapen en ging toen naar haar eigen kamer
Ze sliep wel meteen in haar ledikant maar die heeft ongeveer 7 weken naast ons bed gestaan. Toen ze zo goed als doorsliep is ze naar haar eigen kamertje gegaan, en dit ging meteen goed.
Onze zoon slaapt nog steeds bij ons op de kamer (ruim 7 maanden). Als de nachten straks warm worden gaat hij naar zijn eigen kamertje, want die is een stuk koeler dan de onze.
We zouden 'm gelijk op z'n eigen kamer doen maar omdat ie zo weinig geluid maakte heeft ie de eerste vier weken bij ons geslapen, twee stoelen tegen elkaar aangezet en daar de kinderwagenbak op
De dag voordat hij 6 maanden werd. Toen hielden we elkaar wakker. Wij werden telkens wakker van hem en hij weer van ons. Ik gaf borstvoeding en het was reuze handig dat hij in zijn wiegje naast ons bed lag te slapen.
Onze zoon gelijk de eerste nacht dat we thuis waren. Onze dochter na 1 week. (bij haar heb ik wel een week in bed gelegen tijdens mijn kraamweek. Na die week, toen ik weer uit mijn bed was, is zij ook gelijk verhuisd naar haar eigen kamertje.) Wij vinden het fijner dat de kinderen zo vroeg mogelijk wennen aan het slapen op hun eigen kamer, want om dat later nog aan te moeten leren kan vaak gepaard gaan met veel huilen en het gewoonweg niet willen. Hoe eerder ze het doorhebben, des te sneller ze het gewoon zijn. Is zowel voor mama, papa als baby rustiger vinden wij
Bij 6 maanden. En soms slaapt ze nog wel eens een nachtje bij ons op de kamer als ze bijvoorbeeld ziek is of zo.
Meteen een paar uur na zijn geboorte al. Daar krijgt hij niks van maar toch zit het me nog dwars, zo rechtstreeks van mama's buik naar een ledikant zonder mamageluiden. De kraam had hem erin gedeponeerd en wij waren in shock, wat was ons nou weer gebeurd . De volgende heeft een wiegje bij ons op de kamer.
Na 4 weken. Toen hield hij ons telkens wakker met zijn geluidjes en mijn vriend sliep bijna niet meer maar moest wel iedere ochtend vroeg op. Dus besloten dat het tijd werd voor zijn eigen bedje...
Ik lees mee.. Sophie slaapt nu nog in de woonkamer of op onze kamer jn de kinderwagenbak maar ik wil haar eigenlijk op haar eigen kamer leggen. Alleen vind ik het nog lastig, vooral omdat ik haar dan amper kan horen als ze huilt (overdag). Ik weet ook niet meer hoe we dat deden met martijn en emma.
In de tweede week. Hij hield ons wakker met zijn geluidjes. Met enig schuldgevoel reden we zn wiegje naar zijn eigen kamertje. Vooraf had ik bedacht dat hij een maand of vier bij ons mocht blijven. Maar hij had meer aan ons als we wat meer nachtrust zouden hebben.
Hier met 3 maanden omdat papa dat graag wilde en ik had afgesproken dat ze naar haar eigen kamertje zou gaan als ik weer ging werken. Ze sliep rond 6 weken door. 2e komt in een co-sleeper en zal in elk geval de eerste 6 maanden bij ons slapen.
Ze sliep vanaf haar 2e nacht al op haar eigen kamer. Wel met radio aan, mijn gedragen 't shirt onder haar hoofd en een zacht lampje aan. Dit na ongeveer 6 weken stap voor stap weggelaten. Overdag sliep ze vaak in de kinderwagenbak in de box. Nu deur op een kiertje. Als we gaan slapen zonder babyfoon en verder overdag heb ik de babyfoon beneden aan....dan hoor ik haar op tijd.
Onze zoon slaapt bij ons in bed, en dit blijft zo totdat hij aangeeft in zijn eigen kamer te willen slapen... Geen idee hoe oud hij dan zal zijn...