Ons zoontje wil na zijn laatste slaapje en voeding rond 19 uur niet naar bed. Wat we ook proberen, we kunnen hem niet wakker in bed leggen, want hij begint dan vaak meteen te huilen en is niet te troosten totdat we hem mee naar beneden nemen. Hier duurt het dan vaak ook een tijd voordat hij rustig wordt, soms huilt hij echt behoorlijk. Zo sneu. Dit was metb weken ook en toen ging het een paar dagen goed maar nu al een hele tijd niet. Ons dagritme ziet er ongeveer zo uit. Ik probeer een soort van ritme aan te houden door te voeden als hij wakker wordt, spelen, en slapen. Ongeveer 1, 5 uur wakkertijd. Tussen 8 en half 9 wordt hij wakker of maak ik hem wakker. Dan krijgt hij bv. Drinkt vaak kort omdat hij nog een nachtvoeding krijgt. Tussen half 10 en 10 uur naar bed. Slaapt haast altijd 1 uur. Dan voeding. Rond half 1 weer naar bed. Slaapt de laatste tijd tussen 1 uur en 3 uur. Voeding. En dan nog een keer naar bed voor 1 uurtje. Tijdstip wisselt omdat zijn 2e slaapje wisselt van duur. Vandaag ging hij half 5 naar bed tot kwart voor 6. Toen 1 borst gedronken, badje, andere borst en 19.15 wilde ik hem weer in bed leggen. Dan wordt hij meteen onrustig. Sussen met pink of iets anders werkt niet. Nemen hem dan mee naar beneden omdat door zijn gehuil onze andere dochter wakker wordt. Beneden is hij vaak ook nog onrustig. Soms valt hjj op de arm jn slaap, soms aan de borst. Wegleggen gaat dan soms goed maar meerdere malen niet. Gevolg, hij valt rond 21.30 doodmoe op ons jn slaap. Krijgt dan om 22.30 nog voeding en slaapt dan wel in zijn bedje. In de nacht komt hij nog een keer rond 4 uur. Is dit normaal voor deze leeftijd? Ook die onrust in de avond en niet naar bed willen. Overdag gaat hij vrij gemakkelijk en snel slapen. Soms mopperen maar met een extra kusje of aai va, t hjj dan snel zelfstandig in slaap. Ik vraag me echt af wat er in de avond dan mis gaat. Binnen 1, 5 in bed leggen na zijn 3e slaapje werkt dan ineens niet meer. Hij moppert dan ook niet maar is echt verdrietig. Hij is wel degelijk moe want gaapt veel en na 2 slokken aan de borst valt hij in slaap. Voor even dan. Wie heeft er tips?
Mijn zoontje is 3,5 maand (weet ff niet hoeveel weken dat is maar ongeveer vergelijkbaar volgens mij) maar hier wisselt het erg. Soms is hij erg actief voor de laatste fles, soms slaapt hij de hele tijd en soms wisselt hij af. Tijdstip laatste fles varieert hier ook nog van 8 uur en half 10. Denk dat er vanzelf wel meer ritme in komt.
Hier hebben we ook zo'n periode gehad en opeens had DL het "door" en gaat ze elke dag tussen half 8 en half 9 naar bed. Ze slaapt dan prima, soms wordt ze nog wel eens wakker, soms zo overstuur dat we dr ook weer ff naar beneden halen,maar het wordt beter. Het zal wel even een fase zijn. Heeft hier ook een aantal weekjes geduurd..
Hoe oud is je dochter nu dan? We kennen dit namelijk niet van onze dochter. Die sliep vanaf 3 maanden rond 19 uur en kreeg dan tot 6 maanden nog wel een voeding rond 22 uur. Weet dus niet of het normaal is voor deze leeftijd of dat we met dochter gewoon geluk hebben gehad want die sliep ook heel snel door
Geen tips hier hetzelfde! Hij slaapt max 45 min en wordt dan wakker van 20-22 en weigert te slapen. Na zijn laatste fles gaat hij wel slapen en trekt hij de nacht door (nou ja deed sinds een week ook niet meer) Verder valt hij altijd makkelijk in slaap. Ritueel hier altijd hetzelfde. Ik hoor het meer van vriendinnen en het schijnt vanzelf goed te komen
Fases. Ze gaan inderdaad vanzelf over. Je schreef: "Gevolg, hij valt rond 21.30 doodmoe op ons jn slaap. Krijgt dan om 22.30 nog voeding en slaapt dan wel in zijn bedje. In de nacht komt hij nog een keer rond 4 uur." Je hebt al gevonden wat werkt! Dat scheelt. Nu nog berusten daarin, omdat het niet bij het 'plaatje' hoort. (been there, done that). Je merkt vanzelf dat hij eerder in zijn bedje te leggen is. Zo ging dat hier ook. Als ik heel vermoeid was, sliep ik in de avond met hem mee in ons bed. Mijn man hielp me dan met verschonen en laatste voeding en dan konden we hem ook in bedje leggen. Eerder dan 22:30 lukte het niet. Verschil met jullie: wij konden hem de hele dag niet in zijn bedje krijgen. Wees blij dat het gaat zoals het gaat!
We hebben hem nu 2 avonden om 21 uur slapend in bed kunnen leggen en heeft hij doorgeslapen tot 6 uur en vandaag zelfs half 8. Zonder een late voeding. Erg fijn dus. Nu nog voor elkaar krijgen dat hij wakker in bed gelegd kan worden.