MOET het eerst gewassen worden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2g4e, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb vandaag de Puckababy mini gekocht en was van plan deze morgen uit te wassen en dan morgenavond te gaan gebruiken. Nu spuugt m'n meisje net haar Puckababy piep onder... Maar ik kan nu die andere niet uitwassen aangezien er net een nieuwe was in zit. Is het echt een ramp als de Puckababy niet gewassen is voor eerste gebruik. Vind het niet fris om haar nu in een ondergespuugd ding te leggen.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier ook wel eens gedaan, geen ramp hoor. Je hebt sowieso nog een romper aan. Gaat om mogelijke huidreactie op soort stijfsel wat vaak in nieuwe stoffen zit.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ze heeft zelfs pyama erin dus sowieso geen huidcontact.

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Kleding die in het buitenland wordt gemaakt wordt per container vervoerd. Om te voorkomen dat er ongedierte meereist wordt deze kleding bespoten met bestrijdingsmiddelen. Vandaar dat het raadzaam is om kleding voor het eerste gebruik te wassen. Maar 1 keer niet wassen lijkt me geen ramp.

5. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Niets moet, tis maar wat je van jezelf moet. Wassen is frisser, maar van een keer niet wassen zal ze denk ik niks krijgen.

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Inderdaad niets moet, maar ik doe het altijd wel.. voor de geur maar vooral voor mezelf. Ook al raakt het de huid niet, vind de gedachte fijner als het uitgewassen is.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee hoor gewoon aantrekken.
    Ik heb dat alleen de eerste tijd gedaan. Inmiddels doe ik dat allang niet meer.

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik doe het zeldzaam nog (hooguit rompers als ze uit een stoffige winkel zoals zeeman komen). Heb dat wassen al snel laten varen. Huidreacties krijgt hij nooit ervan en dat terwijl hij juist snel reageert op Vanalles met huiduitslag.
    In jouw geval zou ik het gewoon doen

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik was alles wat ik nieuw koop meer omdat ik het hygiënischer vind, dan dat het echt noodzakelijk is. Je weet nooit wie het gepast heeft/in zijn handen heeft gehad/op de grond is gevallen.... Ik doe het met mijn eigen kleren ook. Even een kort wasje erover en dan huppa de kast in. Maar gisteren ook een shirt voor onze dochter gekocht. Ook gelijk aangetrokken toen we thuis kwamen (daarna al gelijk weer onder gespuugd, waardoor het alsnog de was in kon). Van 1 keer iets niet gelijk wassen, krijg je niet zo maar iets.

Deel Deze Pagina