Zoals de titel mijn vraag al omschrijft. Onze dochter van bijna 2,5 voelt dondersgoed aan wanneer ze plassen/poepen. Nu is echter het geval dat ze haar behoefte niet op een potje of op het toilet (met zitverkleiner) durft te doen. Hebben jullie tips en/of advies??? Of moet ik hier niet op in gaan?
dat was hier ook een groot punt ... durfde ook niet en daardoor hield hij het erg lang op ... waardoor het weer erg hard en pijnlijk werd. hier hielp het door er iets fantastisch van te maken, als ik wist dat hij moest dan deed ik een beetje zalf aan zn poepert (jaja klinkt vreemd) omdat het dan wat makkelijker ging (ivb met het lange ophouden) en dan liedjes zingen zelf mogen doorspoelen en een centje voor in de spaarpot oja en een sticker ) heeft ze nog een luier om ?
Hier hebben wij ook heel lang last van gehad. Alleen durfde onze dochter wel te plassen op het potje, maar niet te poepen. Je kunt b.v. een luier in een potje leggen en ze daar op laten zitten. Wij zijn op een gegeven moment gewoon begonnen met de luier uit doen. In het begin had ze nog af en toe ongelukjes met het plassen, maar dit had ze vlug onder de knie. Het poepen heeft ze nog ongeveer 2 weken in de broek gedaan. En toen lukte het ineens. We hebben haar heel goed gestimuleert en na een 3 weken was helemaal zindelijk. Natuurlijk hebben we een stickervel gemaakt. Waar ze elke keer een mooie sticker kreeg. En nadat ze voor de eerste keer gepoept had kreeg ze een klein cadeautje. Ook toen ze voor het eerst een paar nachten droog was. Misschien heb je hier iets aan. Maar je moet wel zeker weten dat je kind er aan toe is om zonder luier te kunnen. gr Suzanne
Wil ze wel met haar kleren aan op de wc? Of van die boekjes van op het potje waar kindjes op het potje gaan. Of je kan een plaspop op het potje laten gaan, de babyborn die kan plassen ofzo. En stickers willen ook wonderen doen. Hier ging het even heel goed met plassen, toen poepte ze een keer op de wc en was heel erg geschrokken. Daarna wilde ze 2 of 3 weken niks meer van de wc hebben en nu gaat t prima (meestal dan )
Ik heb in kindertaal uitgelegd wat poep en plas is en waarom we het doen. In de dierenwinkel en kinderboerderij zijn we uitgebreid gaan kijken naar de poep van dieren (héél interessant, hihi) Ik heb ook verteld waar de poep naar toe gaat als we doortrekken (naar de fabriek, daar wordt het water schoongemaakt) Wat moest ik lachen toen ze haar eigen poep uitgebreid ging bekijken en zei 'mama, ik heb een mannetje gepoept en die zegt getsie!' Heb je al een poppenpotje en/of plaspop? Soms durven ze wel samen met hun knuffel!