Julian kan los zitten vanaf 6,5 maand ongeveer maar hij neemt er de tijd niet voor. Hij kruipt de hele dag en gaat overal staan. Hij zit trouwens heel veel op de knieën. Hij is nu 7,5 maand. Isabella zat vanaf 8,5 maand echt goed en ging zelf vanuit liggen zitten.
Liever zeurderig overkomen dan een kindje wat straks rugklachten heeft omdat mama er wellicht niet bij heeft stilgestaan, toch?
Vanaf 6,5 maand zit ze met het voedingskussen in de rug heel stevig... dat kussen ligt er meer voor als ze zich in een keer achterover laat vallen! Soms ook nog voorover als ze iets ziet liggen wat ze graag wil pakken... Ook speelt ze graag op haar buik en je ziet haar al steeds meer pogingen doen om vooruit te komen, alleen gaat ze steeds achteruit, haha!! In de kinderstoel (tripp trapp) zit ze vanaf 5,5 maand.. Daarvoor in wipstoeltje!
mijn dochters konden dat rond hun 8e maand... met 6 maand begonnen ze uit zichzelf te draaien en dan zittend neer te komen... alleen wel wankelig....
Wat zijn al jullie kindjes snel. Ons ventje kon eind 8 begin 9 maanden zelf lange tijd blijven zitten, maar dan moeten wij hem wel in zitstand neer zetten. Hij kruipt/tijgert ook niet. Als hij al ergens wil komen, rolt hij er naar toe en draait dan als hij er niet goed voor ligt een rondje om zijn as om hetgeen te pakken wat hij wilt.
Mijn zoontje met ongeveer 11 maanden los zitten en met 12,5 maand zelf gaan zitten. Mijn dochter heeft ook niet zo'n haast. Kan dus nog niet los zitten. Ben ik ook ff een zeikerd hoor, maar een kindje van 3 maanden hoeft toch ook nog helemaal niet in een kinderstoel?
Mijn dochter draait ook alleen maar rondjes hoor, kruipen/tijgeren is nog geen sprake van. Komt vanzelf
Hier ook hoor De jongste zit los, maar dondert ook nog wel eens om. Vooral als iets heel grappigs is, en hij heel hard moet lachen. Staan, kruipen, tijgeren, doet hij allemaal nog niet. Daarin tegen zat onze oudste met een half jaar gewoon stevig, kroop met 7 maanden en stond met 8 maanden ( liep pas met 18 maanden! ) Zo grappig, al die kindjes hebben hun eigen ritme.
ons zoontje zit vanaf een maand of 8 los, als wij hem neerzetten, maar zelf gaan zitten kan hij nog niet.. Daarentegen kan die wel vanuit zit zelf gaan staan. (aan iets optrekken dan hé) dat vind ik dan wel weer grappig. Ik denk dat ie zitten maar overslaat Staan is natuurlijk veel intressanter
Mijn zoontje zat net een paar dagen na zijn eerste verjaardag zelf. Hij nam er zijn tijd voor zeg maar haha Liefs Suzanne
Marjol, hier precies hetzelfde hoor. Rollen en draaien om zijn as. Hij komt wel overal waar hij wilt . In de box trekt hij wel zijn knieen onder zich, maar als we op de grond op het kleed gaan, gaat hij lekker rollen.
daymian kan ook wel steeds langer los zitten alleen is meneer een wiebel, dus valt al snel om. in de kinderstoel kan ie al wel een tijdje zitten, maar als ie moe wordt dan gaat ie naar 1kant leunen en dan leggen we hem lekker in de box om uit te rusten. hij ligt ook erg graag op zn buik te spelen en als ik hem op de grond leg rolt ie overal naartoe. hij komt overal waar hij wil komen. in de box probeert ie al te kruipen maar daar heeft ie natuurlijk geen ruimte. daymian zet ook al vaak zn beentjes eronder en springen is een favoriet spelletje. leuk om alle verschillende reacties te lezen. liefs doris
Ik heb nieteens een kinderstoel thuis Ik was bij de ikea, en probeerde het even uit.. Zit prima. Hij wil als hij op schoot zit alleen maar zelf zitten. Wipstoel e.d. hetzelfde. Dan gaat hij helemaal rechtop zitten, dus ik leg hem dan gewoon plat op zijn rug...