Mijn meisje is zondag 4 manden en mag van het consultatie bureua over op 4 flessen ( voor de laatste moet ik haar altijd wakker maken de ene keer drink ze hem wel leeg en de andere keer laat ze bijna 100 stan) en hoe deden jullie dat en hoeveel uur lieten jullie tussen de flessen zitten ik ben het helemaal vergeten hoe dat bij mijn zoontje gegaan was groetjes daphne
wij zijn vanaf 4 maanden ook overgestapt op 4 flessen en nu hebben we 4 uur tussen elke fles zitten 07:30 11:30 15:30 19:30/20:00
Nooit eigenlijk hier. Zelf eet en drink ik ook vaker dan 4 keer op een dag, dus ik snap ook nooit zo waarom baby's dat dan wel moeten. Maar het hangt allemaal natuurlijk erg van een kind af. Je hebt kleine snackers (lekker vaak een kleine portie) en grote happers (heel weinig, maar dan wel heel veel)
@Daphne21; Onze dochter ging vanaf 4 maanden vanzelf over op de 4 flessen. Ze kreeg toe eerst 5 x 200ml en afhankelijk van hoe laat ze 's morgens wakker werd kreeg ze er 4 of 5. Toen kwam ze ook regelmatig om de 3/3,5 uur dus dan kom j enog op 5 uit maar na een paar dagen kwam ze iedere 4 uur en werden het gewoon nog maar 4 flessen van 200 ml. Hier heeft ze ook echt genoeg aan. 240 krijgt ze niet op. Nu begonnen met bijvoeden. Hoop dat je er wat mee kan. Succes ermee.
Ons zoontje ging zo van de een op de andere dag vanzelf over van 5 naar 4 flessen. Hij kwam maar niet voor het flesje, liet er meer tijd tussen en zo werden het er vier. Hij kreeg 210cc per fles, maar is een grote drinker.
mag ik dan ook wat vragen? maakte jullie ze niet wakker om 23.00? wachtte jullie dan tot ze vanzelf kwamen?
Wij hebben dat wel een tijd gedaan, maar op een gegeven moment moesten we hem uit een te diepe slaap halen en sliep hij daardoor de hele nacht slecht en werd om de 2 a 3 uur wakker. In het begin kwam hij dan rond 6 en dat werd steeds later. Binnen een paar weken sliep hij klokje rond in ieder geval!
als ze slaapt om 23.00 gewoon een keer laten slapen, merk je vanzelf of ze er aan toe is om om naar 4 te gaan. sommige kids gaan makkelijk naar 4 flessen, sommige nooit en worden het pas minder flessen als ze vast voedsel eten.. je kan haar evt. op haar meest goede voedingsmoment dat 210 water/ 7 scheppen geven. maar hoeft niet 4 x200 is genoeg ALS zij daar ook genoeg aan heeft.. niet te strak op leeftijden letten hoor..
sem zat op 4,5 maand op 4 flessen van 210 cc maar drinkt de ene keer 210 cc en de andere keer maar 160 cc. Hij slaapt al 3 maand door eerst maakte ik hem wakker op 23 uur maar toen ie in een diepe slaap zat heb ik dat niet meer gedaan. Maar de laaste fles om 2100 gegeven en toen sliep ie tot 6 uur. Nu gaat ie om 20.00 naar bed en slaapt ie tot 8/9 uur. Dus kom je vanzelf op minder flessen uit
Wij hebben de kleine nooit wakker gemaakt voor een fles. We lieten hem slapen en zagen vanzelf wanneer hij kwam.
Mijn zoontje ging met 3,5 maand naar 4 flessen. We moesten hem al heel lang wakker maken voor die fles maar op een gegeven moment werd hij heel mopperig als we hem wakker maakten. We hebben het flesje in een week tijd afgebouwd en twee van de resterende flessen wat opgehoogd.
bijna 3 maand is nogal vroeg denk ik voor 4 flessen? We moeten ons knulletje echt wakker maken voor zijn fles op 23.00 vind ik zo zielig... dan slaapt hij al een week of 6 door tot ong 7.00 dan leggen we hem weer in bed en wordt hij tussen 8 en 10 wakker waarna we hem aankleden naar beneden etc. ben bang dat als we hem niet wakker maken om 23 uur dat hij dan opeens om 4 uur 's nachts komt...??? toch en keer proberen of nog even lekker zo laten?
wij zijn hem nu op advies van het cb aan het afbouwen. Ik moet haar altijd wakker maken voor de laatste fles, maar ze drinkt hem wel tot op de laatste druppel leeg. Gisteren voor het eerst wat eerder en wat minder gegeven, maar ze was dus vanochtend wel eerder wakker dan anders. Ze krijgt overigens nu 4x 180+6 en 1x 120+4
Of een kindje de fles van 23.00 uur wel of niet leeg drinkt, zegt ook niet alles. Soms kunnen ze er dan toch prima zonder. Onze krummel was geen grote drinker, ze kreeg tot vier maanden 5 x 150/5 en toen zijn we gestopt met haar om 23.00 uur wakker maken. We boden toen 4 x 180/6 aan. In het begin dronk ze die niet leeg, maar na een tijdje wel. Ze is geen enkele keer 's nachts wakker geworden voor een fles. Overdag kreeg ze vanaf vier maanden om de 4 à 4,5 uur een fles.
ik heb altijd 180+6 gedaan dus in totaal 200cc maar mocht meer als hij meer honger zou krijgen dan mocht ik van de arts 210+7 schepjes doen
Ik kom net van cb af. Daarheb ik het ook over voedingen gehad.Zij (kinderarts) raadden me aan op verzoek te voeden, en ze niet wakker te maken. Ook als dat zou betekenen dat ik maar op 4 flessen zou uitkomen. Ondanks dat hij nu 3 maanden is. Dus idd hangt het volgens mij heel erg van je kindje af. Merk wel dat hij grote drinker is en liever wat minder vaak, maar een grotere hoeveelheid heeft. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen de komende dagen. Heeft vanmorgen om 8 zijn fles gehad en nu net om 12. Ik ga echt meer mijn eigen gevoel volgen want er worden zo'n tegenstrijdige "adviezen" gegeven.
Heb zaterdag geprobeerd om der op 4 flessen te geven en dat gaat heel goed ze krijgt de laaste fles om 19.30 en slaapt dan tot 7.30 de volgende dag en dat gaat al 3 dagen zo dus mag niet klagen groetjes daphne