Ons meisje zit sinds een week ook op 4 flessen. Eigenlijk ineens van de een op de andere dag. Ze is net 3 maanden, maar weegt al bijna 7 kilo. Het CB zei ook dat het prima is dat ze 4 flessen krijgt. Ze krijgt nu haar laatste fles om 20.00u en slaapt dan tot 8.30u! Heerlijk!! Haar laatste fles geven we trouwens wel 210/7. De andere gewoon 180/6.
onze dochter is nu 5 maanden en zit nog op 5 voedingen, waarvan 3x borstvoeding en 2x flesje van 200 cc. We zijn net met bijvoeden begonnen. Ze was bij de geboorte 4000 gram en nu ongeveer 6500 gram, ze is was aan de lichte kant, van mij mag ze nog wel even op 5 blijven. Ik zou idd niet ewcht op de leeftijd letten, met het voeden op verzoek of halve flssen laten staan merk je denk ik wel dat ze fles minder kunnen.
Ons meisje krijgt al iets voordat ze 3 maanden was nog maar 4 flessen, ze is nog wel vrij jong maar ze wilde gewoon niet meer! Ze sliep ook ineens 12 uur op een nacht en ik kon die flessen er moeilijk in gaan proppen dus vanaf toen zijn we op 4 flessen gegaan... Dit is ook verder zonder problemen gegaan! Ze krijgt nu 4 flessen van 190 (10 cc extra water) met 6 scheppen! Maar ze mag eventueel van het CB iets meer hebben, maar dat heeft ze niet nodig ze vraagt ook niet om meer... Wel krijgt ze een fruit hapje (half potje) en een groente hapje (ook half potje) erbij en soms wat water of diksap
Na het lezen van dit topic de laatste fles van 23.00 uur achterwege gelaten. Moest hem steeds uit een hele diepe slaap halen en met een beetje geluk dronk die de helft leeg met z'n ogen dicht. Tussen 19.00-1930 geef ik hem zijn laatste fles en hij slaapt al 2 nachten in een ruk door tot 7.30 en 8.00 uur. Dus blijkbaar heeft ie die laatste fles niet meer nodig. Geef de fles van 19.00 extra voeding 210/7 ipv 180/6 en die in de ochtend ook 210/7 ipv 180/6. De andere 2 flessen geef ik wel gewoon 180/6.
ik zit idd met hetzelfde probleem...de laatste fles drinkt hij meestal niet helemaal leeg. Maar op een of andere manier durf ik het niet om de laatste fles te laten vervallen....heb het wel paar keer gedaan maar dan was de voorlaatste fles rond half 9. (Meestal krijgt hij die rond 19.30.) Hij slaapt dan ook gewoon door tot 8 uur 's morgens. Mocht van het cb de laatste fles laten vervallen..zij vonden dat ik hem niet moest wakker maken...maar toch voor mijn eigen gevoel twijfel ik nog. Maarja...kan niet meer gebeuren als dat hij dan 's morgen eerder komt....hij laat het wel merken als ie honger heeft.
Misschien een keer proberen in het weekend of in de vakantie wanneer je de volgende dag lekker vrij bent. Hebben wij ook gedaan ben momenteel op vakantie dus had zoiets van als het niet lukt dan slaap ik 's ochtends gewoon lekker uit.
ja ga ik ook proberen.... hij ligt nu nog altijd heerlijk te slapen dus denk dat hij later als normaal voor de fles komt. Ik heb nu nog vakantie( heb die achter mijn zwangerschapsverlof aangeplakt) dus ideaal idd.