wanneer geen fles meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunnyangel, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hallo,

Vanaf wanneer geven jullie je kindje geen fles meer?
    Mijn dochter is nu 13 mnd. en ze drinkt nog s'morgens en s'middags na de boterham en s'avonds voor het naar bed gaan uit de fles.
    Nu begint ze de laatste tijd veel te spelen met de speen en drinkt de melk niet meer op overdag drinkt ze gewoon uit een pakje of met een rietjes beker, maar uit de rietjes beker wil ze geen melk.

wat kan ik nu het beste doen?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier zit ik dus ook mee
    mijn dochter is ook 13 maanden en krijgt smorgens en savonds nog opvolgmelk smorgends omdat ze anders niet eet en savonds voor het slapen gaan

ook zei krijgt smiddags nog een beetje melk uit de fles voor het slapen gaan, dit is echt een ritueel

ik vind het ook moeilijk om te bekijken waarneer je moet minderen of stoppen
    ook omdat mijn dochter niet lekker in de vel zit nu, en ze net een broertje heeft gekregen dus alles is al zo veranderd.

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Mijn zoontje, bijna 3, drinkt 's ochtends bij ons in bed nog steeds zijn sojamelk uit de fles. Hij heeft tot 2 jaar zijn melk overdag uit flessen gedronken, moet ook een bepaalde temperatuur hebben en wil het absoluut niet uit een beker. Maar omdat ze op het kdv een regel hebben, vanaf 2 jaar (peutergroep), geen flessen meer, was het thuis ook voorbij. Dus nu alleen 's ochtends thuis. Ik vind het belangerijker dat hij zijn sojamelk drinkt, dan waaruit hij deze drinkt. Maar uiteindelijk zal de fles er toch aan moeten geloven. Weet alleen nog niet bij welke leeftijd.

4. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ben vandaag bij het CB geweest en daar werd me verteld ,als esmee straks 1 wordt , geen flesvoeding meer hoef te geven
    alleen , brood met halfvolle melk uit een beker ( de weet de handeling verder wel , maar echt drinken , nee dat nog niet )
    bordje pap , tussendoortjes , warm eten , en voor het slapen gaan , 150 ml vla en yoghurt ..
    dus geen fles meer ?!
    nou , esmee vindt flesvoeding / payamapapje heeeeeeeeeeerlijk , dus weet niet of het leuk gaat vinden
    en anders geef ik haar sowieso het payamapapje voordat ze gaat slapen , valt ze lekker van in slaap !

hier willen ze haar zo snel mogelijk aan de ''normale'' voedingspatroon hebben..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou in ieder geval direct stoppen met de fles na de boterham (geef 2 boterhammen!) en je kunt de ochtendfles vervangen voor een bordje pap (of een boterham). Waarom geef je deze flessen nog? Dat is toch nergens voor nodig?

De avondfles zou je in principe ook weg kunnen laten. Maar van die hoor ik vaker dat kindjes het wel fijn vinden om even wat melk te krijgen voor het slapen gaan.

6. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Nathan is nu 17 maanden en heeft alleen nog een flesje in de avond.
    Hij drinkt erg goed uit een glas of uit zijn tuitbeker, dus dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker.
    Eigenlijk heeft hij die laatste fles niet meer nodig, maar het geeft toch een beetje zekerheid dat hij genoeg melk binnenkrijgt. En tis voornamelijk alleen maar omdat mama dat ene spediale moment niet wil opgeven :)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook nog een ochtend en avond fles, en ik vind het prima
    In de ochtend wil hij niks anders, vaak genoeg aangeboden maar dan krijgen we een krijspartij. ach kan me er niet druk om maken
    Voor het slapen drinkt hij 50cc melk uit een fles, is de moeite niet maar hij hecht heel veel waarde aan een vast ritueel dus wie ben ik om hem dat te ontnemen

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier drinkt ze sinds kort melk uit een beker, ze heeft ook een 'rietjesbeker' waar ze uit drinkt, het CB heeft hier nooit moeilijk over gedaan. 's morgens krijgt ze ipv een boterham pap (ze wilt 's morgens geen boterham) want dat drinkt ze wel goed op. 'S avonds krijgt ze nog een klein flesje warme melk, ze vind het lekker en ze slaapt er goed op, dus waarom niet..?

Misschien dat je haar langzaam kan laten wennen aan een beker? het zal in het begin een rommeltje worden maar ach.. wat geeft dat? En als ze het nog fijn vind om uit haar fles te drinken.. dat geeft toch niet?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Mijn zoontje kreeg met 11 maanden geen fles meer. Gewoon een beker aangeboden en dat ging goed. Tuurlijk in het begin veel geknoei, maar dat wordt vanzelf beter. Gewoon even een keukendoekje paraat houden in het begin.

10. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    S'ochtends krijgt ze idd gewoon een boterham met 150 melk, en s'middag 2 boterhammen met 130 melk.( gewone halfvolle melk )
    S'avonds heb ik nog niet geprobeerd om de fles eraf te halen, want ik merk dat ze er toch wel van geniet,ze krijgt nu nog de laatste fles met rijstebloem maar wil daar wel mee gaan stoppen.
    Voor degene die uit een beker te drinken geven, hebben jullie zo'n speciale van difrax of gewoon een normale beker?

Groetjes

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter is bijna 10 maanden en zit nog op 1 fles.
    Vorige week zijn we (op advies van cb) begonnen de avondfles van 19.00u weg te laten. Dit ging meteen goed.
    Ze krijgt nu alleen s'ochtends nog een fles, die blijf ik geven tot ze wat later wakker wordt. Ze wordt nu rond 7u wakker. (vandaag toevallig voor het eerst 8u)
    En 7u vind ik echt nog te vroeg om naar beneden te gaan en brood te smeren haha.
    Ik denk dat wij als Valerie 1 jaar is geen fles meer geven.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is 7,5 maand en die drinkt nu sinds 2 weken nog maar uit 1 fles, ( de avond fles)

sochtends krijgt hij zijn melk uit een bord met fijne granen
    en smiddags brood met een danoontje.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat is hier ook zo ja, alleen dan 6.15/6.30 . Flesje geven en hup zelf ook weer naar bed, al is het maar voor 3 kwartier nog even. Daarna krijgt ze dan haar boterham wel.

@ts: Vanaf 1 jaar zeiden ze tegen ons ook (nouja 1 verpleegkundige) géén flesjes meer. Rietjesbeker is wel oke, omdat de mondspieren dan op een betere manier gebruikt worden.

Die fles voor het slapengaan hebben op een gegeven moment zomaar vervangen voor thee, ook iets warms. En dat ging goed. De melk bleek voor haar minder belangrijk dan ik dacht.
    Wel zijn wij kleine flesjes gaan geven, van 125 cc (sapflesjes), voor alles, thee, water, sap, melk.

We oefenen nog wel met een gewone beker, maar als ze daar altijd uit drinkt, drinkt ze veel te weinig, ze is nooit zo'n goede drinker geweest.
    Op het cb zei de arts dus de laatste keer ook van: Nou als ze maar goed drinkt, met de 18 maanden controle kijken we wel weer verder.

Ik zou het dus zeker proberen om over te gaan op wat anders, maar als het niet (gelijk) lukt, geen probleem van maken.

Je kindje hoeft nu overigens nog maar 300 cc binnen te krijgen aan melkproducten, dus dat is niet zo heel veel.

Hier wordt (dreumes)melk gedronken:
    smorgens om 6.30 en dan een uur later een boterham
    smiddags na de boterham

en als smorgens of smiddags de melk om de 1 of andere reden niet gedronken is, dan krijgt ze hem nog voor het naar bed gaan. Maar het zijn dus kleine flesjes.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje is nu 16 maanden en krijgt 's ochtends een fles pap van mij 250 CC en dat is nog de enigste fles die hij krijgt en hebben wil. Voor de rest drinkt hij melk uit een beker en drinken uit een tuit beker. Zijn fles papa gaat helemaal leeg 's ochtends en hij gaat er altijd nog heerlijk voor liggen ;) Het CB hier zei dat dit prima was nog 1 fles 's ochtends.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik ben nou begonnen met sochtends brood met joghurtdrink of pap

smiddags krijgt hij joghurtdrink met een broodje

en alleen savonds krijgt hij nog een papfles

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ohja die joghurt drink krijgt hij dan uit een tuitbeker

17. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik denk dat hier wel 2 dingen door elkaar lopen. Het drinken uit een flesje en het drinken van flesvoeding. Emma doet beide nog haha. Maar binnenkort gaat de flesvoeding eraf, maar krijgt ze wel nog drinken uit de fles. Dus dan wat thee en roosvicee etc uit de fles.

We oefenen wel met de beker, maar ze is nog zo klein. Dus daar mag ze nog best de tijd voor nemen.

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje is nu 20mnd en krijgt 's ochtends nog een fles met soyamelk. Hij vindt dat echt nog heerlijk. En er verandert zoveel in zijn leventje dat hij van mij die fles nog best even mag houden. Daarnaast wil hij de soyamelk overdag absoluut niet drinken dus is dit ook wel een manier om er toch voor te zorgen dat hij melkproducten binnen krijgt.

19. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ik geef mijn meisje ook nog 's morgens en 's avonds een flesje (halfvolle of volle) melk. Puur omdat ze hier zooo van geniet!! Het is echt haar favoriete momentje! Zolang dit zo blijft krijgt ze van mij lekker haar flesje
    ( :p voor het CB hihi...)

Deel Deze Pagina