Mijn zoontje tijgert vanaf 5 1/2 maand, zit zelf en stevig vanaf 6 1/2 maand, kruipt sindsdien ook met zijn buik van de grond en ging vlak daarna zelf staan.
Hihihi, dat lijkt niet zo hoor, tis echt een draakje af en toe! En haar haar, tjah, dat was ook het eerste wat ik te horen kreeg toen ze werd geboren: ooooooooooooh wat een haaaaaaaaaaaaar!!!!
Mijn zoontje kan al sinds hij 6 maanden is zitten, maar dat hij echt niet meer omvalt is sinds hij 7 maanden is. Nu durf ik hem dus ook eindelijk alleen te laten zonder er als vangnet bij te zitten Dat kruipen is nog een heel gedoe. Hij is namelijk nogal groot en zwaar voor zijn leeftijd en hij vindt het dus echt ontzettend zwaar. Dat wat de dochter van Miireii doet, doet mijn zoontje ook, maar laat zich dan echt weer neerploffen. Dus tot nu toe is het alleen nog achteruit schuiven/tijgeren, dat vindt ie wel makkelijk. Maar na zo'n 5 a 10 minuten is ie het helemaal zat op zijn buik. Zittend spelen houdt ie daarentegen echt "uren" vol.
hihi, ik vind mijn dochter net een kikker het gaat echt zo: op de knietjes zitten, wiebelen, 1..... 2....... 3!! dan maakt ze een sprong naar voren hahaha!
Bij mijn zoontje was het zo: Zitten vanaf 6 maanden Tijgeren vanaf 7 maanden Kruipen vanaf 7,5 maand En van kruipen naar zitten 8,5 maand Maar ik ken ook genoeg kleintjes van rond 1 a 1,5 jaar die veel minder actief zijn. Vaak zie je dat die ukkies zich op andere dingen concentreren en daar van leren. Tja, ook baby's kunnen maar één ding tegelijk! haha
Die van mij begon met 6,5 maand met tijgeren. 1 week later werd het kruipen. Goed zitten kon ze met 7,5 maand. Omrollen van buik naar rug en andersom kon ze ook rond de 6,5 maand. Staan ging ze met 9 maand en met 11 maanden liep ze langs de bank. Nu is het nog wachten op de "losse" stapjes.
kruipt hier nog niet, wel tijgeren (achteruit) sinds 2 weken bij 7 maanden kon hij zich wel al aan 2 vingers van zit naar staan optrekken, vindt hij leuk
Met 6 maanden kan lars kruipen. Sinds vandaag kan hij zelfstandig zitten, hij kan van lig naar zit en andersom. Sinds een week staat hij ook, trekt zich overal aan op.
Toby kon al vanaf 3 maanden van buik naar rug rollen en met 5 van rug naar buik. Zitten vanaf 9 maanden, kruipen doet hij niet aan hij schuift op zijn kont. Probeert nu te gaan staan en wil sinds een week ook weer proberen te kruipen. Hij is veel meer bezig met het fijne motoriek
Luca kon met 51/2 maand zittenmet 6 mnd tijgeren, 7mnd kruipen en met 8 zelf gaan zitten en optrekken tot staan. Nu sinds twee weken kan hij los staan (10,5 maand).
Onze dochter kan sinds een maand zelfstandig zitten. Ze rolt de hele kamer door en staat op handen en voeten, trekt de knietjes op. Maar zelf van lig naar zit of kruipen zit er nog niet in. Alhoewel dat kruipen niet zo lang meer gaat duren denk ik
Noelle begon met 7 maanden al veel op handen en knieen heen en weer te wiegen en aan het einde van die maand trok ze zich ook al op tot op haar knietjes in de box. Met 8 maanden begon ze echt te kruipen en in dat zelfde weekend trok ze zich ook al op tot staan en kon ze ook blijven zitten als je haar zelf op haar bibs neerzette. Vorige week is ze 9 maanden geworden en ze kruipt er nu al, sinds een maand dus, als een haas vandoor, trekt zich overal aan op tot staan en stapt al de hele box door en kan sinds ze 9 maanden is ook zelfstandig gaan zitten. Volgens de wijkverpleegkundige van het CB is ze met dit alles redelijk vroeg.
Poeh he, wat zijn jullie kindjes snel!!!! Ik heb Luca gisteren op zijn speelkleed neergezet en hij heeft 4 seconden zonder hulp rechtop gezeten en toen viel hij achterover. Hij heeft het doorrollen van buik naar rug en weer naar buik enz helemaal ontdekt. Hij kon dit al maar deed dit alleen van rug naar buik en dan weer terug, hij bleef dus de hele tijd op dezelfde plek liggen. Nu rolt hij door en rolt hij de hele kamer en de tuin door en moet daar heel hard om lachen!!!!! Dar is ook een manier om vooruit te komen, toch, hihihihihi! Als hij op zijn buik ligt dan gaat zijn kontje wel omhoog en hij komt wel iets naar links en rechts en achteruit maar nog niet vooruit. Groetjes Nataly
Jaaaaaaaaaa, hij kan zitten. Gisteren heeft hij 10 minuten zelf zitten spelen op zijn speelkleed. Ik moet hem nog wel zelf zittend op het kleed zetten maar hij valt niet meer om Kruipen doet ie 'nog' niet maar de beweging, kontje omhoog en armpjes naar achteren bewegen doet hij al wel, dus zal niet zo lang meer duren. Veel liefs Nataly
hier een die met 3 maanden omrolde, 6 maanden zelf zat en stond, kruipen met 7.5 maanden maar lopen pas met bijna 15 maanden, ze had er geen zin in...grappig, ze had zo'n haast met alles maar voor het leukste, het lopen, daar wou ze gewoon niet aan beginnen. Ik heb toen maar een kinderpoppenwagen gekocht en tja, daar zit geen tegengewicht aan, dus moest ze het zelf doen; toen liep ze los binnen een week.
Nou ik denk al zeker een maand dat mijn zoontje ieder moment kan beginnen met kruipen. Hij gaat achteruit, draait rondjes, staat op handen en voeten, staat op handen en knieen, maar kruipen? Ho maar... En mama maar wachten
Ach ja, Luca kon met 4 maanden rollen van rug naar buik en wij maar wachten tot hij kon rollen van buik naar rug..........dat kwam met 7 maanden precies, drie maanden later dus. Nu wil ik graag dat hij gaat kruipen maar als hij kruipt dan zal ik vast nog vaak terug denken aan die tijd dat hij het nog niet kon want als hij kruipt dan moet je echt de hele dag opletten! Veel liefs Nataly
Nou, dat is zeker het geval. Ik ren me helemaal rot, al een tijdje. Heel leuk hoor, maar ik benijd moeders die dat niet hoeven zoals jij!