Ten einde raad: 18 uur per dag brullen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danabelle, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik wil even iets van me afschrijven..
    Onze dochter is zo'n 18 uur per dag aan het brullen. Al die tijd kan ze dus niet slapen, maar ligt ze te huilen. Ze heeft erge last van reflux, en de medicijnen helpen tot nu toe niet (zijn tien dagen bezig ermee). Ze heeft ook een sterke voorkeurshouding en last van haar darmen. Ze slaapt ongeveer zes uurtjes per etmaal, als we geluk hebben. En met een beetje mazzel is dat dan 's nachts, zodat wij ook nog eventjes kunnen slapen. Maar heel vaak slaapt ze 's nachts maar drie uurtjes en sprokkelt ze de rest van haar slaap in de loop van de dag bij elkaar. De overige uren ligt ze ontroostbaar te brullen. Natuurlijk blijven wij ons best doen haar te troosten. En natuurlijk hebben wij allerlei verschillende aanpakken geprobeerd: laten huilen, juist niet laten huilen, inbakeren, rust en regelmaat.. Maar ze blijft huilen en spugen, en huilen en spugen..
    We zijn al onder behandeling bij een kinderarts, maar dat zet tot noch toe geen zoden aan de dijk. Nu hebben we morgen een afspraak met een osteopaat, wie weet helpt dat..
    Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik dat graag. Verder wilde ik het alleen eventjes van me afschrijven..

2. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ach meis,ik heb zo met je te doen.
    Ik weet nl precies wat het is,je wordt er gestoord van:(

Hier een Kiss kindje en nu gaan ze verder onderzoeken of ze geen reflux heeft.
    Volgens mij kan je weinig doen als troosten,je hebt ook al vanalles geprobeerd lees ik,moeilijk hoor!!

Heel veel sterkte en een dikke knuff voor je meissie..
    En je mag me altijd mailen hoor!!

Groetjes,
    Daisy..

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    zit jij ook tegen een sprong aan?
    Het spugen heb ik alleen als tip nog haar hoofd hoger leggen dan haar voeten dus iets onder het matras doen.
    Ik heb wel een huilend en jengelend kindje maar niet het spugen erbij.
    Ik las net dat ze tegen deze tijd tegen een sprongetje hebben en dat ze daar extra "vervelend" van worden.

Jaslene slaapt ook bijna niet op wat hazen slaapjes na overdag.
    Tja ik ga haar als het vanacht weer zo bal is als afgelopen nacht gewoon lekker bij me in bed nemen dan slaap ik tenminste ook nog.

Sterkte meid en ik hoop dat de osteopaat je kan helpen (heb ik ook al aan zitten denken) en anders moet je een second opinion vragen voor de reflux als de medicatie niets doet.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ken het helemaal, mijn zoontje heeft de eerste 10 weken tussen de 15 en 20 uur op een dag gehuild ( hielden zo'n schema bij van het cb)
    ons werd bij het cb en door de kinderarts aangeraden om 6 weken rust en regelmaat te proberen ( hij was toen 3 weken)
    en ook inbakeren... nou inbakeren zagen we zobiezo al niet zitten eerst maar eens rust en regelmaat proberen...

dit had echt geen zak zin en werd alleen maar erger, om en om gingen wij snachts maar eruit zodat we beiden toch aan ons slaap kwamen.

wat toen hielp om het "dragelijk" te maken was draagdoek !!
    zo vond hij overdag zijn rust waardoor ik het ook kon vinden,
    wandelen met de wandelwagen,
    6 weken lang rust en regelmaat geprobeerd maar daar werd het nog erger van.ook moesten we naar de fysio met hem voor scheve houding+voorkeurshouding. hielp niets, toen toch maar naar de osteopaat gegaan,

2 behandelingen van de osteopaat en mijn ventje heeft niet weer gehuild..!!! hij huilt nu alleen nog als hij pijn heeft, of als hij heeel erg schrikt, ( oh en nu de laatste tijd ook als hij boos word opzichzelf als het hem niet lukt om te gaan zitten en/of draaien)

volgens de osteopaat was het een op1stapeling van
    -maand tevroeg geboren
    -navelstreng om de nek
    -darmkrampjes.
    -voorkeurshouding

osteopaat heeft ons enorm geholpen..!! een echte aanrader,
    hij heeft er wel bijgezegt dat het soms eerst erger word maar dat was hier ( gelukkig) niet het geval.

5. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dit klinkt echt als iets voor de osteopaat. Zoek er eentje in de buurt en maak een afspraak. Ik denk dat daar de oplossing ligt! Heel veel succes gewenst voor jullie allemaal!

6. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    hoi hoi,

ik weet wat je meemaakt...wij hebben twee x een huilbaby gehad..
    eerste had kiss....tweede ook en die had verborgen reflux en koemelkallergie...

heb je het matrasje al schuin gedaan?
    als ze wat schuin liggen dan komt de voeding minder snel naar boven..
    ook in de kinderwagen..

overdag eventueel in een draagdoek? heb je toch je handen een beetje vrij..en ze voelen zich altijd wel geborgen in zo'n doek..plus dan liggen ze niet zo plat en komt de voeding niet snel omhoog..

en een osteopaat of manueel therapeut kan ook wonderen verrichten...

succes

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

De osteopaat heeft hier echt ontzettend goed gedaan! (Check wel even of je een geregisteerde osteopaat hebt, of dat degene naar wie je toe gaat iig de diploma's heeft, zie www.osteopathie.nl)
    Verder je kleintje niet wegleggen en laten huilen hoor! Ze hebben je nodig, ze hebben pijn, dus lekker bij je houden en troosten. Hier heeft de draagdoek (combicotti) enorme uitkomst geboden: kon ik tenminste ook hier en daar nog even wat doen en omdat ze lekker strak ingepakt zat, hielp dat heel erg om rustig te worden.
    Hier achteraf OOK nog een KMA, (hier dus ook veel last van opspugen en terugslikken/verslikken), dus mijn advies zou wel zijn om ook even een allergietest te laten doen. OP deze leeftijd kan de reguliere geneeskunde dat middels een bloedtest alleen aantonen als er een heftige allergie is, dus wij zijn daarvoor naar een bioresonantietherapeut geweest. Beetje vaag allemaal, maar we zijn er nu iig wel achter :)

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Bedankt voor jullie reacties. Hoewel het natuurlijk heel vervelend is dat jullie dit ook meemaken of meegemaakt hebben, voel ik me er wel wat door gesteund: het ligt niet aan mij, mijn dochter huilt ook niet 'om niets', het is niet vreemd dat er tot nu toe niets helpt.
    Kimmeding, Ik heb zo'n sprongenwekker per e-mail maar ehm, dan zou het eerste sprongetje (ze is drie weken te vroeg geboren) wel heel lang duren want ze huilt al weken. De eerste tijd kon ik het redelijk hebben want dan denk je idd, nouja, sprongetje.. alle baby's hebben een huilpiek rond zes weken.. Maar nu? Ik loop versuft rond met enorme wallen onder mijn ogen, manlief idem.
    Een draagdoek; heb erover nagedacht maar weet niet welke ik dan zou moeten nemen.. Over welke zijn jullie tevreden?
    Mejojo, bij Nadine heeft de navelstreng niet om de nek gezeten, maar ze heeft wel een sterke voorkeurshouding, is drie weken te vroeg geboren en heeft veel last van haar darmen. We kunnen vanmiddag al bij de osteopaat terecht, ik hoop zó dat ze ons kan helpen! En als het erger wordt, tja.. dan hebben we het in elk geval geprobeerd.
    Rozemarijke, ik heb zelf een aandoening waarvoor ik ook bioresonantietherapie heb gehad. Het heeft mij niet geholpen, maar dat vind ik geen reden om het met Nadine niet te proberen! Donderdag hebben we een telefonisch consult met de arts van het Sophia kinderziekenhuis. Hij gaf vorige week al aan dat bloed- en huidtesten voor allergieën bij baby's onbetrouwbaar waren, ik denk eerlijk gezegd dat hij gaat aanraden om een week koemelkvrije flesvoeding te geven en dan kijken of het beter gaat. Ik geef nu gedeeltelijk borstvoeding, dat zou dus betekenen dat ik weer moet gaan kolven..
    Haar bedjes (wiegje en ledikant) staan al schuin, het lijken wel skischansjes. Als we haar bij ons op bed leggen, zetten we het hoofdeinde ook wat omhoog. Ik weet dat het slecht is om je kindje bij je in bed te laten slapen, maar soms doen we het toch als ze brullend wakker wordt om half vier 's nachts en daarna blijft brullen. Het troost toch wat makkelijker als je kleintje naast je ligt - ik had vorige week een blauwe plek op mijn arm omdat die arm de halve nacht over de rand van de wieg hing.. En we zorgen er wel voor dat ze niet onder het dekbed terecht kan komen enzo, en dat we niet over haar heen kunnen rollen.
    Ik zal nog wel schrijvne hoe het was bij de osteopaat!

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jeetje meid, wat vreselijk...heel veel sterkte en succes!

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nog een tip (een kleintje dan): Koop infacol! Niet overal verkrijgbaar. Volgens mij heeft kruidvat en trekpleister het, maar wij hadden het bij de etos gehaald.
    Ons zoontje heeft vanaf week 5 t/m week 7 heel veel gehuild (en dat vond ik al zwaar) Bij ons heeft inbakeren uiteindelijk geholpen, maar in combinatie met infacol. Binnen een dag had hij veel minder last van zijn buik en kon daardoor ook de rust vinden.

Sneu he, en wat voel je je machteloos! Hopelijk biedt de osteopaat uitkomst.

Veel succes!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Danabelle: ik geef ook BV en ben gewoon zelf op dieet gegaan: Thirza wil toch het liefst de borst en hier merken we echt een enorm verschil nu ik 3 weken koemelkvrij ben en 2 weken ook zonder ei, vis, soja en noten... Je kunt via het CB of je KA een verwijzing naar een dietist krijgen en dan kun je dus op die manier ook via eliminatie/provocatie er achter komen.
    Maar de bioresonantietherapeut ging dus sneller ;) Hier ook niet voor de behandeling gekozen, maar puur ter diagnostiek, om idd de redenen die jouw KA ook noemde...

Deel Deze Pagina