Wanneer gingen jullie met de baby naar buiten?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Assi, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, de titel zegt het al!

Yasemin is nu 1 week & 2 dagen oud. Ben even snel de supermarkt hiernaast ingegaan toen ze 7 dagen oud was. En gister weer eventjes, maar dat was alleen maar huilen dus ben snel weer naar huis gegaan :p

Ik weet niet goed wanneer je nou met zo een kleintje van huis kan en hoe ver je dan gaat?
    Kijk, ik geef ook nog eens BV, maar niet uit de fles omdat de kraamzorg mij flesgebruik heeft afgeraden. Yasemin zou dan de borst weleens kunnen afwijzen. Maarja, ik kan ook moeilijk overal mijn borst aanbieden! ;)

En ik merk dat ik het best eng vind om alleen met haar naar buiten te gaan. Aan het openbaar vervoer moet ik al helemaal niet denken! Ben dan zo bang dat ze begint te huilen :)

Hoe doen/deden jullie dit?

2. rimo79

rimo79 Lid

22 feb 2009
    12
    0
    0
    #2 rimo79, 4 aug 2009
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
    Hoi,

Ik ben met mijn zoontje Shafiq 1,5 week na de geboorte naar buiten gegaan. Dit oa op aanraden van de kraamverzorgster. We zijn even naar het dorp gelopen om wat boodschappen te doen en bij vrienden langs gegaan. Wel moet ik zeggen dat mijn vriend ook mee was.
    Ik was ook heel erg bang dat hij ging huilen maar hij heeft bijna de hele tijd liggen slapen, dus zorgen om niks...
    Ik vond het wel "eng" om voor de eerste keer alleen met de wagen weg te gaan, dus toen ben ik alleen maar een rondje gelopen, binnen een kwartier was ik weer thuis. Niet omdat hij huilde, maar omdat ik zo onzeker was..
    Het openbaar vervoer heb ik ook niet geprobeerd, maar ik heb het geluk dat ik redelijk dicht bij het dorp woon...

Een maand later zijn we zelfs een nachtje wezen logeren bij mijn zus op haar vakantieadres... en dat ging ook goed. Ik geef ook bv, maar hij krijgt ook de fles. Ook mij werd gezegd dat ik de fles beter kon laten staan ivm borstvoeding. Toch hebben we besloten om bv via de fles te geven omdat Shafiq aan de borst niet goed dronk. En het ging heel goed! Shafiq weigert de fles niet, als ik hem die wil geven en ook de borst niet. En nu krijgt ie allebei. (omdat ie niet hard genoeg groeit)
    Dus ik denk dat je het gewoon moet proberen, als je al iets langer weg wilt... Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.

Succes!

Liefs Rianne

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje was 4 dagen oud toen we voor het eerst naar buiten gingen (het was augustus). Hij vond het wel okay, ging in ieder geval niet huilen. In de afgelopen 12 maanden heeft hij één keer gehuild in de Albert Heijn en één keer in de tram.
    Je kindje neemt erg snel stemmingen over dus als je erg gestresst bent om naar buiten te gaan zal je kindje dit echt voelen en overnemen..

4. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Toen ze op haar geboortegewicht was, ging ik met dr naar buiten.

Maar echt uitstapjes ging ik pas maken na 2,5/3 weken.. Mij lijkt het echt nog te vroeg om met het OV te gaan enzo, je staat zelf als moeder nog helemaal niet sterk in je schoenen. Anders gaat je baby huilen, raak jij gestresst, je baby nog meer overstuur, is geen beginnen aan :p.

En de borst kan je prima overal geven, het is gewoon een kwestie van handige kleren aandoen en een rustig plekje opzoeken (dus niet vooraan op n terrasje :p). Maar het is maar net waar je je prettig bijvoelt, natuurlijk.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Blij dat ik niet de enige ben...
    Wanneer ik iemand anders bij me heb durf ik sneller met Yasemin naar buiten. Maar dan heb ik het echt over een paar minuten de supermarkt in en eventueel de drogist (woon ik pal naast).

Het openbaar vervoer moet ik nu echt niet aan denken. Is ze ook nog veel te klein voor. Alleen met Yasemin in een auto zou ik nu ook niet doen.. Helaas zijn de winkelcentra toch echt op rijafstand dus sja...voorlopig niet shoppen.

En ja, ik denk er echt aan om maar te gaan kolven. Zo krijgt ze wel BV binnen, maar is ze niet alleen van mij afhankelijk! Zo kan ik ook ff de stad in zonder baby...

Net ging ik douchen. Stap ik net de douche in...begint ze te huilen (tijd voor voeding)..mijn vriend staat dan echt met de kleine voor de deur te wachten tot ik eruit kom! Op die momenten lijkt de fles ideaal!!

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Met 1 week en 1 dag ben ik buiten een rondje gaan wandelen. (ik had een ks, dus voorzichtig even proberen) na 2 weken heb ik al een aantal uren gewinkeld en ben ik met het OV gegaan.
    Ging allemaal prima!

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Toen Layla 5 daagjes oud was ging ik met haar naar mijn oma toe op bezoek

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Woww... echt snel!

Volgens mij is het dus vooral een kwestie van durven..

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ben met julian naar buiten gegaan 1 uur rijden toen hij 8 dagen oud was op advies van kraamvrouw omdat het niet goed met mij ging was het verstandig ff met de kleine en me vriend naar ouders te gaan

zolang de kleine zich op temperatuur kan houden mag men na buiten

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ik ben zelf kraamverzorgende en we hebben als regel dat het kindje naar buiten mag als hij/zij zichzelf goed op temperatuur kan houden en als hij/zij weer op het geboortegewicht zit. Dat zijn de critirea om met de kleine naar buiten te 'mogen'. Je moet je dan zelf natuurlijk wel goed voelen en er achter staan.

11. Duna

Duna Niet meer actief

Eh dezelfde dag dat we thuis kwamen :)
    (Maandag geboren en woensdag mee naar huis)
    Het was 30 graden dus het kon makkelijk.
    Het enige waar je mee moet uitkijken is tocht.
    Maar je baby kan met warm weer makkelijk in de kinderwagenbak liggen. De buitenlucht is zelfs goed voor een baby.

(PS ik heb het hier wel over de achtertuin en geen uitjes naar de supermarkt etc.)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

toen fynn weer op het geboorte gewicht was kwam ook de vk langs voor controlle het was wel koud maar ze zon scheen die zei gelijk ge maar lekker naar buiten als je het aan kan. fynn was toen 5 dagen oud we zijn toen naar mijn vriend werk gegaan om daar beschuit met muisjes te brengen. en de kleine te laten zien. was maar 30 min maar toch.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ging voor het eerst met Jay naar buiten toen hij twee weken oud was. Ik moest luiers hebben en mijn vriend was niet thuis, dus ik moest wel. Anders was ik zeker niet gegaan, want ik vond het doodeng. Ik weet nog heel goed dat ik met trillende handen een kruik voor in de wagen stond klaar te maken (het was hartje winter)...hahaha... Ik was ook zooooo bang dat hij op straat zou gaan krijsen, of dat ik zou flauwvallen, of dat de wagen een klapband zou krijgen of zo...hihi. Maar het ging heel erg goed, want hij sliep overal doorheen.

Als ze groter en langer wakker zijn, krijg je soms wel dat ze gaan huilen in winkels enzo, maar als het goed is ben je dan al een stuk zelfverzekerder en heb je daar dan schijt aan ;)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben met mijn zoontje gaan wandelen toen hij 10 dagen oud was.
    Eerder was ik er zelf nog niet aan toe.

Huilen, dat heb je nou eenmaal niet altijd in de hand. Je leert snel genoeg om lak te hebben aan de omgeving, haha.

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.528
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Na 1 week.

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier ook na een week. Het was goed weer dus we hebben gelijk een terrasje gepakt. Inmiddels is de kleine man al flink wat keren op pad geweest. Meestal slaapt hij overal doorheen, en op de weinige momenten dat hij wakker is ligt ie verwonderd om zich heen te kijken :).

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Na een dag of 5. Mijn zoontje is in de zomer geboren dus toen waren wij elke dag wel buiten. Ik merkte juist dat mijn zoontje buiten erg fijn vond. Hij sliep de hele tijd. Dus we zijn snel gaan winkelen, in de auto op visite. Eigenlijk alles. Ik vond het juist met zulke kleintjes heel makkelijk. Ze slapen toch de hele tijd.
    Ik snap wel dat je onzeker bent, maar vaak vinden ze het buiten heerlijk en gaan echt niet zo snel huilen hoor.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier mocht het toen hij weer op zijn geboortegewicht zat en goed zijn temperatuur kon regelen. Dat was met 8 dagen.

19. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    met een dag of vier, Luca hield en houdt zichzelf goed op temp. We hebben een hond en vanaf die dag ging ik iedere dag de hond uitlaten (minimaal een half uur) en na de eerste week ging ik ook naar mijn ouders lopen en daar de halve dag doorbrengen en zo. Het is eerst even durven, maar als je het eenmaal gedaan hebt, gaat het steeds makkelijker.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij mag je al wel naar buiten met je dochter, maar is het meer een kwestie van durven bij jou. Heel logisch hoor, je moet overal nog zo aan wennen. Gewoon beginnen met 'uitjes' waar je je prettig bij voelt (bijvoorbeeld even naar je ouders, of de supermarkt in de buurt). Je zult zien dat je vanzelf wat makkelijker wordt en er meer op uit trekt.

Pim

Deel Deze Pagina