Ik geloof ergens rond de 3 maanden van 6 naar 5 flessen.. Hij was toen ongeveer 7 kilo. Alleen toen kreeg C erg honger, en wilde hij het liefst 6x180/6. Dus we zijn toen nog overgestapt naar andere voeding.
Tja weet niet of je er wat aan hebt maar wij zaten met 2 maanden (en toen woog ze 4400 gram) op 5 flessen van 165 cc (en af en toe nog een BV fles en dat was meestal maar ca. 100 cc) Bij 2,5 maanden zijn we 1 fles gaan ophogen naar 200 cc (dus 180 + 6) en toen woog ze ca. 5200 gram en bij 3 maanden zat ze op 4 flessen van 200 cc en woog ze 5500 gram. Bij 3,5 maanden zijn we de flessen gaan ophogen naar 210 +7 en 4 maal per dag en daar zitten we nu nog steeds op. Ik denk dat je niet te veel moet focussen op leeftijd en gewicht want dat kan zo verschillen per kindje. Als ik zie dat C van deepfreeze bij drie maanden al bijna 7 kg woog en Inge nu bij 6 maanden nog steeds geen 7 kg weegt, had ik dan moeten wachten tot nu om terug te gaan naar 5 flessen? Lijkt me niet en Inge doet het al 3 maanden heel goed op 4 flessen. Let goed op wat je kindje zelf aangeeft en probeer daar op in te spelen.
Hier net zo, qua gewicht en hoeveelheid flessen, al zat fae al vrij snel op 4 flessen van 200 en dat zit ze nu nog. Afgelopen paar weken heeft ze erg slecht gegeten en kregen we er met moeite 650 tot 700cc in. Gelukkig gaat het deze week weer goed en gaan alle flessen leeg. Wel krijgt ze nu af en toe een paar lepeltjes rijstebloem pap.
Voor zijn gewicht zat C inderdaad lang op "kleine" flessen. Maar qua leeftijd& vooral slaapritme lukte het niet op 5. Nou dan 6.. Was al lang blij zonder de nachtfles