aan het afbouwen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Angie85, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik wil graag borstvoeding afbouwen. Nu heb ik nutrilon in huis gehaald en wil ik vandaag beginnen met het geven van haar eerste flesje rond 16.00 uur.

Met het borstvoeden gaf ik haar elke keer gelijk wanneer ze wakker werd of om de 3 uur als ze slecht slaapt.
    Nu wil ik graag een voedingsschema inbrengen maar ik weet niet hoe ik daarmee moet beginnen. (moet ik haar om de 3uur voeden ook wanneer ze slaapt wakker maken?)

Met het borstvoeden slaapt ze rond 19.30 tot 02.30 ongeveer en wil dit ook graag wat verschuiven zodat ze in de nacht niet meer komt (als het mogelijk is, zou het super zijn)

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou net zo doorgaan als met borstvoeding. Dus minimaal om het 3 uur. Je zal zien dat er op een gegeven moment een redelijk vast ritme komt. Vaak werken opgedrongen schema's echt niet. Gewoon voeden als ze wakker is en als ze slecht slaapt inderdaad minimaal om het 3 uur.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou ook eerst door gaan met voeden zoals je nu doet. Dan kunnen jullie allbei eerst wennen aan fv.

Over een tijdje komt er vanzelf ritme in de voedingen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad.. Als je goed weet hoe ze op fv de dag door komt, kun je kijken hoe de voedingen rond haar slaapjes vallen.
    Ik heb C nooit echt wakker gemaakt voor voedingen overdag. Hij werd wel wakker als hij echt honger had, of als hij meer dan 4 uur tussen de flessen liet.
    C maakte gewoon zijn eigen eet&slaap schema.

Wel maakte ik hem om 22.00/23.00 wakker voor zijn fles. Hij sliep ook van 18.00/19.00 tot 2.00 en dan 6.00.
    Met die laatste fles erbij was het 19.00-23.00-6.00.
    Vaak deed de ene dan de late fles, en kon de ander alvast naar bed. Zodat die om 6 uur vrolijk beneden kon zitten.

5. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Vandaag is het eerste flesje geven mislukt!
    Ze had zo'n honger en vond het blijkbaar te lang duren tot ik haar flesje klaar had gemaakt.

_water koken, laten afkoelen, en dan mixen met nutrilon poeder_

Waardoor ze alleen maar mijn borst wilde. Iemand tips om haar toch de fles kunnen geven?

Of moet ik iemand anders haar het flesje laten geven (dit gaat niet altijd omdat er niemand anders is dan ik :-S)

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik weet niet welke nutrilon je geeft, maar je kunt of kraanwater gebruiken en dat opwarmen in de magnetron. of wat ik altijd deed van te voren een liter water koken, dit is afgekoeld 24 uur houdbaar in de koelkast. opwarmen, schepjes erbij en roeren. gaat veel sneller als kokend water afkoelen.

Groetjes,Miranda

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben steeds gewoon opgewarmd kraanwater gebruikt.
    Koud kraanwater, even in de magnetron, poeder erbij, roeren/schudden.. En eten maar.
    Als je perse je kraanwater wil koken, kun je even wat gekookt water in de koelkast zetten. Let wel dat je een schone kan gebruikt..

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hier gaat kraan water gewoon de magnetron in.

180cc water 40 seconde op 750 watt. Poeder er bij en drinken maar. Binnen een minuut klaar.

9. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    ooo dus dat kan ook gewoon! goh bedankt dames!

10. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Net dus weer een poging gedaan. Weer mislukt!
    Mevrouwtje krijste alles bij elkaar terwijl ik op tijd het flesje klaar had :S

Ze slaapt de laatste paar dagen niet zo goed in de middag, heeft het daar ook mee te maken?

Normaal gesproken kan ze wel uit een flesje drinken,dus daar kan het niet aan liggen.

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    heeft ze geproefd of wil ze gewoon de fles niet? als ze wel bv uit de fles drinkt is misschien mengen een tip.

groetjes, Miranda

12. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ze wilt de fles gewoon niet! en als ik haar tegen me borst houd (gewoon op me kleding) dan hapt ze wel richting me tepel!

Volgens mij kan ik haar niet voor de gek houden wahahahhaha...

kan er nu wel om lachen maar tis best frustrerend hoor....

13. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    haha ze is natuurlijk gewend om naar de tepel te happen, lust ze flesvoeding niet of lukt het haar niet om uit de fles te drinken?
    Probeer de fles zo dicht mogelijk tegen je borst te houden dat je haar een gevoel geeft alsof ze uit de borst drinkt , heb je al een ander flessenspeen geprobeerd?, je hebt speciale flessen die precies op de moedertepel lijken, zoals de nuby flessen. Ik combineerde de borst met de fles en mijn zoontje drinkt goed uit de de kromme fles van difrax met de kersenspeen.
    Je dochtertje is nog jong en jonge baby's hebben nog niet echt een vast ritme, gewoon voeden op verzoek dat is het beste.

14. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Bedankt voor de tips en adviezen!

Drinken uit de fles gaat nu heel erg goed. Ze krijgt nu 2x per dag nutrilon 150 cc + 5 schepjes.

15. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik heb nog even een vraagje omtrent het afbouwen. Ik geef A 150 cc nutrilon maar dat drinkt ze niet leeg, ze laat best veel staan soms wel 90 cc.

Moet ik overgaan op 120 cc?
    En heeft dit te maken omdat ze nog borstvoeding krijgt, dat als ze straks wel volledig kunstvoeding krijgt wel gewoon haar fles leegdrinkt?

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    BV kindjes zijn vaak gewent om vaker te drinken, maar dan kleinere beetjes. Ze moet dus wennen aan de grote hoeveelheden in de flesjes.
    Ze kan bijv via de borst 8*120 drinken, terwijl ze aan de fles 6*160 zou moeten drinken. Maar die 40 moet er extra bij in het maagje. Dat is vaak een kwestie van wennen..
    Het kan ook zijn dat ze gewoon kleinere flesjes blijft drinken als ze helemaal over is op KV, maar dan geef je uiteindelijk gewoon 6*165 ipv 5*200..

Deel Deze Pagina