wanneer gingen jullie over naar 5 voedingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door petra2278, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    mijn dochter is nu 5 weken en drinkt de meeste dagen 6 voedingen, soms kwam ze 's nachts 2x en kwam ik uit op 7.
    maar nu probeert ze door te slapen, en dat maakt dat ik mogelijk vandaag uitkom op 5 voedingen. is dat niet wat vroeg? ze zal dan vanacht natuurlijk wel weer 2x komen om t in te halen...zo krijg ik wrsch ene dag 5 voedingen, andere 6....(geen probleem natuurlijk).

vandaag is het zo:
    04:30
    09:15
    13:15
    17:15 (ik ga haar zo maar wakker maken).
    en dan 21:15 uur...als ze dat redt...

ze is eigenlijk altijd erg huilerig s'avonds, dus ik zou ook nog om 19:45/20:00 u kunnen voeden en dan om 23:00 U nog een keer...
    of om 19:30 en om 21:30???

eigenlijk willen we haar s; avonds niet wakker maken om 23:00 u, dat hebben we een paar x gedaan en toen werd ze nog vroeger dan anders wakker in de nacht...

daarbij heeft ze (waarschijnlijk) verborgen reflux en ze huilt extreem bij het voeden. Vanaf vandaag dikken we de voeding in en hopen dat dat gaat helpen. daarbij heeft ze ook veel darmkrampen en perst veel.

maar is dan juist het korter op elkaar voeden niet zwaar voor haar darmpjes en reflux? een volle maag lijkt mij niet prettig als je al reflux hebt....

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hmm, gaat dit wel over bv?

Ik denk dat je weinig antwoorden zult krijgen. Niet omdat men je post niet goed of interessant vindt, maar omdat de meeste mensen die bv geven dat op verzoek doen.
    Mijn dochter is 9 maanden en zelfs nu zou ik eigenlijk echt niet weten hoevaak ze een 'voeding' krijgt. Wat is een voeding eigenlijk? Ze drinkt wanneer ze zin heeft, en ook de hoeveelheid waarin ze zin heeft.
    Soms een paar slokjes, soms langer. En op tijden let ik eigenlijk ook niet zo...

Maar om toch in te gaan op je post: 5 weken oud en dan op 5 a 6 voedingen per 24 uur is echt heel weinig. Zo weinig dat je hierdoor eigenlijk je borstvoeding af aan het bouwen bent.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zal even lief reageren. Agter, relax ;)

Je meisje drinkt inderdaad weinig hoor! Ik zit nog niet op 5 voedingen, en mijn meisje is ruim 5 maanden. Maar elk kind is verschillend, dus het maakt eigenlijk niet zo veel uit. Ik zou wel proberen om overdag elke 3/3,5 uur te voeden, misschien anders wakker maken.

Ik zou het gewoon even aankijken. Je zit in een lastige periode met krampjes enzo, dus ik zou haar lekker de borst aanbieden wanneer ze dat wil. Ik zou wel kijken dat als ze een dag op 5 voedingen uitkomt, dat je dan de dag daarna zeker 6 of 7 keer voed, om inderdaad je productie niet teveel terug te laten lopen.

Hoe dik je de voeding nu in? Nutriton kan ook krampen veroorzaken de eerste dagen, dus hou dat in je achterhoofd!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ging ons mannetje met een week of 5 van gemiddeld 7 voedingen per dag naar gemiddeld 6. Die 6e voeding was een nacht/vroege ochtendvoeding en vanaf een week of 9 sliep hij 's nachts zo lang door dat die voeding verviel. Dus met een week of 9 zaten wij op 5 voedingen.

Het ligt natuurlijk helemaal aan hoe je kindje drinkt en hoe jouw lichaam reageert, maar inmiddels alweer 6.5 maand bv, dus ik ben niet helemaal eens met Agter dat je de bv aan het afbouwen bent..

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dat deed ik inderdaad ook, ons mannetje was een slaapkopje :)

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ook hier al tijdje 5 voedingen per dag.. denk sins ons mannetje week of 8/9 was..!
    Hij presteerd het nu zelfs om ook met 4 voedingen tevreden te zijn.. moest van de week cb en deze zeiden zolang hij dikke plasluiers heeft en groeit waren zij tevreden! ;) (mijn ventje is hollands welvaren knulletje...;))

Hij slaapt van 20.30u tot wanneer wij hem sochtends wekken rond 7/8uur..
    Heb een hele tijd gehad dat ik hem overdag wekte na 3,5uur ongeveer.. maar soms was meneer gewoon niet hongerig.. hij dronk dan wel maar kwam er later veel weer uit!
    Terwijl hij dat nooit doet als hij zichzelf meldt.. dus ik laat hem nu maar.. en als het na 4uren nog niks is dan ga ik wat met hem spelen/keuvelen en laat hij al snel zien toch wel trek te hebben!

Ook ik ben het niet eens met het terugloop in productie.. ondanks al heel lang 5 en soms zelfs dus 4 voedingen op een dag zitten mijn borsten nog flink vol!;)

En merk ik wel dat het soms wat 'leger' voelt.. slinger ik hem er gewoon wat vaker en kortere stukjes aan en is het binnen een dag weer goed!:D

Dus.. zolang je ukkepuk goede plasluiers heeft en goed groeit...;)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier pakte ik haar de eerste 6 weken om de 3 uur als ze sliep. Maar dat deed ze niet zoveel dus was niet zo moeilijk ;)
    Nu zit er soms 1x 4 uur tussen s middags. 's Avonds is ze hier ook onrustig en probeer ik als ze de pink/speen niet wil, de leegste borst te geven. Is ze tenminste even rustig.
    Ik zit hier op 7-8 voedingen denk ik.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier waren ze iets van anderhalf, bijna twee jaar toen we naar vijf voedingen gingen.

Bij reflux hoeft indikken vaak niet als je heel vaak kleine hoeveelheden laat drinken. Met een volle buik is de druk op de afsluiting tussen maag en slokdarm tebgroot, waardoor de reflux optreedt. Vaak hebben ze er met iets van twaalf veel kleinere voedingen veel minder last van.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zit ze nu nog op iets van 7 a 8 voedingen, geloof ik... ik hou het niet echt bij... Nu ze bijvoeding krijgt, drinkt ze wel minder (meer als drinken dan echt als voeding, denk ik?), maar nog altijd dus 7 a 8 keer.

Tot een maand of 3 dronk ze 10 tot 12 keer per dag.

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi,uiteindelijk waz ze erg huilerig gisteravond vanaf half 6, waardoor ik haar om 8u heb gevoed, om 9 u n slokje en weer van 10 tot 11 heb laten drinken/sabbelen. Vanochtend was t 6u toen ze weer kwam....nu heeft ze hele dag geslapen xus iik vverwacht ik...omdat zw veel huilt bij t drinken is vaak aanleggen s avonds altijd aftasten...ik weet niet waar ik haar plezier mee doe als ze krijssendoslaat.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geen ervaring met reflux, tenminste niet de verborgen variant maar hier ligt ze nu 3 kwartier aan een lege borst te drinken half slapend.
    Geef voor de nacht rond 22.30 dan de andere borst dus een volle.

Hier is ze ook onrustig s avonds dus ook aftasten. Probeer haar meestal tot een uur of 8 bij me te dragen. Daarna heeft ze bij papa even gezeten. In badje gedaan toen ze dat zat was en daarna aan de borst.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier zitten we met ruim 3 maanden nog gemiddeld op 7 voedingen, soms 8 en soms 6. 6 Is hem nog te weinig, want dan wordt hij 's nachts eerder wakker.

13. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sinds kort op de 5 voedingen. Ik zou zeggen sinds ze 6,5-7maand is of zo?

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier 11 maanden en 5 voedingen.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Nu bij twee maanden zo'n zeven of acht voedingen, of vaker als t zo uitkomt. De huilerigheid in de avond klinkt hier ook bekend, en is hier een heel stuk minder als ze maar vooral lekker aan de borst mag, veel en vaak, en een dutje doen met mijn tepel tegen haar neus :) Ook al geeft ze verder geen hongersignalen, en denk ik "je bent er net een halfuur af", het is toch wat ze wil! Probeer het eens!

16. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik probeerde eerst ook om er een soort regelmaat in te krijgen ( had ook geen ervaring met BV) maar sinds ik dat los heb gelaten, gaat het super en vind ik borstvoeden het mooiste wat er is.
    Rond de leeftijd van 5 a 6 weken was mijn dochter ook huilerig savonds en clusterde, ik heb haar dat gewoon lekker laten doen en zat savonds met haar op de bank en ze sabbelde/dronk half slapend. Op een gegeven moment met een week of 8 dronk ze rond 20:30 voor het laatst en sliep dan tot een uur of 3 snachts, en ineens met 10 weken, sliep ze door tot 6:00 sochtends en dat is nu nog steeds zo. Heel soms wordt ze wel wakker, dan leg ik haar even aan en is ze binnen 5 min weer vertrokken.
    Ik adviseer als totaal geen ervaringsdeskundige maar wel al 3 maanden trotse bv mama, kijk naar je kindje en probeer het niet in een schema te duwen, dat werkt niet en daar worden zowel jij als je kindje onrustig van.
    Veel succes en geniet ervan!

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Onze dochter is nu ruim 5 maanden en krijgt tussen de 6 en 8 voedingen per dag.

Deel Deze Pagina