Hoi allemaal, Mijn dochter van bijna 17 maanden heeft nu al 7 dagen koorts Vannacht zelfs 40.2 graden. Ik ben afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest en gister bij de HAP. Daar konden ze niets constateren (longen klinken zuiver en oortjes heel klein beetje rood). Volgens hun moet ze dit gewoon uitzieken. Ze drinkt best redelijk en eet af en toe wat en is redelijk vrolijk, maar ik maak me echt zorgen 7 dagen is toch veel te lang voor zo'n klein meisje? Zijn er meer kindjes met dit virus en wat zouden jullie doen? Morgen bel ik sowieso weer met de HA.
echt 7 dgn elke ochtend 40 graden? dat het savonds oploopt of snachts is natuurlijk wel normaal.. hoe is ze er zelf onder? slap, fit, ziek, of juist vrolijk? gewoon goed drinken en let hoe haar toestand en gedrag is... heb je zelf enig idee waar het aan kan liggen? niet te warm kleden in elk geval, beterschap!!
Nee, vannacht had ze ruim 40 graden koorts. Vanmiddag 39.6. Ze is op zich best blij, maar ook wel hangerig en huilt snel. Maar dat is natuurlijk niet gek. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Ze heeft ook geen uitslag of iets dergelijks. Ze is wel behoorlijk verkouden, dus het lijkt op griep. Maar dan hebben ze toch normaal gesproken niet zo lang koorts? Bedankt voor je reactie
ja ik heb er geen ervaring mee...hooguit 4/5 dgn eerste dgn koorts en daarna verhoging... hier wel door de tandjes snel boven de 38 graden...maar niet boven de 39... snap dat je ongerust bent...maarja even aankijken nog dan heh ...opzich kan je wel gewoon naar buiten enz...als ze maar niet kou kan vatten sterkte
Is blaasontsteking wel uitgesloten? (Plasje opvangen met plaszakje (of op potje als ze dat al kan natuurlijk). Ons meisje had 2 dagen hoge koorts toen we naar de ha gingen: niets duidelijks, griep kon het zijn, maar na 2 a 3 dagen (vanaf het begin vd koorts) moest de hoge koorts wel zakken, anders moesten we terugkomen. Na een week moest het helemaal over zijn. Dag 3 ging het iets beter (niet getempt), dag 4 weer slechter en huilde ze ook vrij veel, maar bij vlagen leek er niet zoveel aan de hand, 's avonds toch weer 39.8 en toch maar naar de hap. Weer niets duidelijks, overal opgezette klieren, dat wel, dus kon idd griep zijn maar we kregen wel het verzoek een plasje te laten testen. Met veel gedoe op dag 5 gelukt rond 16u, en om 17u was het duidelijk en om 18u had ze een kuurtje. Als de koorts niet zou zakken binnen 24-48u moesten we terug, en sowieso terug na een week. Volgende ochtend was de koorts al zo goed als weg. Wel heeft ze nog 2 dagen verschrikkelijk gehuild bij vlagen (tja, doet PIJN!). Kuur duurt 10 dagen! Ze namen het dus wel heel serieus de hoge koorts meerdere dagen, dat we steeds terugkom instructies kregen! Ik had het zelf niet als blaasontsteking bedacht, hoe kom je erop. en ook na de test van het plasje namen ze het heel serieus op vond ik, plasje moest ook nog op kweek, en als onduidelijk bleef wat ze had moest ze ook naar de ka. Vind jouw verhaal dus best een beetje "makkelijk" klinken in vergelijking met het onze... Zou desnoods op eigen houtje een plasje opvangen (zakje bij apotheek) en door de assistente laten testen. Sterkte voor je schatje!
Aan blaasontsteking hebben we zelf ook gedacht inderdaad, maar dit leek de huisarts onwaarschijnlijk. Omdat ze zo verkouden is blijven ze erbij dat het griep is. Maar na jouw verhaal heb ik mijn vriend naar de apotheek gestuurd om plaszakjes te halen. Wil het in ieder geval uit kunnen sluiten. Bedankt!
Mijn meisje had 10 dagen koorts boven de 40, ondertussen bij ha geweest en na een koortsstuip naar de ha post. Ze was heel slap en ziek (was daarvoor ook al ziek geweest, buikgriep) en ze werd toen opgenomen ter observatie. Na een dag weer naar huis omdat t n virus is, daar kun je niets aan doen voor de rest behalve idd uitzieken.
Pff, wat heftig lijkt me dat, zo'n koortsstuip Hoop het echt niet mee te maken! Toevallig heeft mijn dochter een week of 2 geleden ook buikgriep gehad.
Onze dochter heeft twee weken geleden griep gehad en ook 7 dagen koorts. Het is een zware griep die heerst..
mijn zoon paar dagen/weken terug ook 6 dagen koorts gehad, maar het hoogste was 39.4. meestal kwam het maar tot 38.7. ik denk idd ook dat een griep is, maar hoge koorts is niet zo goed natuurlijk als dat lang aanhoudt. als je het niet vertrouwd zou ik toch gewoon weer naar de huisarts gaan hoor. beter iets te vaak dan te lang afwachten