Wanneer gingen jullie voor de 2e?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamaloe26, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Wij gaan in het nieuwe jaar beginnen met klussen :). Dan is mijn meisje 1 jaar en 2 maandjes. Moet nog maar zien of ik gelijk weer zwanger ben natuurlijk... heb ook PCO dus dat is altijd afwachten.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben er twee jaar tussen op vijf dagen na. Ik vind het ideaal. Ties is superliefvoor zijn broertje en ik vind het helemaal niet zwaar.

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    toen onze oudste net 2 was geworden ben ik met de pil gestopt en 3wk voor de oudste 3e verjaardag is onze 2e zoon geboren.

ik vind het ideaal zo deze leeftijd, onze oudste zoon is dag en nacht zindelijk en hoef je natuurlijk niet meer te tillen enzo, kan hele stukken meelopen naast de kinderwagen[dus geen duowagen die nergens doorheen past nodig]. kan zich zelfstandig aan kleden en uitkleden en hoef je niet meer te helpen met eten, en vind het erg leuk om met zijn broertje te knuffelen of speentje te geven of even op schoot te mogen vast houden.

4. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    Mijn zoon en dochter schelen 21 maanden. Ik werd dus weer zwanger toen mijn dochter 1 jaar was. Ik vond vooral de zwangerschap erg zwaar. Mijn dochter leerde lopen en ook mentaal maken ze een enorme sprong in het 2e jaar met alle driftbuien en eigenwijsheid die daarbij horen :). Best lastig als je zwanger bent en ik was echt chronisch vermoeid tijdens de zwangerschap. Mijn dochter was daarnaast erg vaak ziek, dus vaak 's nachts eruit, ook niet fijn als je zwanger bent. En natuurlijk zijn de eerste maanden pittig met 2 kleintjes. Maar nu is mijn zoon 5 maanden en moet ik zeggen, dat we echt weer in een goed ritme zitten. Ze doen het samen hartstikke goed en als mijn zoon over een tijdje kan kruipen denk ik dat ze echt goed samen kunnen spelen.

Als ik de keus weer zou moeten maken, had ik langer gewacht. Maar dan vooral omdat de zwangerschap en eerste maanden zo zwaar zijn. Ik heb het gevoel dat ik een slaapachterstand van een paar jaar heb... Ik lig al 1,5 jaar uiterlijk om half 10 's avonds in bed... Mijn sociale leven staat dus even in de wacht.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    We wilden graag 1 á 1,5 jaar tussen de eerste en de tweede, maar omdat ik bij de eerste zware BI heb gehad (kon bij 20 weken amper mijn kont nog keren) en na de bevalling ook niet alles volledig weg getrokken, hebben we afgesproken dat ze zo ie zo moest kunnen lopen.
    Ze is met 11 maanden langs de tafel gaan lopen, maar ja, wanneer gaat ze echt los lopen?? Daarbij is mijn man internationaal vrachtwagenchauffeur, dus moet het echt van de weekenden hebben om zwanger te worden.

In februari gestopt met de pil, vervolgens is ze met 14,5 los gaan lopen, en een paar maanden later zwanger.

Onze dochter zal net geen 2 zijn als onze uk word geboren. Voor ons een mooi leeftijdsverschil.

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ben ik op dit moment met de laatste strip bezig en dan gaan we kijken hoe lang t duurt voor ik zwanger ben. Hier zit er dan dus sowieso 2,5 jaar tussen. Onze dochter is nu 1 jaar en 8 maanden. Ik vond t 1e jaar best zwaar. Onze dochter had last van reflux en huilde overdag best wel veel. Ze sliep wel snel door en slaapt eigenlijk altijd super goed dus dat is wel weer fijn. Ik denk dat omdat ik t best zwaar vond de eerste maanden dat we nu 'pas' voor een 2e gaan. Toch lijkt t me wel fijn. Ze zal als de baby komt een stuk zelfstandiger zijn. Ik moet er niet aan denken om nu al een 2e erbij te hebben. Ze vraagt zoveel aandacht en is zo druk. Daarbij nog luiers e.d. Het lijkt me heerlijk dat ze (bijna) zindelijk is als de baby komt. Ik heb er nu wel weer zin in. Hoop dat t snel lukt. Zou t jammer vinden als er bv meer dan 3 jaar tussen zou zitten. 'Helaas' kan je t moeilijk plannen allemaal...

7. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wij zijn voor een tweede kindje gegaan toen ik echt het gevoel had eraan toe te zijn. Hoeveel leeftijd er tussen zou zitten speelde bij ons minder een rol. Ik denk dat elk leeftijdsverschil zijn voor en nadelen heeft. Er zit straks 2,5 jaar tussen, prima lijkt mij.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toen onze dochter 1 jaar en 2 maanden was zijn we voor een tweede gegaan en ik was meteen zwanger dus ze schelen strakjes 2 jaar minus 2 maanden. Zal dus wel zwaar worden in het begin maar het leek ons leuker voor allebei als ze niet teveel schelen. En je weet natuurlijk ook niet of je meteen zwanger bent of niet.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier weer begonnen toen zoon 14 maanden was, ronde 2 zwanger en wat overtijd gelopen ;) dus 2 jaar en 3 weken er tussen. Voor ons als ik achteraf terug kijk ideaal. En nu is het zo leuk, hoe ze met elkaar spelen (en ruziemaken:p) ze vinden elkaar ook echt leuk, dat is grappig om te zien.

10. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Bij onze kindjes zit er ook twee jaar tussen (op 2 dagen na). Drukte valt me nog heel erg mee. Ben nog niet aan het werk, misschien dat ik er dan anders over ga denken ;). Ik vind het heerlijk twee van die kleintjes, nu is onze zoon ook erg lief voor zijn zusje dus dat scheelt ook veel.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij zijn voor een tweede gegaan toen T 14 maanden was. Ik was meteen zwanger, maar het was een MA. Anders zou er 23 maanden tussen zitten. Een half jaar later was ik opnieiw zwanger en nu zit er 2 jaar en 5 maanden tussen. Het ideale van dit leeftijdsverschil is dat je de oudste veel kan uitleggen en vertellen. Hij helpt mee met luiers aangeven ( en meer van dat soort dingen) en is heel lief voor zijn broertje.

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    We zijn voor een tweede gegaan toen zoonlief bijna 20 maanden was. Tot mn grote verbazing was ik meteen zwanger. Straks is het leeftijdsverschil 2 jaar en 4 maanden. Ideaal vind ik dat!

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh ik zal nog even verder toelichten hoe of wat want mn reactie is wel erg kort zie ik.
    Ik heb het eerste jaar na de bevalling echt nodig gehad om te herstellen, vooral geestelijk want de bevalling en de kraamtijd zijn niet helemaal optimaal verlopen. Pas na een maand of 15 zat ik weer lekker in m'n vel, dus eerder had ik sowieso niet over een tweede nagedacht. De echte kriebels begonnen toen zoonlief anderhalf was, toen zag ik opeens overal mama's met twee kindjes en was ik er erg mee bezig. Verder vonden we het belangrijk dat er niet zo'n groot leeftijdsverschil is, eigenlijk vooral vanuit praktische overwegingen: ik vind de babytijd niet het leukste en ik wil dat allemaal zo snel mogelijk achter de rug hebben. Daarna vind ik het pas leuk worden :) en ook qua werk, kinderopvang e.d. is het gewoon praktischer om een niet zo groot leeftijdsverschil te hebben.

Maar een groter leeftijdsverschil hoeft niets over de band tussen broers/zussen te zeggen, bij mn man zit er 5 jaar tussen hem en zn broertje en die twee zijn elkaars beste vrienden. Tussen mij en mn broer zit 3 jaar en we zien en spreken elkaar amper.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ook.
    Denk dat je je inderdaad niet moet focussen op het leeftijdsverschil, maar wanneer je er zelf aan toe bent. Voor elk leeftijdsverschil is wel wat te zeggen.

Hier schelen ze precies 2,5 jaar. Vind het zelf wel erg leuk, soms erg druk en soms zou ik willen dat ik de jongste wat meer 1 op 1 aandacht kon geven en andersom.

Dus tja...

Mijn vriend en zijn broer schelen 8 jaar, maar zijn de beste vrienden. Mijn broer en ik schelen 4 jaar en konden elkaar niet uitstaan, maar kunnen nu niet zonder elkaar!

15. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Toen de oudste 1 jaar werd, zijn we voor de tweede gegaan. Uiteindelijk schelen ze 3 jaar en 12 dagen.

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Wij hadden beslist voor een tweede te gaan toen onze zoon 9 maanden was, maar uiteindelijk hebben we toen beslist te wachten, door verhuis en andere redenen.

Daarna was hij 20 maanden en was ik ook meteen zwanger.

17. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Toen onze oudste er was hebben we gezegd dat als hij 1 wordt we voor een 2e gaan. We begonnen 1 of 2 maandjes eerder en ik werd weer de 1e keer gelijk zwanger, net als toen bij Ryan.
    Ze schelen elkaar 20 maanden. Mooie leeftijd zo.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Over 2 maand gaan wij terug naar de fertiliteitsarts. Het liefst zou ik er wat langer tussen laten maar ja, als het niet meer zo natuurlijk gaat maak je al snel ook andere afwegingen. Mijn FA heeft ook aangegeven dat voor mijn 35 het makkelijker gaat. been nu 33,5 dus ja.... Ik wil vanaf januari weer in de MMM en hoop eind 2012 in verwachting te mogen zijn.

19. susy26

susy26 Niet meer actief

wij gaan nu voor de 2e! Ben 6 okt met de pil gestopt. Helaas vorige week weer ong geweest, dus nu gaan we er voor! Mocht het snel lukken dan is Lorenzo ongeveer 2 jaar. Maar ja dat weet je niet. maar we vonden het zelf wel fijn om nu voor een 2e te gaan.

20. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons dochtertje is nu bijna 14 maanden en ik ben net zwanger van de 3e ( 1e is overleden bij 38 weken zwangerschap)
    Wij wilden ook graag 2 kindjes kort op elkaar.
    en ik was gelijk de 1e ronde zwanger.

Deel Deze Pagina