Mijn peuter gedraagt zich weer als een baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door supermummy, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik heb een peuter-meisje van net 2 jaar.
    Ze was altijd redelijk vlot met alles.

Ze is een maandje geleden op de PSZ begonnen en eigenlijk direct daarna is ze zich weer als een baby gaan gedragen ;)

Ze loopt weer als een baby met "2 houten benen" en maakt dan ook baby geluidjes Dada dada ;) Mensen buiten kijken wel raar op als ze zo´n groot kind haar eerste pasjes zien doen :(

Ze kon al goed praten (zinnetjes van 4-5 woordjes) als ze iets wilt kan ze nog steeds goed praten maar anders komt er niet veel meer als Gugu Gaga komt er niet uit :$

Ze was sinds kort zindelijk overdag, maar nu wilde ze toch liever weer de luier om. Ze poept dan ook gewoon in de luier en geeft zelf niks aan. Terwijl ze eigenlijk al 6 maanden aangaf als ze gepoept had, en no way dat ze langer als 2 minuten met een vieze luier ging zitten.

Herkent iemand dit? Het is nu al een maandje aan de gang.... begin mij langzaam aan een beetje zorgen te maken. Ik push haar met niks. Luier ging gewoon weer om, geen probleem.
    Ze heeft ook last van verlatingsangst en moet haar altijd bevestigen waar ik naar toe ga en wanneer ik weer terug kom.
    Als ik zeg dat ze normaal moet praten dan lacht ze en zegt ze dat ze nog een baby is,dus ze doet het heel bewust.

2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Toevallig zag ik in de laatste aflevering van oei ik groei, een peuter met hetzelfde gedrag, dus het komt wel vaker voor. Misschien kun je die aflevering terug kijken op rtl gemist.

3. adi

adi Niet meer actief

Idd opmerkelijk!

Misschien is het haar manier om te verwerken dat ze nu groter is en naar psz gaat. Is ze hiervoor nooit weggeweest bij jou? En hebben jullie de psz-fase gekoppeld aan 'grote meid' oid?
    Je zou met haar even kunnen praten over waarom ze een baby is? Al denk ik niet dat een kind van 2 dat echt kan uitleggen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Doet ze op de psz ook zo?

5. supermummy

Natas79 dankje, ik zal eens naar die aflevering zoeken. Ik heb het wel vaker gehoord maar normaal gesproken als er een nieuwe baby opkomst is en dat is hier niet zo.

Adi, ik zal het haar idd eens kunnen vragen. Ze begrijpt al heel veel, maar weet niet of dit te veel is :) Ze is idd vantevoren nooit naar het KDV geweest was altijd bij mij of bij mijn man. Sinds september gaat ze dan ´ineens´ 5 ochtenden per week naar de PSZ (is een soort voorschool) hier. Ze heeft wel dik 3 weken nodig gehad om te wennen, ze huilde niet bij het weggaan maar ik moest haar wel steeds bevestigen dat ik haar weer kwam halen. Ook eten en slapen ging niet zo goed die weken. Nu is ze goed gewend, gaat graag en slapen en eten gaat ook weer goed.

Umm85: Het baby gedrag is de leidsters niet zo opgevallen, omdat ze haar nu pas 1 maandje kennen en haar eigenlijk alleen maar kennen met dit baby gedrag.
    Ik zal er morgen nog eens naar vragen.

6. supermummy

Inmiddels zijn we 3 weken verder.
    Ze gedraagt zich nog steeds als een baby :(.

De luier is wel weer uit beeld en dat gaat ook goed.
    Ze loopt nog steeds als een baby met 2 houten benen, heel wankel met de handen omhoog en luidkeels dada dada roept ze dan :$
    Pff hoelang gaat dit nog duren?Heeft iemand anders hier ervaring mee?

7. fafje

fafje Niet meer actief

hmm, ik heb zelf geen ervaring..

maar mss is het wel erg veel ineens 5 dgn..en ze wa snog maar net 2....

hie rin nl ga je geloof ik pas met 2/2,5 1 of 2 halve dagdelen..en in het begin is het heel erg wennen en bouw je het op...ligt aan je kindje hoe die erop reageert

mss kun je de dagen toch wat terug dringen en het langzaam opbouwen...zou kunnen dat het haar ehct allemaal teveel is ineens ...

lijkt me erg lastig, zeker omdat het best al een tijdje aanhoudt...

Deel Deze Pagina