Wanneer gingen jullie voor een 2e kleintje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Wij zijn er voor gegaan toen mijn oudste 14 maanden was en het was meteen raak, ze schelen 23 maanden:).

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ohh pff nee!
    Dacht altijd veeeeeeel kinderen te willen!! En dat zwanger zijn leek me zo fantastisch!
    Nou verzin een kwaal en ik had m...daarbij 26 kilo aangekomen en bekkeninst.
    Bekken zijn nogsteeds heftig...nee zo had ikt niet bedacht....
    Super makkekijke baby (nu dan vond de kraamtijd erg zwaat) en iedereen zegt dat t vanzelf gaat kriebelen....

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.981
    136
    63
    Toen ons mannetje anderhalf was gingen we eens nadenken over nummer 2. Hij sliep toen nl nog steeds niet door, maar we wilden ook niet al teveel leeftijdsverschil. En voor hem hebben we een jaar moeten 'klussen'. Vanaf mei gingen we ervoor en in juni was het al raak! Straks zit er (als alles goed gaat natuurlijk), 2 jaar en 7 maanden tussen. Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan.

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Heel herkenbaar!
    Ik vond het zwanger zijn niet zo leuk, de bevalling was een drama en de kraamtijd was nog vele malen erger.
    Ik dacht dat ik er nooit klaar voor zou zijn maar ik heb op de 1e verjaardag van dochterlief positief getest.

Ben nu zo'n 5 weken zwanger en eerlijk gezegd heb ik niet zo'n superzin om zwanger te zijn. Die ongemakjes die erbij komen kijken.. niks voor mij. Ik wil graag een kindje, niet de zwangerschap ;)
    Wij wilden heel graag 2 kindjes dicht bij elkaar en een 2e zwangerschap/bevalling/kraamtijd kan heeeel anders zijn! Ben ook super dankbaar dat het weer zo snel gegaan is.

En over een jaar had ik zwanger zijn nog steeds niet zo leuk gevonden.. dus ja, om het nou daarvoor te laten ;)

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Toen Elise 7 maand was zijn we weer in de MMM gegaan en een paar maand later was ik zwanger. Zal 20 maand tussen zitten

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier ook een erg moeilijke start gehad, zowel voor mij als voor onze dochter, met daarna een lange nasleep. Nu pas begint het genieten. Hoe leuk we het vinden dat ze ouder wordt, dingen waar ze van houdt, waar ze niet van houdt enz. Ik wil zeker nog een paar jaar wachten voordat er nog een kindje bijkomt, als er al een kindje bijkomt.

Mijn mening is ook, luister niet naar anderen, ga voor je gevoel! Je merkt het waarschijnlijk vanzelf wel, als je er allebei naar verlangt.

7. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier juist andersom, onze frummel is bijna 3 maanden en zou er zo nog 1 tje bij willen. Hier kriebelt het dus al gelijk weer.
    Moet er wel bij zeggen dat ik een zorgeloze zwangerschap heb gehad, een snelle bevalling van 5 uurtjes, wel met vacuüm maar vond ook dat wel meevallen, en onze dochter slaapt al sinds 8 weken door en is supermakkelijk. Daarbij vind ik het fijn als er straks niet teveel leeftijd verschil tussen zit.
    Ik weet dat het bij een 2e zwangerschap allemaal anders kan gaan, maar nu voel ik me super, de rest zien we dan wel weer :)

8. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    ik vind zwanger zijn echt niet leuk,en das zachtjes uitgedrukt bevallen heel eng en kraamtijd verschrikkelijk.
    en dat allemaal terwijl ik een makkelijk zwangerschap heb,snelle bevalling zonder henchtingen of wat en kraamtijd heel erg meeviel.
    ben ik toen mijn dochter 7 mnd was voor een 3 de gegaan dachten dat het wel even zou duren duuurde bij de 1ste ook een jaar en clomid.
    niets was minder waar 1 ste ronde was raak en nu is mijn kleine meid 15 maanden en ben ik 33 wk zwanger van nr 2 ;)..
    en nog steeds kijk ik er tegen op maar ach tis t echt allemaal waard,hou ik mezelf stug voor.
    heirna willen we overginds geen kids meer krijg nu een zoon en dat llijkt me prachtig..

en dan nog wat je moet niks ken genog mensne die het bewust op 1 houden...

gr gemma

9. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hier zijn de kriebels ook behoorlijk aanwezig.
    van ml moet ik eerst even mijn studie afmaken (wel zo verstandig ook) en daarna laten we de pil weer staan. november ben ik met de studie klaar als het goed loopt dus dan is de kleine 7 maandjes.
    nu al zin in :D

10. misa

misa Niet meer actief

Wij waren er altijd heel open over, dat we er graag 2 snel na elkaar wilden. Dus wij kregen die vraag eigenlijk niet.
    Als de eerste een maand of 6-9 was, wilden we er weer voor gaan. Na 9 maanden weer gestopt met anti conceptie en gelijk raak. Er is nu ook een topic gaande met of je 2 jaar leeftijdsverschil zwaar vind. Hier dus 1,5 jaar verschil en het is wel zwaar, vooral omdat de jongste wat aan het klungelen is. Verder is het ook erg leuk en is de oudste erg lief!

Maar je moet je zeker niet laten opnaaien door anderen. Of en wanneer jullie een tweede willen, is jullie keuze. Desnoods bedenk je wat duidelijke en harde opmerkingen die je kunt maken als anderen denken ermee te kunnen bemoeien.

Deel Deze Pagina