Mijn dochter is al ruim een week ziek van haar eerste tandjes die aan het doorkomen zijn. Vorige week had ze drie dagen koorts dit begon op te lopen naar 40 graden. Ben toen naar de dokter gegaan en ze had er ook nog eens een keelinfectie bij. Volgende 2 dagen was ze koorts vrij en redelijk te pas. Maar vanaf gister heeft ze weer koorts (38.9). Ze huilt veel, ik gebruik ook al chamodent en dentinox en voor het slapen krijgt ze paracetamol. Het ene moment brabbelt ze heel vrolijk en ander moment kan ze weer in snikken uitbarsten. Ze wil veel bij me zijn en vast gehouden worden. Hoelang kan dit duren? en hoelang en hoevaak mag ik paracetamol gebruiken, op de verpakking staat namelijk 3 dagen.
Als ze nog last heeft van der keel dan is thijm siroop echt ideaal. En paracetamol mag wel ff hoor vooral bij koorts en pijn.
Mijn zoontje heeft sinds twee dagen ook last van doorkomende tandjes. Het is normaal een heel vrolijk ventje, maar nu is niks goed. Ik heb gister voor het slapen paracetamol gegeven, waardoor hij slechts een keer wakker was vannacht (de nacht ervoor vier keer). Verder geef ik hem een nat washandje om op te sabbelen. Ik vind het wel zielig. Ben ook benieuwd hoe lang dit duurt....
Ja het is echt zielig, ik heb ze vanmorgen toch maar weer pcm gegeven, ze was alleen maar aan het huilen. Toen heeft ze nog even een uurtje geslapen. ben zelf ook ziek, dus het is wel vermoeiend zo....
nu ze weer koorts heeft zou ik opnieuw de huisarts bellen voor een beoordeling. ik ben doktersassistente en 2 keer koorts binnen een paar dagen is altijd reden voor een consult.