Miskraam in juli en nu weer zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lizzy1986, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey dames..
    Ik d8 ik open ff een topic voor lady's die net als ik in juli vervelend nieuws hebben gekregen en nu weer voor een nieuwe zwangerschap willen gaan... Kunnen we elkaar ff steunen op klote momenten en zien wanneer iedereen weer zwanger is :)
    Dus kom gezellig kletsen :D

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ow ships wou hem in zwanger worden clubs zetten.. Foutje ..
    Navi help :p

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi!

Ik doe mee, heb net ook een miskraam achter de rug (de tweede al) en ben vandaag naar de gyn geweest.
    Moet nu ovulatietesten doen en mijn cyclus bijhouden aangezien ik altijd bloedverlies heb na mijn ei. Dit houdt aan totaan mijn menstruatie. Waarschijnlijk is het een porgesteron tekort.
    Ook bloed geprikt voor het chromosomenonderzoek..:)

Nu heb ik vanmiddag al een ovutest gedaan.. En dik positief!:$
    Of zou het nog komen door het zwangerschapshormoon.. Dan kan een ovutest toch ook positief uitslaan?:cool:

Jij ook succes met weer zwanger worden!!

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben ook in juli een vruchtje verloren. Ik was 5 weken en 2 dagen zwanger. Nog echt maar net, maar wel heel erg jammer natuurlijk. Ik heb al een dochter en daar was ik in 1 keer zwanger van. Nu hebben we de eerste ronde op de verkeerde dagen geklust en de tweede ronde zwanger maar een mk gehad. Hopelijk is drie keer scheepsrecht en gaat het deze ronde wel goed.

Heb trouwens het gevoel dat mijn eisprong nu ongeveer is. Ik zit nu 2 1/2 week na de miskraam. Wel vroeg. Ik lees overal dat het wel tot 6 weken kan duren voor je volgende menstruatie komt. Ach ja, we zien wel. We doen ons best;)!

Hoe ver zaten jullie in de zwangerschap?

5. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Pioen.
    Mag ik vragen wanneer jij de uitslag krijgt van het chromosoomonderzoek, na hoeveel weken?
    Vervelend voor je dat je het ook een tweede keer mee hebt moeten maken... Ik heb in mei mn tweede mk gehad en daarom ook mijn vraag. Ook wij hebben bloed laten prikken, voor chromosoomonderzoek en bloedstolling en nog wat dingen. Nu wilde de gyn ons na 6 weken terug zien, maar ik lees overal dat het langer duurt, ongeveer 3maand, voordat de uitslag er is.
    Hopelijk ligt het in jouw geval aan een tekort aan progesteron, want daar kun je tegen spuiten of pillen voor slikken, geloof ik, dus dat zou wel fijn zijn! nou ja, fijn... dat klinkt zo onaardig, maar dan is er wel een oplossing.
    Sterkte met het verdriet dames, het kan er enorm in hakken!
    Groetjes Pasjuh.

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    @banjabes: de eerste miskraam was met 4 wkn en 4 dagen, maar net dus. De tweede kwamen we met bijna 9 werken erachter dat het vruchtje met zes weken al gestopt was met groeien..

@pasjuh: de uitslag van chromosoom onderzoek duurt ongeveer twee maanden.

Aan de ene kant hoop ikinderdaad dat er wat uit het hormonale onderzoek wat komt, dan kan er wat aan gedaan worden. Maar ja, misschien is het ook wel twee keer pure pech geweest...

7. Cinmv4

Cinmv4 Lid

18 jul 2011
    17
    0
    0
    Hey meiden,

Sterkte allereerst voor jullie allen!!
    Ik kan me bij jullie aansluiten.
    Heb 4 prachtige kids en besloten voor nr 5 te gaan.
    Helaas in een mk uitgelopen. Was precies 6 wk zwanger. 11 juli het vruchtje verloren (ging allemaal snel).
    Nu al 3 dagen cervixslijm en verwacht morgen een positieve ovulatietest. (heb nooit ovulatietesten gebruikt maar omdat we nu niet weten hoe mn cyclus zal zijn toch gekocht).
    Morgen gaat hij denk ik springen! Spannend weer!!!

Heel veel sterkte!!!

8. Cinmv4

Cinmv4 Lid

18 jul 2011
    17
    0
    0
  9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey allemaal!
    Gezellig dat jullie komen kletsen :)
    Ik dacht 11 weken te zijn toen ik een enorme bloeding kreeg. Was in eerste instantie niks aan de hand maar bij de controle een week later bleek het hartje niet meer te kloppen :( Toen het "geboren" werd bleek het al 14/15 weken te zijn..

@pioen Wat klote 2 miskramen :( Ik hoop dat je snel de uitslag van je onderzoek krijgt meis en snel kan genieten van een plakbeeb :)

@banjabes Ook al was het vroeg het blijft toch een verlies! En hoop ook voor je dat 3x scheepsrecht is ;) Had ook het idee dat ik mn eisprong gehad heb..

@cinmv4 Sterkte meid met je verlies:( Ben benieuwd hoe het gaat met ovutesten.. Heb ze zelf eigenlijk nog niet gebruikt..Heb er vorige keer ook maar 7 maanden over gedaan om te ontpillen en zwanger te raken.. Hoop dattie snel springt :)

Hier afgelopen week (2 weken na curretage) ook al het idee dat ik vruchtbaar slijm had! En pijn ineens links wat ik eerder nooit heb gehad.. D8 da kan vast niet maar volgens mij moet het in theorie wel kunnen, heb geen ovu test gedaan want volgens mij slaan die idd nog positief uit van de zwangerschap..
    Hoelang duurt het gemiddeld voor je HCG uit je lijf is?

De gyn had ons aangeraden een cyclus af te wachten en het veilig te doen omdat het dan makkelijker te bepalen is of en hoelang je zwanger bent.. Is alleen niet echt gelukt dus misschien is het de eerste ronde al weer raak :p
    Vind het stiekem wel eng om weer zwanger te raken. Heel dubbel want wil het ook heel erg graag.. Ben zo bang dat het 9 maanden stress word :S

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @Lizzy: Oe, wat was je al ver meis. Dat moet echt verschrikkelijk zijn geweest. Echt heel erg!

Vreemd ik had ook echt het gevoel dat ik mijn eisprong heb gevoeld.Normaal heb ik dat ook nooit, maar mijn eierstokken deden echt ineens heel erg pijn allebei:$! Ook lag mijn baarmoedermond echt super ver naar binnen. Het zou dus best kunnen.
    Ik heb gister toevallig een test gedaan en die was al echt negatief, maar ik ben wel heel kort zwanger geweest natuurlijk.

Onze verloskundige zei dat ik wel weer gelijk zwanger kon worden en dat wachten is alleen maar voor het bepalen van je zwangerschapstermijn, maar dat kunnen ze met een echo ook bepalen zei ze. Als je lichaam er klaar voor is, dan pikt het een zwangerschap gelijk weer op.

Natuurlijk is het spannend allemaal. Hier nu een miskraam gehad en mijn dochter is bijna 6 weken te vroeg geboren. Wat dus betekent dat we de eerste drie maanden in spanning zitten, maar ook in de laatste drie maanden. Vind dit ook heel erg moeilijk. Maar het is niet anders!

@cinmv4: Hoe werken ovulatietesten eigenlijk? Ik heb dat nog nooit gebruikt. Het lijkt me wel makkelijk, want je weet dan precies wanneer je moet klussen toch?

@pioen: Spannend zo'n onderzoek. Wel fijn dat je snel naar een gyn. mocht. Is dat standaard na twee miskramen? Hopelijk was het inderdaad gewoon twee keer pure pech!

Als we het allemaal goed hebben met onze eisprongen, dan lopen we redelijk gelijk dames. Spannend. Hopelijk is het over een week of twee zo dat we allemaal een mooie positieve test mogen vasthouden en dat dit dan echte plakbaby's zijn.

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag meepraten in juli bij de tweede echo te horen gekregen dat het hartje rond eind 8 weken was gestopt met kloppen... uiteindelijk op 11 weken en 6 dagen een miskraam gehad...
    Omdat huisarts en verloskundige geen medische reden kunnen geven om te wachten, en mijn man en ik het een plaatsje hebben kunnen geven gaan we gelijk door.

Ik heb wel nog steeds buikpijn met vlagen... zit te twijfelen of ik er een vk of een ha voor moet bellen....

12. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    @Gekko als je twijfelt gewoon bellen hoor!

@Banjabes ja je mag na twee miskramen doorgestuurd worden voor verder onderzoek bij de gyn.

Ik moet nu dus ook ovulatietesten gaan gebruiken, heb dr gister een gedaan en knalpositief. Dacht al t kan nooit, maar mijn zwangerschapstest was gister dus ook nog positief.. Wanneer is het hcg uit je lijf? Als het er nog in zit kun je toch niet zwanger worden?

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pioen bij mij was het HCG na twee weken uit mijn lijf.. of eigenlijk, na dertien dagen had ik een omo witte test.. dat gaf mij een groen licht;)

Twee miskramen is ook niets.... en dan geven ze aan dat er maar een 1 op de 10 kans is op een miskraam.....

Ik weet wel dat een ovu test kan reageren op HCG maar het hoeft niet... om het makkelijker te maken....het klopt dat als er teveel HCG in je lichaam zit je niet zwanger kan worden.... de teveel waarde ken ik trouwens dan weer niet

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @pioen: Ik heb dus gister getest en dat was 2 1/2 week na de mk en mijn hcg is nu zo laag dat ik een negatieve test had, maar ik ben dan ook niet zo lang zwanger geweest. Dat zal ook wel een verschil maken, denk ik!

15. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,
    veel sterkte deze tijd, het is allemaal nog zo vers. Ik wil ook graag met dit topic meedoen. Mijn miskraam diende zich 19 juni al aan, maar de maand juli was de maand van onderzoeken, cytotec, toch curretage, toch weer niet en nu primolut N. Nooit gedacht wat een miskraam eigenlijk echt inhield. Vreselijk, maar met goede moed verder! Iedereen veel succes met proberen!
    groetjes Jetje

16. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig Jetje... ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt.. maar het klinkt heel erg vervelend....
    Was je al ver???

Ik heb mijn miskraam gewoon thuis gekregen, dus ik heb eigenlijk heel weinig met de medische kant te maken gehad.

17. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hallo meiden...

Iedereen heel veel sterkte!! Helaas kan ik ook meekletsen...

Ik heb 4 juli een vroege miskraam gehad bij 5w&3d...
    Mijn gyn zei dat we een ronde moesten overslaan omdat deze ronde meer kans zou hebben op nog een miskraam. Heb dat opzij gezet en we zijn er toch deze ronde weer voor gegaan. Het duurt allemaal al zo lang en het gaat al niet "zomaar" dat ik een maand wachten erg lang vond en je hoort zoveel verhalen dat meiden na hun miskraam wel een goede zwangerschap hebben dus wij hebben de gok ook genomen.
    Ik heb afgelopen vrijdag mn eisprong gehad en we hebben goed geklust dus ik hoop dat het goed gaat.

Wel zei iemand hier net weet niet meer wie die last heeft van bloed of roze slijm na de eisprong? Ik heb dat ook maar dan ongeveer een week na mn ei. Deze ronde had ik het een dag na mn ei en dat is sinds vandaag weer over.
    Zou een week na eisprong het ook kunnen wezen dat mn progesteron waarde te laag is?

Wil jullie allemaal veel sterkte wensen ik vind het zelf soms best wel moeilijk en hopen op een volgende en goede zwangerschap!!

18. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Essiee dat was bij Pioen...

en ik heb net een gesprek gehad met mijn vk (had nog buikpijn) en ik mag gewoon weer door, en ik had een miskraam na 8 weken..

Er is wel een wond in je baarmoeder na het verliezen van de placenta en deze is als het goed is na de eerste menstruatie genezen, maar, zo zei mijn zk, er is geen medische reden om een menstruatie af te wachten en ze hoopte me snel weer te mogen zien.

19. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, snap ik wel. Ben er ook nog maar net ingerold. Helaas veel ervaring opgedaan nu. Ik was 7 weken, maar op de echo was het 5,5 week en niet op de juiste plek. Wilde niet uit zichzelf komen, dus steeds weer iets geprobeerd wat niet hielp, kwam het uiteindelijk toch gelukkig uit zichzelf. Lag al klaar om onder narcose te gaan, maar ik mocht weer naar huis. Ik heb nu primolut tabletten omdat ik maar blijf bloeden. Die stoppen het bloeden, daarna krijg je een ontrekkingsbloeding en dan mag m'n man weer in de aanval, haha. Lekker voorruit kijken nu.
    groetjes Jetje

20. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahaha... je man in de aanval!!! Klinkt herkenbaar..

Hoop dat het wel voor iedereen hier snel weer raak is... er zullen er wel een aantal zijn die al een tijdje bezig waren...
    Hier waren we vanaf sept 2010 bezig en eigenlijk hoopten we 2011 af te sluiten als ouders...

Deel Deze Pagina