Als eerste: jeeeeeej Joah krijgt zijn eerst tandje Dan nu mijn vraag, ik voel in zijn mondje een hard puntje/streepje, dit is zjin eerste tandje wat doorkomt. Wanneer ik dit voel, kan het dan nog weken duren voordat het tandje helemaal door is of gaat het nu heel vlot? Ik heb overigens nog niet veel gezien. Ik kon snel zien dat zijn tandvlees wit en iets meer gezwollen is maar telkens als ik zijn lipje omlaag trek komt meteen die tong naar buiten Dan nog een hele stomme vraag: in het babyboekje kun je invullen wanneer ze hun tandjes krijgen. Moet ik dan eergisteren invullen omdat ik toen voor het eerst iets voelde of moet ik de datum invullen waarop het tandje volledig "uitgegroeid" is?
Het kan inderdaad nog even duren voordat ie helemaal door is maar kan ook snel gaan en geen stomme vraag, heb 'm zelf ook gesteld ...en ik ben gegaan voor het hele tandje, als ie helemaal door is.
Kan idd heel snel gaan, maar kan ook nog een poosje duren. Bij zoon zag ik op maandagavond ineens een bobbel op z'n kaak, op dinsdagavond was het eerste tandje door, op woensdagmiddag de tweede. Die woensdag was hij precies 10 weken.. Ik heb de data opgeschreven dat het streepje door was, aangezien het een hele poos duurt voor een tandje volledig door is, en dit niet echt duidelijk te merken is wanneer.
Volgens mij lieg ik nu en ben ik uitgegaan van wanneer de tand echt zichtbaar was maar dan was ie nog niet volgroeid Hier kwamen de tanden en kiezen trouwens allemaal heel snel en zonder ongemakken...
Hihi oke dan denk ik dat ik opschrijf wanneer het tandje zichtbaar is (dus niet alleen een bobbel tandvlees maar ook een streepje van het tandje) en dan hou ik voor mezelf bij wanneer hij helemaal door. Ik vind het helemaal geweldig dat hij zijn tandjes krijgt maar ergens ook wel spijtig, hij word zo snel groot. Het gaat allemaal zo snel
Ik schreef op wanneer 't eerste puntje er door was (en ik het goed had gezien en/of gevoeld; kan best dat sommige tandjes stiekem al een puntje door het tandvlees hadden zonder mijn medeweten ). En hier duurden de eerste tandjes vrij lang; heel lang puntjes/korte tandjes. Vanaf de laterale snijtandjes ging het sneller en de twee onderste kiesjes waren super snel. Nu verwacht ik de hoektandjes en als die nog sneller gaan, zijn die binnen een uurtje helemaal door
Hier ook een tandje bijna helemaal door. Ik heb een keer met een lepeltje erover gevoeld en toen ik het tandje hoorde ... heb ik gelijk die datum in haar boek geschreven. Dat was eind juli en het tandje moet nog steeds een klein stukje groeien. Duurt dus wel een paar weken voordat het volgroeid is.
Kan wel even duren! De ondertandjes van mijn dochter zijn nog steeds niet helemaal door, duurt nu al twee maanden. De boventandjes zijn nu bijna helemaal door en die kwamen veel later. Verschilt dus echt!