Wij gaan nu voor een tweede Veel baby-uitzet is nu vrij voor de tweede, dus geen dubbele aanschaf nodig wat betreft maxicosi, box, ledikant etc. We hebben ook wat unisex kleding en als 't een meisje wordt, nog meer kleding. Wordt de tweede een jongetje? Dan verkoop ik wat van de babykleding van mijn dochter. Wij hebben geen kosten aan opvang. We willen alleen wel een grotere auto nog, toch wel een flinke aanschaf natuurlijk.
Hier al snel voor een tweede. De oudste is straks 14 maanden als de 2e er is. Hebben bij de eerste ook hulp gehad van hormonen en wisten nu dat ik het eerste halfjaar vruchtbaar zou zijn en daarna niet meer. Dus hadden na een poosje zoiets van we zien wel. Had het zelf al niet meer verwacht maar wel super leuk. Qua kosten vind ik het wel mee vallen. Een paar dingen extra aangeschaft maar kunnen ook veel hergebruiken. En opvang tja wordt iets duurder maar ga 8uur minder werken, neem ouderschapsverlof op dus krijg het eerste jaar nog ouderschapskorting hopelijk blijft dit bestaan. En gaan meer kinderopvangtoeslag krijgen dus gaan er financieel niet veel op achteruit hooguit 100euro. Dus dat valt me reuze mee.
Wij zijn net begonnen voor een tweede kindje. Dit wordt de 2e poging. Mijn zoontje sliep pas door met 1,5 jaar oud.
16maanden was onze man toen ik zwanger raakte onze 2e mop. We hadden zoiets van, mis lukt t nu niet zo snel, en gaat er een jaar overheen.. Maar dat was niet zi, ong 2 mnd hihi leutig natuurlijk. Nu ook superleuk, hoe ze met elkaar kunnen stoeien maar ook kunnen kroelen! En wat betreft het slapen, denk dat ieder kibd wel de nodige nachten heeft, dan kun je beter niet aan een 2e beginnen, dat hou je niet tegen. En natuurlijk komt t wek goed en slapen ze als roosjes. Hier ook al de nodige `fases`gehad, en wie weet wat nog meer. Maar elke avond en nacht dat ze goed slapen, niu dat is toch heeeerlijk! Komt goed, als ze straks 10 zijn dan moet je ze eruit trekken
Ik denk dat wij er over een jaar voor gaan. Maar ik laat het allemaal maar over me heen komen. Geniet nu nog teveel van mn kleine meisje en met z'n 3tjes. Overigens lijkt het me ook wel fijn als ze iets groter is en (bijna) naar school gaat. dan heb ik voor m'n 2e kindje ook weer wat meer quality time. En ik wil sparen om weer een hele tijd (minimaal een jaar) thuis te kunnen zijn na de eventuele geboorte van de 2e. Dat is toch al gauw een jaarinkomen, dus eerst nog even heel hard werken. En we hebben nog verbouwplannen. Kortom nog veel te veel zaken om nog even te wachten. Maar misschien staat mn hoofd over een tijdje wel heel anders. We zullen zien!
Onze zoon is 18 maanden en ik ben vorige maand gestopt met de pil. Een maandje "ontpillen" en daarna er rustig voor gaan. We zien wel dachten we... Voel me al een aantal dagen helemaal niet lekker en borst doet zeer. Gister er maar eens een test tegenaan gegooid en die was positief!!! Niet eens ongesteld geweest dus. Is natuurlijk nog héél pril en ietsje sneller als verwacht, maar hartstikke welkom! Zoon zal 26/27 maanden zijn als de 2e komt. Lijkt me een leuk leeftijdsverschil! Met zoontjelief hebben we een pittige babytijd gehad (huilbaby, veel ziek/pijn), maar ach... We denken maar dat we dat met hem ook konden, dus met een nieuwe baby komt dat ook wel goed! Misschien valt het allemaal wel mee en blijkt de nieuwe baby een tevreden kindje. We zullen zien! Wel weer heel spannend allemaal!!
Wij zijn van plan om in mei ervoor te gaan. Onze dochter wordt zondag 1. Dus als we ervan uitgaan dat het meteen lukt (de eerste was ook in 1 keer raak), dan is onze meid 29 maanden, dus 2,5 jaar.
Hier riep ik altijd dat we er snel voor zouden gaan, vanaf een maand of 6, omdat ik 4 miskramen heb gehad en pas na 2,5 jaar zwanger was van onze zoon. Door privéomstandigheden, bekkenproblemen en slaapproblemen van onze zoon, zijn we net 4 maanden bezig. Slapen doet hij nog steeds slecht, maar nu wel op zijn eigen kamertje. Geef ook nog BV, dus wie weet ooit tandemen.
Hier besloten om niet aan anticonceptie te doen na de bevalling. We wilde graag 2 kindjes dicht op elkaar. Werd na 3,5 maand voor het eerst ongesteld en was na 6 maanden weer zwanger. Dochterlief sliep toen niet door, maar dat namen we voor lief. Gebroken nachten zitten we toch in dachten we. Nu slaapt ze al maaaaaanden gewoon netjes door en ben nu 39 weken zwanger van nummer 2 Aftellen dus, maar heb er weer zon zin in!
Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je verdient, onze eigen bijdrage werd nagenoeg verdubbeld volgens mij. Ik hoop voor jullie ook dat jullie snel kunnen doorslapen.
Mijn vriend wilde wel toen onze 1e 5 maanden was maar ik was er toen absoluut niet aan toe!!! Rond haar 1e verjaardag weer kriebels maar toen bij hem weer twijfel. Uiteindelijk toch voor gegaan en ze was 15 maanden toen ik weer zwanger raakte. Ze sliep al door heeft soms wel eens een periode gehad dat ze 's nachts overstuur wakker werd maar dat ging weer over. De 2e zou op de 2e verjaardag van mijn oudste moeten komen maar dat liep wat anders dan gedacht...........
We waren er pas echt aan toe toen de oudste net twee geworden was. Ergens dacht ik ook dat het makkelijker zou zijn als de oudste iets ouder was. Nu denk ik dat ik ze liever toch wat dichter op elkaar had gehad want druk is het toch wel . Als ik een jaar langer zou hebben gewacht zou de oudste naar de basisschool zijn gegaan, was ook lekker geweest. Ach... Alles heeft zijn voor en nadelen als jullie er maar aan toe zijn toch?
Bij ons was het toen mijn zoontje 8 maanden was meteen raak. Onze oudste slaapt met vlagen wel door en niet door (nu moeten we er vaak weer 1-2 x per nacht uit voor hem), onze jongste heeft tot bijna een jaar niet doorgeslapen, maar nu slaapt hij al een paar maanden iedere nacht door. Ach ja, wij zeiden maar zo, nu zijn we er nog aan gewend. De eerste paar maanden waren wel erg zwaar, maar nu is het echt erg leuk, ze kunnen zo leuk spelen samen.
Wij gingen er weer voor toen de oudste 7 maanden was. Een maand later was ik zwanger. Er zit nu 16 maanden verschil tussen. Druk en pittig, maar vind het ook erg leuk dat er maar weinig leeftijdsverschil tussen zit.
Mijn zoontje is net 1 geworden. Bij mij kriebelt het al heeel erg. Vandaag met mijn man erover gesproken en we gaan er vanaf januari weer voor. Ik kan niet wachten!!
Als ik de reacties lees zijn er toch heel wat ouders die al vrij vroeg nog een kindje willen Leuk hoor! Ik moest er niet aan denken toen S. nog geen jaar was. Je leven staat zo op de kop. Nu hij 1,5 is en echt alles weer op de rit en "normaal" is geworden. Willen wij ook een 2e. Heb vorige week mijn spiraaltje laten verwijderen. Ik vind het spannend...
Vind het echt leuk om al jullie ervaringen te lezen! Ons mannetje slaapt nu de laatste 3 nachten echt zo geweldig goed, hoop dat hij volhoud en de kriebels bij mijn man ook snel komen hihi
Wij wilde na ongeveer een jaar weet beginnen. Maar zijn na 8 maanden begonnen. Nog niet zwanger maar wie weet deze maand Wachten op doorslapen vind ik niet handig. Wie weet hoe het over 9 maanden gaat.... dat is weer zo ver weg. Mij lijkt het op een gegeven moment heerlijk om met t gezin in een nieuwe fase zonder luiers te komen
wij weten het nog niet zo goed..Met senn een pittig(ook traumatische bevalling ->spoedkz gehad), veel ziek geweest, zhuis is en uit en nu komt bij ons alles in een wat rustiger vaarwater... soms lijkt het nog maar zo kort geleden, zwanger zijn, bevallen en hij is morgen 'alweer'of 'nog maar'13 maand.. Wij willen eind dit jaar/begin jan.er weer voor gaan...wel spannend weer moet ik zeggen..