wanneer gingen jullie voor een 2e?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Wij hadden vooraf besloten dat we snel weer voor een tweede wilden gaan. Rond de 6-9 maand na de geboorte van de eerste. Na 9 maanden gestopt met anti conceptie en gelijk zwanger. Er zit 1,5 jaar tussen. Ik vond het eerste jaar loeizwaar, maar dat lag vooral aan dat onze tweede niet goed in haarvel heeft gezeten. Nu alles goed gaat is het erg leuk! Wel druk en vermoeiend, maar erg leuk! Ze spelen (en ruzien) al samen.. ;)

Qua kosten vind ik het wel meer. Vooral kleding en opvangkosten. Maar ik weet ook niet of ik een heel reeel beeld heb, want ik ben ondertussen deels werkloos geraakt en binnenkort helemaal. Daarbij is het financieel in de wereld ook slechter geworden, dus alles bij elkaar vind ik dat wel pittig. Dus het ligt van niet helemaal alleen aan 1 of 2 kinderen hebben.

Over het snachts wakker worden. Ik snap je man wel, maar ik vraag me af of het reeel is. Mijn oudste sliep eigenlijk altijd goed. Maar ook hij heeft nu fases van vaker wakker worden door dromen, plassen oid. Dus toen de jongste ook zo moeilijk 'deed' hadden we er soms twee sanchts. Al was de oudste goed en snel weer in bed te krijgen. Maar wat ik ermee wil zeggen is: nu goed slapen geeft zeker geen garanties! Daarbij duurt het nog minimaal 9 maanden voordat de kleine zal komen. :)

Succes met de beslissing!

2. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hier toen de jongste ongeveer 15 maanden was.. We hoopte een tweede te mogen verwachten als de jongste ongeveer 2 jaar zou worden.. Dat is gelukt ;) De jongste is twee weken voor de tweede verjaardag van de oudste geboren. De oudste sliep toen al wel lekker door... Als het omgedraaid was geweest, dat de jongste de oudste was zeg maar.. Hadden we denk ik wel wat langer gewacht haha.. Die slaapt nu nog niet door en vaak eruit en dat is wel vermoeiend ;)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ons zoontje was bijna 3jaar toen zn zusje werd geboren. mooie tijd ertussen zo. de oudste kan lekker zijn ding doen, zelf traplopen, zelf aankleden, geen luiers enz enz. en dan heb je wat meer tijd voor je 2e

4. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je gebroken nachten hebt is prima en weten ik en mijn partner ook, maat er zit wel verschil in of het dagelijks is of een keer tijdens een sprongetje.. En of je er dan 1x uit kan of elk uur..

Wij hebben vaak 4/5 x per nacht helaas.. Maar afgelopen 4 nachten niet!! En dat is nog nooit voorgekomen!!

Ik lees wel eens iets over ouderschapsverlof opnemen op het werk?
    Moet je dit zelf regelen en kan dit altijd en wat houd het precies in?

Deel Deze Pagina