Wanneer gingen jullie voor een 2e?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MotherOfAnAngel, 10 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Toen onze dochter bijna 2 werd begonnen, na 10wk zwangerschap helaas een miskraam. Anders was ik volgende maand uitgerekend en had er 2 jaar en 8 maanden tussen gezeten. Nu nog niet weer zwanger, en gaan we dus over de 3 jaar heen. Wel vind ik het leuk dat ze dan alles heel bewust mee gaat maken mocht het weer zover komen!
     
  2. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Door mijn toendertijd extreem korte LF, zijn we zodra het kon voor de 2e gegaan. Onder het mom van "als het wat langer duurt is dat niet erg".

    Uiteindelijk vrij snel weer zwanger geraakt. Het leeftijdsverschil is 1 jaar en 16 dagen. Nu zijn ze 7 en 8 jaar oud en willen we komende zomer beginnen proberen voor een 3e.
     
  3. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Idd wat al gezegd word, kijk wanneer jullie er klaar voor zijn.

    Tussen onze 2 dochters zit 2 jaar en 9 maanden...en ik vind het heerlijk. Ze zitten wat leeftijd dicht bij elkaar...maar de drukte van 2 onder de 2 jaar was er niet. De oudste inmiddels 4,5 Jaar en de jongste over 1 maand 2 jaar spelen heel leuk samen.

    Nu de jongste rond de 2 jaar is willen we voor een derde gaan. Zit dan ook zelfde leeftijdsverschil tussen.
     
  4. dunnie

    dunnie Actief lid

    5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Poeh dat hangt echt af hoe jij je voelt.

    zwanger worden is voor ons ook niet vanzelfsprekend, en we zijn afhankelijk van ivf. Na 2 jaar mmm was ik bij de eerste ivf zwanger! Na de zwangerschap, bevalling en alles erna met koemelkallergie, kots, reflux, huilen, burn out en paniekstoornis was ik er wel klaar mee. Mijn man nog meer als mij.

    maar rond oktober gaf mijn hormoon huishouden toch wat anders aan. Na veel praten en denken willen we er toch voor gaan.

    Mijn idee is dat het fijn is als er een baby komt zodra mijn meisje naar school gaat. Want dan heb ik overdag alle tijd voor de mini, en uit school is de oudste aan de beurt. Dat zou de ideale situatie zijn in onze ogen.

    maar de ideale situatie heb je niet voor het zeggen. En omdat ik een soort van overal op voorbereid wil zijn, heb ik het spiraal vast eruit laten jassen. Wat er nu gebeurt, dat zien we wel. Want als het natuurlijk zou lukken, zou het wel heel mooi zijn. Want ivf....pfffff
    Maar de kans is klein. Als we weer naar het ziekenhuis gaan kunnen we in ieder geval zeggen dat het hormoon al een tijdje eruit is, en kunnen we aan de slag zodra er plek is, en wanneer het ons uitkomt.

    dus dat
     
  5. Danielle1987

    Danielle1987 Fanatiek lid

    13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Wij gaan nu voor een 2e en onze dochter word 4 eind april...

    Dus ja.... het is echt naar wat je zelf wilt... en wat goed voelt voor jullie
     
  6. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij gingen voor nummer 2 toen onze oudste 2 jaar werd. Daar 9 maanden over gedaan voor ik blijvend zwanger raakte (2 miskramen). Voor nummer 3 gingen we toen de tweede 1 jaar werd. Leeftijdsverschil is bijna op de dag af 2 jaar en het zijn echt de dikste vriendinnen :) Ik heb het niet als druk ervaren.
     
  7. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Mijn droom is ook om ooit nog een kindje te krijgen. Ons dochtertje is bijna 1 en het benauwd me om er nu aan te denken. Mijn gevoel zegt wat anders dan mn verstand. Wij wachten ook mooi. Mijn man is er nog niet over uit of er nog eentje mag komen.
    Dus ik denk ook dat er wat leeftijdsverschil tussen gaat zitten mocht het zover komen. :)
    Maar dat is voor mij ook beter omdat ik af een toe een chaoot ben :roflmao:
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    De oudste was 10 maanden toen ik zwanger raakte van de 2e.
    Bewuste keuze.
    We hadden alleen niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn ;)
    Ik vond het leeftijdsverschil echt ideaal.
     
  9. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! :D
    Onze kleine meid is net twee geworden en ik ben nu 3 maanden zwanger van nummer 2.
    Ik was er al eerder klaar voor, toen onze dochter net 1 was zei ik al dat er wel een tweede mocht komen, maar ik ben ook heel blij dat we nog even gewacht hebben.

    Ik merk dat het eerste jaar toch echt wel heel pittig is. En ik merk dat mijn dochter tussen de leeftijd van 18 maanden en 2 jaar zo onwijs gegroeid is. Ook in bijvoorbeeld de communicatie. Ik kan nu zo veel meer begrijpelijk maken en zij ook naar mij toe. En dat vind ik belangrijk. Dat als ze even moet wachten zo, dat ze mij begrijpt. En dat ze mij duidelijk kan maken als ze dat moeilijk vind of verdrietig van wordt. Dit zijn toch wel lastige dingen en ik vind het fijn dat ze nu goed dingen tegen me kan zeggen. Daarnaast is het ook praktisch dat ze zelf de trap op en af kan, dat ze zelf haar jas aan kan doen en dat ik haar met eten eigenlijk niet meer hoef te helpen.
     
  10. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hier zit, als de baby geboren is, net 6 jaar tussen. En dat vind ik prima, had er eerder niet aan moeten denken:roflmao:
     
  11. Ajuuparaplu

    Ajuuparaplu Fanatiek lid

    15 jan 2020
    1.521
    1.118
    113
    Vrouw
    We zijn met 8 maanden gaan proberen met het idee dat het toch niet weer gelijk raak zou zijn. Dat was het wel, ze schelen 17 maanden. Ik vond 1 zwaar qua nachtrust (ik heb geen doorslapers, nu met 4 en 5 nog steeds niet ) maar 2 net zo zwaar. Voor de rest liggen hun interesses dicht bij elkaar en dat is makkelijk. En gezellig, ze spelen samen en zijn echte vriendjes (en slaan elkaar soms de hersens in). Ik zou het zo weer doen.

    Borstvoeding hebben we de WHO norm ruimschoots gehaald. Heb doorgevoerd tijdens de zwangerschap en daarna tandem. De oudste gestopt met ruim 4 en de jongste met ruim 3, beide zelf gestopt.

    Nu proberen we voor een 3e. Lijkt me ook wel bijzonder om juist wat meer tijd er tussen te hebben.
     
  12. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Toen onze dochter 1,5 was waren we er klaar voor om voor een tweede te proberen. Nu zal ze 3 jaar en 2 maanden zijn als de baby komt. Vind ik wel een mooi leeftijdverschil :) Maar al zou het verschil 4 jaar zijn, zou ik ook goed vinden. Mijn zus en ik schelen 3,5 jaar en ik heb vroeger altijd veel met haar gespeeld en ik ga nu nog steeds heel veel met haar om.
     

Deel Deze Pagina