wij zijn deze maand begonnen voor een 2de. ik wilde ook alweer net na de geboorte maar dat hebben we maar niet gedaan.. nu is ons zoontje 7,5 maand en gaan we er weer voor. mijn rede is vooral dat ik al 31 ben en 2 jaar bezig ben geweest voor we zwanger waren van de eerste.. nu kijken we gewoon wat het ons brengt..
ik moet nog bevallen van de eerste maar, ik vind een leeftijdsverschil van 4 jaar wel mooi.. ik hoef het echt niet zo snel na de bevalling alweer, voor mijn gevoel kun je dan niet eens genieten van je eerste kindje!
Het begon te kriebelen toen de eerste een dag was ! hahaha!! Ben gestopt met de pil toen de eerste een half jaar oud was, eisprong kwam niet op gang dus uiteindelijk zwanger toen de eerste 10 maanden was. zit dalijk 19 maanden tussen!
Dat dacht ik ook,wilde nog wel een paar jaar wachten. Maar nu ik bevallen ben , denk ik er toch heel anders over
Ben nog niet bevallen van mijn eerste. Ik wil geen groot leeftijdsverschil tussen de kinderen, lijkt me niks. Maar het lijkt me ook niks om meteen weer te beginnen aan een 2de. Wil eerst een vaste baan vinden na de bevalling, stabiliteit qua werk en inkomen. Want bij deze zwangerschap is dat minder lekker gegaan waardoor ik nu dus een WW geniet. Ennnn...ik wil genieten van mijn kindje. En niet meteen de zorg dragen over 2 kleine kinderen. Dat lijkt me best heftig namelijk.
Ik dacht ook altijd dat als de oudste 2 zou zijn we dan wel voor een 2e zouden gaan. Toch begon het al heel snel weer te kriebelen na de geboorte van onze dochter! Door borstvoeding had ik lang geen cyclus, die kwam vorige maand weer op gang. Nu mijn dochter bijna 9 maanden is ben ik weer zwanger! Er zal straks, als alles goed mag gaan, 17 maanden tussen zitten. Het is voor mij niet zo dat ik dan minder van de eerste zal genieten. Nu ik weet wat het is om mama te zijn vind ik het heel leuk dat er snel een 2e bij komt! Dubbel genieten
nog niet helemaal officieel, nog geen test gedaan maar wel overtijd en symptomen. mila is nu 9 maanden..
Wow sommigen zijn er echt snel bij! Ik ben nu zwanger van m'n eerste en wil graag ook niet te lang wachten met een 2e. Ik vind zelf een leeftijdsverschil van 2 à 3 jaar wel mooi. Tussen mij en mijn broertje zit 7 jaar, ondanks dat we altijd heel goed hebben kunnen opschieten met elkaar, vond ik het toch jammer dat het verschil zo groot was, vooral als je klein bent merk je dat.
Kriebelen ..... bijna gelijk na de geboorte van de oudste maar daadwerkelijk proberen na 4 maanden en gelijk zwanger er zit nu 13,5 maand tussen hun in. Nu kriebelt het weer maar we willen nog even wachten want het is wel druk met 2 kleintjes zo dicht bij elkaar en zeker als je daarnaast ook nog zwanger zou zijn.
Voor de eerste zijn we bijna 6 jaar bezig geweest in de MMM. Dus toen ik bevallen was besloten we geen anticonceptie te gebruiken want stel dat het weer zo lang zou duren. Maar toen Renée 5 maanden was was ik alweer zwanger van de tweede. Na de bevalling wilde we gelijk een derde, toen weer even niet want het werd wel erg druk. Stonden zelfs op het punt mijn man te laten helpen ha,ha. Maar hij is bang voor naalden en stelde het maar uit. Toen dacht ik dat ik zwanger was door de pil heen. wij een test gedaan, negatief.... en daar baalde we van. Toen dachten we, wie houden we voor de gek we gaan gewoon voor het grote gezin wat we altijd wilde. Die drukke periode gaat altijd voorbij. En ik stopte met de pil en voilla... 2e ronde raak. Dus nummer 3 in 3 jaar tijd is op weg....
Wat super Elmo dat je de 2 en 3de keer spontaan zwanger bent geworden. Leuk een 3de in 3 jaar. Dat gaan wij ook nog wel halen
Oh heerlijk zeg, een groot gezin lijkt me ook superleuk. Maar dan zullen we toch echt een groter huisje moeten kopen haha.
Mijn dochter is straks 4 jaar en 7 maand ouder, da's veel meer dan ik van tevoren had bedacht maar ergens is het ook wel heel fijn. Ze heeft haar eigen dingen al (school) en ik kan heel veel uitleggen. En omdat ik al heel lang gastouder ben verwacht ik niet dat ze jaloers gaat zijn. Ze vindt t geweldig dat ze eindelijk een broertje krijgt! En wie weet komt er nog een derde, maar die komt dan wel sneller hoor.
Hier was ik weer zwanger toen de 1e 11 maanden was, helaas is dit geeindigd in een mk, ben nu wel weer zwanger van de 2e en er zit straks 25 maanden tussen. Ik wilde trouwens altijd al weinig leeftijdsverschil tussen de kids. En hier denk ik nu dus, als er een derde komt dan gaan we er wat meer verschil tussen laten zitten
Hoi! Mijn dochter wordt 4 in september en ik ben nu ruim 37 weken zwanger. Ik ben blij dat we even gewacht hebben. het lijkt mij enorm zwaar om twee kindjes in de luiers te hebben, helemaal als de eerste nog niet loopt. Het blijft wel bij deze twee, dat weet ik wel bijna zeker, hoe leuk ik het ook allemaal vind. Lfs Manon