Wanneer gingen jullie voor een tweede kindje???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ingeping, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan2kanjers

8 aug 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Hoi,

Ik was zwanger toen onze oudste 11 maanden was en toen nr 2 geboren is zat er 20 maanden tussen. Ons is het heel goed bevallen en nu hebben ze veell aan elkaar. Natuurlijk is er wel eens wat onenigheid maar dat is bij alle broers en zussen wel eens.

2. Geakksuus

Geakksuus Actief lid

17 jul 2013
    112
    0
    0
    1e verkoopmedw
    Brabant
    Over de eerste langer dan 2 jaar gedaan die is van oktober 2013, dus we dachten we gaan er gewoon weer voor ( na m'n lichaam een beetje de tijd te hebben gegeven) en inmiddels is de 2e al onderweg! Kan het nog steeds niet geloven. Er zit dadelijk als ik me niet vergis 17 maanden tussen.
    Nou moet ik erbij zeggen dat m'n zoon heel makkelijk en tevreden is, dat scheelt misschien ook wel ;)

3. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Er zit 3 jaar tussen. Als ik het over kon doen had ik ze of allebei vlak achter elkaar gewild, of 4 jaar er tussen.

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hier toen de kleine 8mnd was hadden we eigenlijk meer zoiets zal toch niet gelijk raak zijn!

Dus wel :) dus hier zit straks kleine 1.5 jaartje tussen

Vind het ook helemaal niet erg zo kort, scheelt een hoop spullen/kinderkamer/wagen ect

En de leeftijd is ook niet groot

5. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Bij begon het alweer te kriebelen toen mijn zoontje 6 maanden was. Maar dat was denk ik meer ivm een babytje en zwanger zijn. Vond het heerlijk zwanger zijn ondanks de laatste zware maand en alle kwaaltjes.

Heb er nooit wat over gezegd tegen manlief totdat april dit jaar. Besloten toen voor een tweede te gaan. Ik in tranen toen manlief aangaf weer een kindje te willen zo blij:D. Zoontje is 8-7 2 geworden en op 13-7 positieve test in mijn handen dus er zal als alles goed gaat (waar we gewoon van uitgaan) 2 jaar en 20 maanden tussen zitten ongeveer

6. BiZa

BiZa Lid

10 mrt 2013
    14
    0
    0
    Midden Nederland
    Hier een dochter van bijna 3 en eigenlijk nu pas het gevoel dat een tweede binnen ons gezin past.
    Mijn omgeving vind het allemaal maar laat, ik vind het goed zo. Tegen de tijd dat er een tweede is, gaat de kleine bijna naar school of gaat ze al naar school. We hebben volop kunnen genieten van onze kleine meid.
    Vind dit een mooi leeftijdsverschil en 2 hele kleintjes is voor mij niet weggelegd!
    Bij ons is 2 ook het maximale ivm mijn gezondheid en onze wensen voor de toekomst.

7. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Tussen onze 1e en 2e zit 18 mnd en tussen 2e en 3e 26 mnd. Als ze klein zijn zijn ze makkelijk maar wacht tot ze ouder worden :) ze zijn dan tochook echt wel om toerbeurten concurentie van elkaar. Vooral rond de 7 en 5 jaar.
    Tussen de 3e en 4e zit nu 6 jaar, ik benieuwd hoe dat is. Lijkt me een stukje makkelijker. :)

8. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ml wou eerst geen tweede kindje... pas sinds oktober 2012 gaf hij groen licht ;)

in april was ik heel even zwanger, maar werd vmk... en nu hopelijk plakbeeb en dan zullen zoonlief en baby bijna 5 jaar schelen in leeftijd

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Tussen nr 1 en nr 2 zit ruim 2 jaar, bijna twee en een half jaar
    tussen nr 1 en nr 3 zit bijna 6 jaar en tussen nr 2 en nr 3 zit ruim 3 jaar:D

10. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Wij hebben heel bewust gewacht met een tweede. Deze keuze gemaakt omdat we voelden dat dat beter bij ons past maar ook omdat het ons erg fijn leek dat ons meisje de komst van een broertje of zusje bewust mee maakt. Toen de keus genomen was voor een tweede te gaan, was het ook direct raak (wat een wonder!). Mijn dochter wordt deze maand 3. De tweede komt in februari (als alles goed gaat). Dan zit er dus een leeftijdsverschil van 3,5 jaar tussen beide. Voelt voor ons erg goed, maar ik ben ervan overtuigd dat het een persoonlijke keuze is.

Deel Deze Pagina