Jeetje na een week geloof ik al. Ze waren allebei nog niet op geboortegewicht (wel bijna) en van de vk mocht het zolang we ze maar warm aankleedden en goed hun temperatuur in de gaten zouden houden. Nog gezellig een lang stuk gewandeld met de kraamverzorgster
de eerste week lag hij al buiten, was super mooi weer deze zomer en hij hield zich goed warm. Echt zelf met hem ergens naartoe (lees supermarkt of klein blokje door straat ) deed ik na 4 weken pas. Eerder had ik er compleet geen behoefte aan. nu is hij 6 weken en moet ik soms iets ophalen met de auto ergens en dat vind ik nog steeds verschrikkelijk ; ) helemaal op afspraak en vaste tijden. Als ik het ritme zelf kan bepalen is het beter.
Na een week. Geboortegewicht was niet meer nodig, volgens mijn vk, als er maar groei zat in zijn gewicht. Als ik op zijn geboortegewicht had moeten wachten had ik pas na 3 weken met hem naar buiten gekund.
Bij de eerste twee na een week toen ze op geboorte gewicht zaten Bij de derde ook na een week maar ze was nog niet op haar geboorte gewicht,dit was ze na 4 weken pas, maarja met kinderen die naar school moeten en een man die ook gewoon weer moet werken... Ik laat de kleine ook niet alleen thuis dus lekker extra dekentje over en gewoon wandelen
oudste nadat de kraamzorg weg ging. En jongste na 3 dagen al, ze was toen al over haar geboorte gewicht heen en het was warm weer
Precies na 1 week. Zoonlief was al wel voorbij geboortegewicht. Dat was namelijk een voorwaarde volgens de kraamzorg
Op dag 4. Van de bewering dat je moet wachten tot een baby op haar geboortegewicht zit, heb ik hier in Canada nog nooit gehoord. Voor zover ik weet is dit ook niet noodzakelijk vanuit medisch oogpunt. Frisse lucht is juist gezond! Natuurlijk zorgen dat je kindje het warm genoeg maar niet te warm heeft, en natuurlijk niet in het griepseizoen mensenmassa's opzoeken.
Dag 3 mochten we al het ziekenhuis verlaten en dan zijn we zo naar Brugge gereden om ons zoontje te herkennen. Dag 6 moest hij naar de kinderarts ivm met wat onderzoekjes maar die waren allemaal in orde. Omdat het dan al middag was hebben we een stopje gedaan bij de Mc Donalds. Hihi, 6 dagen oud en al in de Mc Donalds, hahaha!
Voor TS is het allang niet meer relevant natuurlijk, maar misschien zijn al deze reacties voor iemand anders ooit nog eens een keer handig... Bij de oudste gingen we met een dag of 10 voor het eerst naar buiten. Zij had wat moeite met zichzelf op temperatuur te houden en was wat klein. Bij de jongste ging ik de dag na de bevalling al even lekker een stukje lopen. Het was lekker zonnig en zacht weer en de jongste had flink wat vetjes en een mooie stabiele temperatuur. Ben sinds dag twee elke dag even met haar wezen wandelen.
Aan het eind van de kraamweek, wel maar zo'n 20 meter ofzo. Ik kon niet meer duizelig en raar was ik, was 1,5 liter bloed verloren.
Dag 3 is ze mee aangifte gaan doen. Toen was ze alnop gewicht en constante temp. Dag 5 is ze mee borstkolf gaan halen. Wel beide keren met de auto en stukje lopen in maxicosi. Verder elke dag even de tuin in voor n paar minuutjes. Vandaag dag 9 gaat ze mee naar een verjaardag. In principe mag en kan ze langer naar buiten. Maar mama kan nog niet veel ivm flinke schade downunder, dus wandelingetje zit er nog niet in. Papa wil wel, maar in kraamweek nog geen tijd voor gehad ivm visites en controles door de vk en kraamhulp.
Wij zijn een week na de bevalling (lees: spoedkeizersnede) een rondje intratuin gaan doen. Op de helft hebben we kunnen stoppen in het restaurant en kon ik ff bijtanken. Ik moest ook echt weg uit huis! Werd helemaal gek.