Het groeit niet per se sneller volgens mij, maar het wordt sneller dikker. Babyhaar is erg vlassig en als je dat zo laat, duurt het erg lang voor er dikker kinderhaar voor in de plaats komt. Op 1 of andere manier als je het een paar keer kortwiekt heb je in no time een volle kop met haar. Tenminste, ik ken diverse voorbeelden waarbij het heeft gewerkt, dus ik zou het zeker proberen (maar ik heb makkelijk praten met een knul). Er zijn culturen waarin het normaal is dat er volgens mij rond de eerste verjaardag geschoren wordt. Werkt als een tierelier.... Sil zijn haar groeit nu zeker erg gelijkmatig, ja! Met zijn babyhaar was het erg piekerig en ongelijk qua lengte, maar daar is nu niks meer van te zien.
tim heeft weinig, licht haar. Ik denk dat het nog een paar jaar zal duren Dat kort scheren lijkt mij wel wat, maar aangezien hij licht haar heeft, zal het er lang uitzien alsof hij kaal is denk ik.
Mijn dochtertje is over 2 maanden 2 jaar maar heeft nog steeds niet heel veel haar, vooral aan de zijkanten niet, bovenop en achter wel. Maar we zijn wel al 2x naar de kapper geweest omdat ze op een gegeven moment echt piekjes had en dat vond ik er niet mooi uitzien. En sinds het geknipt is lijkt haar haar ook veel voller. Al zullen we nog even moeten wachten met staarten hier Ze kan al een tijdje een staart op haar hoofd maar dat staat har niet zo leuk dus ik wachten tot we 2 staartjes kunnen maken
Naja, ik loop eigenlijk al dagen met het idee om zo'n post te openen. Dus thanx! Noor haar lokken aan de zijkant, dus bij de oren, worden erg lang. Ook hangt haar pony in haar gezicht. Ik hoorde idd dat het vlashaar weggeknipt 'moet' worden, zodat het dikker terug komt. Ik zie het eigenlijk echt niet zitten om met haar naar de kapper te gaan. Dat wordt 1 groot drama. Kan ik jullie nu al vertellen. Zelf doen lijkt me ook geen optie (maar wel de beste van de twee). Ik kam haar haar nu naar de zijkant, dan gaat het nog en de lange lokken doe ik achter haar oren. Echt blij ben ik er niet mee.
Ik durf het eigenlijk niet zelf te doen. Ben bang dat als ik met een tondeuse aan de gang ga dat ik het dan helemaal verprutst. Ben niet zo handig aangelegd wat dat betreft.
Met elf maand heb ik Jesse voor 't eerst zelf geknipt. Hij heeft allemaal krulletjes, dus je ziet niet als het soms een beetje scheef of ongelijk is. Momenteel heb ik hem al twaalf keer geknipt (ik hou het bij in z'n plakboek) en 't is wel lekker voordelig, hahaha.
ik knip zelf (ben kapster) heb tijdens opleiding ontzettend veel kindjes geknipt. Vind ik veel leuker dan volwassenen knippen. een echte uitdaging en geniet er vollop van. Mijn zoontje is nu 2x geknipt. in de nek lange haren en bij de oortjes. Gaat super en hij gaat zelf zn haartjes kammen. Hij heeft ook redelijk dun haar maar vind toch wel dat het in zn nek steeds te lang is. tip: schakel een thuiskapster in. je kindje is dan in vertrouwde omgeving. in een kapsalon zijn rare dingen om hem heen, vreemde mensen, geluiden en geurtjes. vooral je kindje níet stevig beet pakken. dit vragen kapsters (in salon) vaak aan je omdat ze het anders niet kunnen knippen. dit veroorzaakt juist angst voor kappers.
Met 9 maand zijn we voor het eerst met onze dochter naar de kapper geweest. De kapper heeft de piekjes weggehaald en alles een beetje op dezelfde lengte geknipt. Het ziet er nu wel voller uit.
We zijn voor de eerste keer geweest toen hij 1 was. Ik heb het laatste geprobeerd zelf bij te knippen, maar heb snel mijn poging gestaakt ('t zg niet uit!). Ben dezelfde week nog naar de kapper geweest!
ben zelf kapster en heb mijn drie kinders na ongv. 6 weken het beruchte opa randje weggeschoren tja ik kan het niet zien op de 1 of andere manier