Wanneer gingen jullie weer aan het werk

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door IngiePingie, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hoi meiden..
    Ik zat met een vraag in mj hoofd..
    Wanneer zijn jullie na de geboorte van jullie kindje weer aan het werk gegaan, of verder gegaan met een opleiding.. En voor hoe veel uur..
    Ik sta er zelf ook alleen voor straks en dit is iets wat me heel erg bezig houd.. Ik doe nog net optijd examen maar zou eigenlijk in februari een vervolg opleiding gaan doen :( zit heel erg in twijfel wat ik hier mee moet doen en wanneer eventueel dan te beginnen

Ik hoor graag hoe jullie dit deden en doen als alleenstaande moeder

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik ben ook alleenstaande. kindje is nu 10w. voor mij blijft dat hetzelfde of ik nu single ben of in relatie.
    ik ben gewoon 5 maand thuis, net zoas iedereen bij ons op werk en erna ga ik voltijds terug werken net zoas ervoor. ik ben van belgie. en ik krijg hier niets extra's . ik hoor soms dingen bij jullie als huursubsidieties enzo. zo een dingen heb ik hier niet. dus voltijds werken moet jammer genoeg. kindje gaat ook voltijds naar KDV, maar of ik nu in relatie ben of niet, dat moest ze sowieso. mijn ouders werken ook nog vandaar.

gr

3. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Na mijn verlof verder gegaan met school/stage - Fulltime.
    Toen die opleiding klaar was, weer fulltime HBO, niet gehaald, en toen 32-36 uur pw werken.

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

idd hier in nederland is dat wat anders. je hebt recht op totaal 16 weken verlof (totaal voor en na bevalling).
    Ik had 6 weken ervoor en 10 weken erna

toen de kleine dus 10 weken was ben ik weer 32 uur gaan werken. Toeslagen heb je in NL wel, maar is niet dat je alleen van toeslagen rond kunt komen of zo hoor.
    Dus ook ik moest wel gaan voor die 4 dagen om alles te kunnen betalen en de kleine ging toen al 4 dagen naar de opvang (wat overigens prima ging)

een studie zou ik er niet bij hebben kunnen doen hoor ivm alle kosten. en alles kost toch weer energie (vooral in begin als je nog erg moet wennen aan de situatie)
    maar goed anderen doen wel een studie (vaak werken die dan niet of minder) hoor ik ook wel eens dus wie weet

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben in totaal 18 weken vrij geweest (4wkn voor de uitgerekende datum en 14 na, ik had er nog 2 weekjes vakantie achteraan geplakt :))
    Voorheen werkte ik 40 uur en nu 32uur!

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ga in februari weer beginnen ben vanaf 33 weken thuis omdat ik niet meer kon werken :(
    dus 16weken en dan nog al mijn overige vakantie uren van dit jaar die ik niet op kon nemen :D
    toen ik zwanger was van mn jongste zoon ben ik na mijn verlof ontslagen (wel met wederzijds goedvinden want ik wou toch weg en heb totaal 2 dagen ww ontvangen toen en dus eigenlijk na mijn verlof gelijk weer begonnen bij mijn huisige werkgever :D
    toen mijn zoon 1 was ben ik begonnen aan de pedicureopleiding en vond dat best pittig de combi mama/werk/opleiding
    maar ga het ws volgend jaar weer doen maar dan verpleegkundige opleiding :)
    t is denk net hjoeveel je aan kan /wil en hoe je ervoor staat wb opvang voor je kindje , en de combi werk/prive

7. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Ik denk dat ik het nog zwaar ga krijgen dan.. Ik werk namelijk in de horeca.. en zou dus eigenlijk in feb doorstromen naar opleiding zelfstandig werkend kok... Denk dat ik deze "droom" dus maar even moet laten varen.. want zowel de opleiding als het werken zelf is behoorlijk pittig.. zonder het moeder zijn al...
    Gelukkig heb ik ook nog papieren voor de zorg. Dus denk zomaar dat het een betere optie zal zijn voor mezelf om daar dan maar werk in te gaan zoeken.. Maar goed, tis nog allemaal ver weg..

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Na 12 weken. ik ben toen voor 32 uur gaan werken, maar sinds een half jaar werk ik 28 uur.

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Toen Kenji 12 weken was ben ik weer begonnen.
    In principe voor 30 uur.
    Als ik kon kiezen zou ik 24 uur mooi vinden, maar nu ik straks zonder werk zit zal ik banen tot max. 32 uur aannemen.

Deel Deze Pagina