Hoi, Vraag zegt het al. Vandaag was wel het toppunt! Anne is praktisch de hele dag vanaf 11.00 uur wakker geweest. Nu slaapt ze pas en af en toe deed ze wel een hazeslaapje, maar vooral onrustig zijn, jengelen en huilen. 's Nachts (vannacht) gaat het gelukkig goed, maar overdag niet echt. Is dit normaal?? Groetjes, Jolanda
Ik weet niet waar je je kleine overdag te slapen legt? Als ze in haar eigen bedje slaapt, is het misschin een idee om haar kamertje wat donkerder te maken. Slaapt ze beneden, dan krijgt ze overdag misschien teveel prikkels en is het een idee om haar boven in haar eigen bedje. Onze kleine had hetzelfde probleem. Het maakte niet uit waar we haar neerlegden, ze maaide zichzelf overdag steeds wakker en schrok overal van. Op een gegeven moment ben ik haar overdag op haar buikje gaan leggen (in de kinderwagenbak, zo kon ik haar goed in de gaten houden). En zo sliep ze geweldig, veel rustiger.. Maar misschien is het ook een idee om haar in te bakeren, of om haar in een slaapzakje te leggen waar geen armsgaten inzitten zegmaar. Misschien wordt ze daar wel rustig van.. Succes!
Ze is gewoon klaarwakker overdag, vanaf een uur of elf.... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ze krijgt een babysleep, maar dat is meer omdat ze een voorkeurshouding heeft naar rechts. Ik word gek van het gehuil..... Ik kan toch niet niet de hele dag met 'r op schoot gaan zitten. Kinderarts zegt dat ze ook boven op haar kamer moet liggen, hebben we gedaan, helpt alleen geen zak.. ik weet het niet meer, wel weet ik dat ik er knettergek van word. Eerst was het niet zo.
Kan ook een regeldag of zo zijn, dat hebben ze na 3 maanden ook weer ongeveer. Mijn zoontje is bijna 6 weken en had gisteren zo'n dag met alleen maar gehuil. Sinds wanneer doet ze dat?
Hier een weekje geleden ook zo'n situatie... dacht ook dat ik helemaal gek werd!! En waar het nou aan lag weet ik nog steeds niet, maar het is over gegaan! Ik ben uiteindelijk maar wel steeds met r op schoot gaan zitten (en zodra het kon wegleggen, dan is een slaapje van 20 minuten al heerlijk... toch ff tijd voor jezelf). Je huishouden schiet er gigantisch bij in, maar wat ik zei: hier is het vanzelf weer overgegaan. Sterkte meis!!
Hoi Birdie, als er sprake is van een voorkeurshouding, zou ik eens even kijken op www.kiss-kinderen.nl of je de overige symptomen ook herkent. Thirza had dat hier en was de heel dag ook wakker en huilen als ze niet bij mij was. We zijn 4 keer bij een osteopaat geweest en sindsdien is het over! Slaapt als een roosje nu, Voor een goede osteopaat kun je kijken op www.osteopathie.nl Succes!
misschien helpt het om haar in een draagdoek te doen? dan kun je gewoon het huishouden doen. doe ik ook wel eens bij mijn zoontje, en dan valt hij zo in slaap en dan leg ik hem gauw in zijn bedje. en als ik het echt zat ben dan vraag ik mn moeder of ze even komt helpen of vraag ik mijn man als hij thuis is. (werkt thuis) Maar misschien is de oplossing wel simpeler als je denkt en heeft ze last van iets bijvoorbeeld Tandjes, darmpjes, honger? en kun je daar iets tegen doen.
Ik ben ook groot voorstander van de draagdoek. Mijn kleine meid slaapt ook erg slecht: bijna niet overdag tenzij ik haar bij me draag!
Hoi, ik zie dat ze te vroeg geboren is. Is het sinds kort dat ze zo huilt of al sinds ze thuis is? Dat laatste hadden wij ook met Ferry. Hij bleef huilen, elke dag 5 uur achter elkaar! Toen zijn we bij een osteopaat geweest en hij kon ineens lachen. Het was heerlijk! De osteopaat heeft een begin gemaakt. Ferry had ontzettend harde ontlasting en kon niet uit zichzelf poepen. Toen kregen we oplossingen aangeboden en die hielp! Sindsdien een heel ander kind! Klinkt dus toch alsof ze niet helemaal comfortabel is. Het zou ook nog een sprongetje kunnen zijn, dan moet het binnenkort weer zomaar over zijn
Met de geboorte hebben heel veel baby's dit, maar na zo'n 3 maanden is het vaak wel een heel stuk minder. Het kan echt van alles zijn, maar je geeft vrij weinig informatie. Waarom loopt ze bijvoorbeeld bij de kinderarts? Heeft ze dat huilen altijd al gehad? Heeft ze, waarvan je weet, last van bepaalde dingen?
Tja, ze wil nog steeds niet echt goed slapen overdag. Ik wil haar ook niet steeds in een draagdoek bij me dragen, ik ga straks wel weer werken, hoe moet het dan. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel aardig goed tussen de voedingen door. Dat scheelt. En mijn man is altijd en blijft altijd zo rustig! Ik wou dat ik dat had, haha. Maar ze kan er ook niets aan doen natuurlijk. Ik denk niet dat ze ziek is, ze poept heel goed en plast ook goed. Ze is gewoon wakker en vindt het beneden bij mama en papa veel gezelliger. Het is ook niet elke dag zo erg, maar wel meer als in het begin. Ze is bij de kinderarts omdat ze vroeg geboren is. Thanks voor alle reacties!
Klinkt alsof de tip van de kinderarts toch wel jhandig is en je wat rust en regelmaat toe moet passen toch, en dan even doorzetten. Verder: op www.inbakeren.nl staat een en ander over vermoeidheidssignalen enz.
Hoi! Dit klinkt misschien gek maar echt het helpt. Doe de fohn aan. Het geluid maakt ze rustig. Een kennis van ons vertelde ons als je het echt niet meer weet pak de fohn en echt het werkte. Bij die kennis vond het kindje de warmte ook heerlijk maar bij onze dochter was alleen het geluid voldoende. Ik zette de fohn op een koude stand en legde het naast haar wiegje. Zodra ik de fohn aan deed kon ik tot 20 tellen en ze sliep. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Ik heb heeeeeel veel gehad aan de tip van Rozemarijke. Die site van inbakeren.nl! Mijn kleine meid slaapt sinds zondag (de dag dat ik ermee ben begonnen) gewoon lekker in haar wiegje en ik leg haar er dan wakker in. Mijn fout is altijd geweest dat ik haar te laat in haar wiegje probeerde te leggen. Nu kijk ik idd naar de vermoeidheidssignalen en als ik die niet zie gaat ze toch na anderhalf uur max. weer naar bed. Het werkt fantastisch!