Was hier gewoon even benieuwd naar. Volgens mij zit onze dochter er nu net in. Ze wil sinds 2 dagen 's avonds niet slapen. 's Nachts gaat gelukkig nog wel goed (tot nu toe) maar ben er vanavond al 4 keer naartoe geweest om te troosten. Helemaal overstuur. Terwijl er volgens mij helemaal geen reden voor is Ach zal wel weer overgaan hopen we dan maar
Louise is tijdens een sprong sneller hangerig, jammerig, wil continue dat ik in haar buurt blijf, naar de (open) keuken is dus not done... Ze slaapt slechter en eet slechter... als ik dan in het boek kijk, zit ze er qua leeftijd precies in dus het klopt bij haar vaak wel.
hier is danielle ook hangeriger, drinkt slecht, slaapt minder vast en is snachts vaker wakker. Ze is normaal heel vrolijk en lacht bijna de hele dag maar tijdens een sprong is ze wat stil en sneller aan het huilen.
Dominique had volgens mij gisteren haar 12 weekse sprong, ze huilde heel veel, wilde niet slapen (s'nachts gelukkig wel) en ze wilde niet in de box of in de kinderwagen. Ik mocht haar op de arm houden en zodra ik haar weg wilde leggen zette ze het op een brullen! Ben ik niet gewend want ze is normaal een hele vrolijke meid altijd lachen! Vandaag gaat het een stuk beter, weer lekker vrolijk en lachen. Henriette
Hoe ouder ze worden (vanaf 5 maanden) hoe beter je de sprongen herkent. Dat komt vooral doordat je kindje dan in een ritme zit, waar ie tijdens die sprong dan weer helemaal uit raakt. Hangerig, huilerig en ander slaap- en eetgedrag. Soms tot waanzin van moeder toe. Maar het gaat ook weer over en dan heb je echt een supertijd weer voor de boeg. Als je er echt benieuwd naar bent, kan ik je het boek Oei ik groei van harte aanbevelen. Het is leuk geschreven en het verduidelijkt zoveel gedrag. Ook leuk om vooruit te lezen en vast te zien welke vaardigheden er komen gaan.
Minder slapen, Wakker s'nachts, Meer huilen overdag, Graag bij mij zijn, Niet willen eten, Ze heeft net weer een sprong gehad, ben blij dat hij weer afgelopen is. Deze leek wel heftigste sprong wat ze heeft meegemaakt. Je kan ook duidleijk zien dat ze een sprongetje heeft gehad. Ze is nu bijna 11 maanden en ze zeggen dat dit haar laatste sprong geweest is. We zullen het wel merken.