Houden jullie je kinderen thuis na de inentting H1N1?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Nov 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zoals de titel al zegt:

Als het voor jullie mogelijk is, houden jullie je kindjes dan thuis na de inenting H1N1? En zo ja, hoe lang dan?

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    waarom dan?

3. Polletjepiek

i.v.m. eventuele bijwerkingen ofzo

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Nee ik hou mijn kindje niet thuis. snap ook niet waarom ik het wel zou moeten doen

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb wel een afspraak afgezegd, omdat we anders de hele dag op pad zouden zijn.
    Misschien dat ze zich niet zo lekker voelt die dag en ik wil dan wel dat ze rustig kan slapen. Ze slaapt namelijk niet zo goed als we niet thuis zijn.
    Maar als ze verder nergens last van heeft, hou ik haar niet binnen hoor.

6. Polletjepiek

Omdat er nogal veel om te doen is om die prikken, dacht ik dat mensen hun kind extra in de gaten wilden houden.

Vandaar mijn vraag.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik maak me niet druk op de prikken, al die heisa, iedereen maakt iedereen gek.
    Volg je gevoel en verstand

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Die dag zelf verder wel. Normaal gaat ze 's middags naar de peuterspeelzaal, maar dat sla ik een keertje over. 's Ochtends krijgt ze die prik en om zo'n tijdstip dat ze geen slaapje kan doen. Normaal laat ik haar 's ochtends even slapen op de dag dat ze 's middags naar de psz gaat, anders trekt ze het niet. En misschien wordt ze ook nog een dagje hangerig van die prik, dus wij doen het even rustig aan.

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb de halve dag kdv van m'n dochter omgezet, van de ochtend naar de middag, omdat ze in de ochtend haar inenting moet krijgen -tussen half 10 en half 11 - maar om 12 uur gaat ze dus lekker naar het kdv. Lekker afleiding, lekker spelen.

Zelf heb ik er geen last van gehad en bij eerdere inentingen had m'n dochter ook amper last, dus ik maak me daar niet zo druk om (nog niet) .

10. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    mijn dochter is dan bij oma en zal daar na de prik ook weer zijn

11. Bri

Bri Niet meer actief

Hij krijgt rond 15 uur z'n prik en daarna neem ik hem lekker mee naar huis. Wil hem niet terugbrengen naar het kdv, vooral omdat hij dan misschien uit z'n ritme gaat terwijl hij zich misschien niet zo lekker voelt. De dag erna gaat hij gewoon naar het kdv (behalve als hij ziek is of zo).
    Op het kdv kunnen ze heel goed in de gaten houden of er bijwerkingen zijn, dus als je 's ochtends moet prikken kun je best overwegen om je kind daarna weg te brengen. Bij de gewone inentingen, die had ik meestal 's ochtends vroeg, bracht ik hem ook naar het kdv na de prik en dan hielden zij hem extra in de gaten, of hij ergens last van kreeg.

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Mijn kindjes krijgen maandag de prik. Ik hou Jesper wel thuis van de psz die middag. Ik weet sowieso niet of ik het haal om hem op tijd daar te brengen dus. Maar als ik het wel zou halen dan nog hou ik m thuis. Hij is twee dus hij snapt wel al wat van die prikjes en ik denk niet dat hij het in een half uurtje is vergeten....dus mama gaat hem die middag wel verwennen ;)

13. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Nee, ben het niet van plan. Mijn zoontje gaat altijd die dag naar KDV, dus ik breng hem dan gewoon wat later. Eerst prik halen en dan tegen einde van de ochtend alsnog naar kdv. Gaat het dan niet, dan kan ik hem altijd nog ophalen.

Ik maak me er nu nog niet druk om.

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee ik hou haar na de inenting niet thuis, ze gaat lekker naar het kdv.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou lekker de kleine mee naar huis nemen en niet naar kdv of psz brengen na vaccinatie. Ze reageren toch op die enting: schrik, pijnlijke plek. Het lichaam gaat antistoffen aanmaken, daardoor kunnen ze zich lamlendig voelen, sommige kindjes krijgen lichte verhoging, moeten veel huilen die dag, kunnen niet slapen.

16. Ndeva

Ndeva Lid

Aug 1, 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    ALS ik mijn zoon van 7,2 mnd laat vaccineren dan hou ik hem zeker thuis. Na de afgelopen inentingen heeft hij zich behoorlijk beroerd gevoel ( verhoging, kreunen, hangerig ).

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn moeder heeft de prik gehad en zei dat ze daarna nog een paar dagen last had van hoofdpijn en een pijnlijke arm.
    Ik ga mijn zoontje wel extra in de gaten houden, al reageert hij gelukkig nooit zo heftig op vaccinaties. Het zal wel loslopen allemaal...

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ga die dag verder niks bijzonders doen. wel gewoon een boodschap of als het leker weer is een eind wandelen maar niet uitgebried de stad in ofzo nee. meestal slaapt ze hier ook heel lang dan

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik denk dat als er veel bijwerkingen zouden zijn voor babys we dat nu wel zouden weten ivbm heel veel babys die al geprikt zijn.
    ik ben die dag niet aan het werk dus ben al aanwezig

20. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Nee, ik hou hem niet thuis (we moeten trouwens gewoon werken die dag). Hij krijgt hem 's ochtends en gaat daarna gewoon naar het kdv. Wordt hij daar ziek, dan kan ik hem altijd nog ophalen en naar oma brengen.

Share This Page