Binnenkort over naar 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sjalou, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

24 juni word ons meisje alweer een half jaar, ze krijgt nu Hero comfort1 en moet dan over naar Hero comfort2.
    Ik maak me hier een beetje zorgen om, omdat ze reflux heeft en het nu juist met de combi voeding en medicijnen goed gaat.
    Ik vraag me dan ook af, wat veranderd er?
    Is het zo dat ze het schema wat we nu hebben aankunnen houden?Nl 5 flesjes of is dit met de opvolgvoeding anders?

Hoe ging dat bij jullie kindjes?Tips en tricks zijn erg welkom zodat ik me alvast goed kan voorbereiden :D

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ten eerste hoef je niet direct over als ze precies 6 maanden is, je kan het ook rustig aandoen en opbouwen. Ik zou dat zeker doen omdat ze last heeft van reflux. Je kan bijv. eens een fles vervangen door opvolgmelk en zien hoe ze daarop reageert. Gaat dat goed, dan bouw je op. Gaat het niet goed, wacht je nog even.

Van opvolgmelk mag ze 800 ml per dag hebben ipv een liter. Het is dus de bedoeling dat ze met minder melk toekan. Als je merkt dat ze hier nog niet aan toe is, kun je beter gewoon 1 blijven geven tot ze wel flessen laat vallen.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Wij zijn sinds een paar dagen volledig over op nr 2. Zoontje is 28 mei 6 maanden geworden.

Sinds 2 weken eet hij echt flinke porties fruit en groente en is eigenlijk vanzelf de 5e fles vervallen. Dat vond ik het goede moment om over te gaan op nr 2. Ik heb eerst 1 fles vervangen, toen 2 en zo door. Hij heeft wel wat krampjes gehad maar niet noemenswaardig.

Sinds hij volledig nr 2 krijgt drinkt hij de flessen niet meer allemaal leeg, dus ik denk dat we over een tijdje naar 3 flessen toe kunnen. De middagfles doe ik nu al 150 ipv 200.

Ik zou dus fles voor fles vervangen en kijken hoe ze er op reageert.

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, ons flessen schema is nu zo:
    6:30 uur, 11:00uur, 15:00uur, 19:00uur, 23:00uur.
    De 11uur flessen krijgt ze haar reflux medicijn bij en voor de 19:00 uur fles
    een half potje groente.

Zou ik dan eerst de 15 uur naar 2 doen?
    En kijken hoe ze hier op reageert?

5. gusto

gusto Niet meer actief

Ik heb als eerst de ochtendfles (rond 10:00) vervangen, omdat ik niet 's avonds met een huilend kind wilde zitten, mocht hij er krampjes oid van krijgen.

Krijgt ze nog geen fruithapje?

Van de opvolgmelk mogen ze maar 800ml dus zal er wel een fles moeten vervallen voordat je helemaal over bent op nr 2. Ze zal wel voller zitten van de opvolgmelk maar misschien ook het bijvoeden een beetje ophogen?

Mijn zoontje eet, naast de 4 flessen, 1 bakje fruit (1 of 1,5 stuk fruit) en een flinke groentehap, soms met pasta of aardappel. Maar goed, mijn zoontje is een flink kereltje en heeft het echt nodig.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ben in een keer overgegaan. Hier ook een reflux kindje en totaal geen probleem.

Deel Deze Pagina